• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Nektar Pacer

Konstantin Andriejew | TopGuitar
Konstantin Andriejew | TopGuitar Opublikowano paź 24, 2018
Nektar Pacer
Udostępnij

Nożne sterowniki MIDI takie jak Nektar Pacer to nie nowość. Może i nie jest to produkt najpopularniejszy wśród gitarzystów, jednak gdy fantazja nas poniesie i koncepcje podłączenia efektów przenoszą nas prawie w czwarty wymiar potrzebujemy tego, który wszystkimi rządzi.

 

Nektar Pacer daje więcej, oprócz standardowych funkcji nożnego sterownika MIDI ma na pokładzie presety do rządzenia najpopularniejszymi procesorami (Line 6, Kemper Fractal) oraz presety do sterowania najpopularniejszymi programami DAW. Pacer zasadniczo jest gitarzystom, jednak w praktyce jest to sterownik dla każdego instrumentalisty uprawiającego live looping albo inne formy Live Act.

Nektar Pacer

Budowa

Pacer jest sterownikiem nożnym, zatem umieszczono go w obudowie, którą można umieścić na podłodze, na powierzchni sceny. Urządzenie wyposażono w dziesięć przełączników, których funkcje zmieniają się w zależności od zaprogramowanych ustawień. Kolorowa dioda przypisana do każdego z przełączników ułatwia szybkie rozpoznawanie funkcji przełącznika, gdyż w zależności od wybranego trybu może świecić jednym z dwunastu kolorów. Dodatkowo w urządzeniu znajdziemy przełącznik preset, umożliwiający nawigację przy edycji parametrów oraz przywoływanie wybranych ustawień. Do edycji służy również przełącznik obrotowy oraz czytelny wyświetlacz.

Na tylnym panelu znajdziemy m.in. dwa gniazda przeznaczone do podłączenia pedałów ekspresji oraz dwa gniazda dla zewnętrznych przełączników nożnych. Do tych drugich możemy podłączyć – wykorzystując kable Y – po dwa footswitche. Do dyspozycji mamy też dwa symetryczne gniazda typu jack ¼ cala, którymi możemy wysyłać sygnały do analogowych urządzeń (na przykład wzmacniaczy gitarowych albo procesorów efektów) w celu przełączenia ich ustawień. Oprócz tego na tylnym panelu umieszczono wyjście MIDI oraz port USB. Urządzenie może jednocześnie pełnić funkcję interfejsu MIDI oraz być kontrolerem MIDI dla innych urządzeń. Pacer może być zasilany zarówno poprzez gniazdo USB, jak i dodatkowym zasilaczem. 9V/0.6 A.

Testowany kontroler wyposażono w dwadzieścia cztery edytowalne presety oraz dwa tryby służące do współpracy z DAW. Gdy aktywujemy preset, urządzenie może wysłać do szesnastu komunikatów MIDI do urządzeń zewnętrznych. Oczywiście każdy rodzaj komunikatu (w przypadku programowania oraz wysyłania za pomocą wybranego przycisku) jest dodatkowo „oznaczony” odpowiednim kolorem dedykowanej diody LED. Pacer przygotowano zarówno do współpracy z popularnymi gitarowymi urządzeniami, jak i popularnymi programami służącymi do obróbki i edycji wielokanałowej audio i MIDIO (DAW). Fabrycznie przygotowane pesety są pogrupowane w cztery banki – A, B, C i D. Pełna lista presetów znajduje się w instrukcji obsługi urządzenia, zatem tu wymienię tylko najważniejsze z nich. W banku A znajdziemy presety umożliwiające wysyłanie różnych komunikatów MIDI w celu zmiany presetów (program change) czy wprowadzania nut (note on/off). Można z nich skorzystać chociażby we współpracy z takimi programami jak NI GuitarRig. W banku B znajdziemy presety skonfigurowane do współpracy z urządzeniami takich firm jak Line 6 (Helix, Pod HD, Pod XT) czy Fractal Audio (AxeFx), natomiast w banku C – presety służące do współpracy z Avid ElevenRack i Kemper Profiler oraz przeznaczone do obsługi looperów w urządzeniach Line6 HD/Helix, Fractal AudioFX, Electron Octatrack czy EH 45000. Ostatni bank (D) obejmuje presety przeznaczone do współpracy z instrumentami klawiszowymi, wysyłania komunikatów Control Change (General MIDI) oraz obsługi transportu DAW zgodnej ze specyfikacją MIDI Machine Control.

Wspomniane wcześniej dwa tryby pracy umożliwiające integrację z programami DAW to Track i Transport. W każdym z nich przełączniki na panelu kontrolera umożliwiają sterowanie innym zestawem funkcji.

- Advertisement -

Nektar Pacer

Funkcjonalność
Zazwyczaj unikam uogólnień, jednak tym razem zrobię wyjątek. Gitarzyści zazwyczaj uwielbiają grać na gitarze, a nie programować, męczyć się z instrukcjami, jak zrobić to i czemu nie można tamtego… To odstrasza wielu od stosowania sterowników MIDI w ogóle. Ale gdy w końcu przekonamy się do takiego, to najbardziej doceniamy funkcję learn. Pacer upraszcza życie jeszcze bardziej: są w nim fabrycznie przygotowane presety do obsługi najbardziej popularnych urządzeń. Działają bezproblemowo i faktycznie ułatwiają życie. Sterowanie DAW jest dodatkowym atutem, bo nie ma co ukrywać – coraz częściej korzystamy z nagranych wcześniej tracków. Możliwość używania Pacer w DAW jest niewątpliwie istotną zaletą urządzenia.

TAGI: Nektar Pacer
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?