• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Morley Man FX Cliff Burton Fuzz Box

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 7, 2018
Morley Cliff Burton
Udostępnij

Efekt Morley Cliff Burton Fuzz Box to oddzielna kostka, wyposażona w obwód fuzza z Morley Cliff Burton Power Fuzz Wah. Jego logiczna konsekwencja.


Na pewno nie wszyscy basiści są zainteresowani, by razem z kaczką dostać fuzza albo odwrotnie – kupując fuzza, otrzymać w gratisie w tym samym urządzeniu kaczkę. Dlatego konstruktorzy Morleya postanowili odseparować znany układ fuzza i zamknąć go w osobnej obudowie jako osobny efekt. Jest jeszcze jeden powód takiego działania – ten przester po prostu jest bardzo charakterny, a jego brzmienia mają kilka znamion, które dobrze pamiętamy z pierwszej płyty Metalliki. Co ciekawe, brzmienie tego fuzza zostało zatwierdzone przez ojca Cliffa Burtona, Raya, który bardzo dba o spuściznę swojego syna i jego pośmiertny wizerunek. Efekt jest typowo morleyowski, czyli wizualnie dość toporny (gruba, polakierowana na srebrny metallic blacha, czarna poligrafia, niezbyt wyszukane główki potów i już zupełnie zwyczajne śruby), a jednocześnie praktycznie niezniszczalny. Dysponuje dwoma odmiennymi brzmieniami – modern i vintage fuzz, wybieranymi za pomocą przełącznika nożnego. W trybie off włączony jest preset modern, a gdy zadamy mu on, wskakuje brzmienie vintage. W obudowie zamknięte są więc dwa efekty i dlatego kostka zajmuje w pedalboardzie tyle samo miejsca co dwa efekty standardowych rozmiarów. Na panelu mamy regulację nasycenia przesterem intensity, ogólną barwę brzmienia wet oraz level, czyli poziom sygnału na wyjściu. Dwa footswitche odpowiadają za wybór typu fuzza oraz za przejście w tryb tru by-pass. Sprawdzony bufor true tone zapewnia wysoką jakość sygnału i brzmienia, niwelując jednocześnie skutki użycia długich kabli. Co do brzmienia – cóż, nie jest to dźwięk, do jakiego przywykliśmy w ostatniej dekadzie. To bezkompromisowy, brudny, szarpiący wnętrzności ton, który w trybie vintage przeistacza każdą gitarę (od nowoczesnych wyścigówek po starego precla) w burtonowską Arię. Nie ma ucieczki od tej metamorfozy – brzmienie burtonowskiego Fuzz Boksa jest tak sugestywne, że każdy po jednej nutce wie, z czym mamy do czynienia. Świetna emulacja oldschoolowych barw Burtona, ale też np. Geezera Butlera z lat siedemdziesiątych. W przypadku trybu modern efekt staje się ostrym narzędziem ataku na nasze uszy. Co prawda pozostaje bezpieczny dla zdrowia, ale brzmieniowo jest bardzo srogi – przy podkręconym składnika intensity staje się gęsty, drobnoziarnisty i lejący. To overdrive, który nie jest już stonerowym klasykiem, lecz sludge’ową petardą. Ten efekt to żywy ogień, który – gdy czuje krew – naprawdę nie bierze jeńców.

TAGI: Cliff Burton Fuzz, Morley Fuzz, Morley Man Fuzz Box, Morley Man FX Cliff Burton Fuzz Box
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?