• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

MXR M-288 Bass Octave Deluxe

Dariusz Domanski | TopGuitar
Dariusz Domanski | TopGuitar Opublikowano sty 4, 2011
Udostępnij

Przyjrzyjmy się jednemu z najpopularniejszych basowych octaverów na rynku. Z czego bierze się jego popularność i wyłącznie pochlebne opinie na internetowych forach?

 

Przyjęło się sądzić, że do octavera trzeba dorosnąć. Muszę się z tym zgodzić, bo nie jest łatwo dojść do tego kiedy powinien być użyty, a stosowanie go w nadmiarze może poskutkować kompletną karykaturą dźwięku. Z kolei wyczucie tych momentów i sumienne poznanie jego możliwości pozwoli na wzbogacenie naszej basówki zupełnie innym wymiarem soundu. MXR M288 to gabarytowo wzorzec kostki do pedalboardu. Tak jak inne małe efekty tej firmy jest on obity grubą, niezniszczalną blachą, polakierowaną na niebieski metallik, a na wierzchu działają trzy regulatory, jeden mały przycisk i obowiązkowy footswitch. Dwa dolne pokrętła odpowiadają za osobne brzmienia dodanej oktawy – jedno nazywa się Growl i daje brzmienie lekko gardłowe z uwypuklonym niskim środkiem, drugie to Girth, określające dodaną oktawę jako głęboką i miękką, funkcjonującą zazwyczaj w tle miksu kapeli. Potencjometr Dry to po prostu blender, miksujący sygnał oktawy z dźwiękiem naszej gitary basowej. Tajemniczy przycisk Mid + podbija wybrane częstotliwości środka, a dotyczy dwóch pasm: 400 Hz i 850 Hz. Jeśli jest wciśnięty, zapala się niebieska dioda LED i wzmocnieniu podlega częstotliwość 850 Hz, jeśli go wyciśniemy, dioda gaśnie i „wyciągamy” pasmo 400 Hz. Odbywa się to w zakresie od + 4 do + 14 dB. Siłę podbicia regulujemy potencjometrem znajdującym się pod spodem efektu, przy czym ustawienie fabryczne jest na poziomie + 10 dB przy 400 Hz. Efekt posiada gniazda jack In i Out oraz wejście dla zasilacza 9 V. Oczywiście wchodzi w grę jeszcze zasilanie baterią (by ją umiejscowić odkręcamy cztery śruby płytki dolnej), która powinna zapewnić nam wiele godzin pracy. MXR M288 posiada jeszcze jeden patent, który nazywa się Constant Headroom Technology, odpowiadający za stały i wysoki poziom headroomu, niezbędny przy głośnej grze.

Przycisk Mid + pozwoli skutecznie przebić się z niższą oktawą, ale w praktyce brzmi to wszystko bardzo ciepło i organicznie. Jednocześnie nasze urządzenie wyraźnie różnicuje brzmienie sygnałów Dry i Wet tak, że przy ustawieniu pokrętła Dry w pozycji „50 na 50” obydwa sygnały doskonale ze sobą współgrają. Efekt reaguje mniej więcej do pustej struny E, co jest moim zdaniem bardzo dobrym wynikiem na tle konkurencji i co najważniejsze, odzywa się w czasie rzeczywistym, bez żadnej latencji.

Podsumowanie

Jeden z najlepszych octaverów, jaki testowałem – praktyczna i szybka korekcja oraz naturalne brzmienie dodanej oktawy, to jego główne atuty. Cena mogłaby być niższa, ale tego przecież moglibyśmy sobie życzyć w przypadku każdego urządzenia…

Dystrybutorzy: www.warwick-distribution.de, www.musicdealer.pl

Producent: http://www.jimdunlop.com/

www.warwick–distribution.de

- Advertisement -
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?