• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Nux B2 Wireless System – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 30, 2020
Nux B2
Udostępnij

Bezprzewodowa łączność gitarzysty ze wzmacniaczem to luksus, na który w dzisiejszych czasach prawie każdy może sobie pozwolić. Nux B2 Wireless System jest jednym z najlepszych przykładów na to, że taką transmisję sygnału można zrealizować zupełnie bezboleśnie dla naszego portfela, a jednocześnie zachowując wysokie standardy dotyczące parametrów transmisji.

Nux B2

Jest to system przeznaczony głównie dla gitarzystów i to tych aktywnych scenicznie, czyli koncertujących. Jeśli zatem poruszamy się dużo na scenie, a może mamy opracowany cały show, skaczemy, przeżywamy ruchowo to co dzieje się na półce, to aby nie zabić się o własny kabel, tudzież nie wyrwać go z gitarowego gniazda, zaopatrzmy się właśnie w bezprzewodowy system Nux B2. Uchroni nas to przez przykrymi niespodziankami i da pełną swobodę ruchów na scenie.

Spis treści
Nux B2BudowaParametryDziałanie

Nux B2

Budowa

Nux B2 to cyfrowy, bezprzewodowy system zaprojektowany z myślą o maksymalnej łatwości użytkowania i zerowych stratach na jakości transmitowanego sygnału. Jak podaje producent:

Nux B2 przeszedł rygorystyczne testy, aby osiągnąć najwyższą stabilność sygnału i jakość transmisji audio

Jednym słowem tytułowy system działa jak krótki kabel gitarowy, ale jest wirtualny, czyli o niebo wygodniejszy. Tak jak przewód, potrafi przenieść całą charakterystykę dźwięku i wszelkie niuanse barwowe, ale nie trzyma nas na smyczy.
Niewielkie czarne pudełko zawiera bardzo estetycznie, by nie powiedzieć atrakcyjnie wykonane elementy w postaci nadajnika (Transmiter) i odbiornika (Reciever), które wyglądają identycznie. Zarówno nadajnik jak i odbiornik posiadają mały włącznik zasilania i jeszcze mniejszy przełącznik kanałów.

Nux B2

Mamy tu jednak zasadę „plug and play”, a zatem wystarczy włączyć zasilanie w obydwu elementach, a pierwszy kanał „odnajdzie się” i sparuje sam, bez naszego udziału. Po prostu wpinamy, włączamy i gramy.

Nadajnik i odbiornik wykorzystują wbudowane baterie o długiej żywotności, które mogą działać do 20 godzin (do 6 godzin ciągłego odtwarzania na jednym ładowaniu!)

Kiedy urządzenia nie wykrywają sygnału, system B2 przechodzi w tryb uśpienia, aby przedłużyć żywotność baterii do wspomnianych 20 godzin. A kiedy nadejdzie czas ładowania, po prostu podłączamy kabel USB (w zestawie) do smartfonowej ładowarki albo innego źródła zasilania (laptopa etc.). Na dnie pudełka znajduje się jeszcze instrukcja obsługi i wspomniany kabel USB. Gdy będziemy się na niego decydować (a nie wątpię, że tak się stanie) mamy też wybór, bo są dwie wersje kolorystyczne Nux B2 – biała (testowana) lub czarna.

Nux B2

Parametry

Jak wiadomo, impedancja i pojemność wejściowa nadajnika mają kluczowe znaczenie dla charakterystyki sygnału, ale im bardziej szukałem informacji na temat tych danych, tym bardziej nigdzie ich nie było. Pozostaje mi zatem podać podstawowe parametry opisane u producenta: NUX B2 oferuje 32-bitową jakość dźwięku i pasmo częstotliwości przenoszenia 48 kHz, dzięki czemu odwzorowanie dźwięku jest w zasadzie najdokładniejsze z możliwych. B2 działa w punkcie 2,4 GHz i jest to częstotliwość znacznie wykraczająca poza wszelkie zakłócenia radiowe lub telewizyjne, niewątpliwie nadająca się do bezpiecznego bezprzewodowego przetwarzania sygnału audio

- Advertisement -

B2 działa w punkcie 2,4 GHz i jest to częstotliwość znacznie wykraczająca poza wszelkie zakłócenia radiowe lub telewizyjne, niewątpliwie nadająca się do bezpiecznego bezprzewodowego przetwarzania sygnału audio

Z drugiej strony pasmo 2,4 GHz ze swojej natury jest podatne na tłumienie, jednocześnie odbijając się dość dobrze od przeszkód. Oczywiście uzyskanie zasięgów takich jak w przypadku urządzeń pracujących analogowo w paśmie UHF nie jest możliwe, ale nie do tego służą systemy cyfrowe. Ich zastosowanie to raczej bliskie sąsiedztwo nadajnika i odbiornika, za co system odwdzięcza się rewelacyjną jakością sygnału. Co prawda na częstotliwości 2,4 GHz pracują wszystkie sieci wireless, czy moduły Bluetooth, ale spokojnie, Nux B2 Transmitter specjalnie koduje i „adresuje” sygnał by nienaruszony trafił on do odbiornika we wzmacniaczu i nigdzie indziej. Dzięki szerokiemu zakresowi dynamiki (ponad 110 dB) usłyszymy w rezultacie pełny zakres częstotliwości swojej gitary lub basu.

Nux B2

Działanie

Konfiguracja systemu jest prosta: nic nie robisz i możesz grać. A jeśli już chcesz coś zrobić, to wybierasz ten sam kanał w nadajniku i odbiorniku po czym… grasz. Prościej się nie da. W ramach częstotliwości 2,4 GHz nasz system dysponuje czterema kanałami, które, gdy automatycznie zestroją się ze sobą, nawiązują połączenie. Jeśli chodzi o wydolność B2 w stosunku do odległości, jest mniej więcej tak jak podaje producent. Dawno minęły czasy kiedy to zasięg działania systemów cyfrowych liczył mniej więcej tyle co gitarowy kabel. Potem nastał czas bezstratnej transmisji na odległości około 20 metrów, a dzisiaj NUX bez problemu osiąga odległość 30 m i więcej, bez najmniejszej degradacji sygnału. Nie dajmy się przeświadczeniu, że w miarę oddalania odbiornika, jakoś dramatycznie musi wzrastać latencja.

- Advertisement -

Nie dajmy się przeświadczeniu, że w miarę oddalania odbiornika, jakoś dramatycznie musi wzrastać latencja

Próbując systemu w domu, czy w plenerze będzie się nam wydawało, że dźwięki, które dobiegają ze wzmacniacza są opóźnione albo tracą na klarowności. Nic bardziej mylnego, wystarczy, że postawimy drugą osobę przy głośniku, by stwierdziła, czy taka degradacja następuje. Na 99% okaże się, że żadnych słyszalnych, czy tym bardziej irytujących opóźnień w stosunku do naszej artykulacji nie ma, a jego barwa także nie zmienia się ani o jotę, w porównaniu do tej, którą słyszeliśmy stojąc w najbliższej odległości od wzmacniacza. Przeprowadziliśmy po prostu w redakcji taki eksperyment i potwierdził on te przypuszczenia. Sygnał pokonując 30 m od nadajnika do odbiornika nie ulega degradacji ani wyraźnie odczuwalnej latencji. Oznacza to pełne bezpieczeństwo naszego brzmienia na scenie i totalną swobodę ruchów. Jednym słowem – same plusy!

Nux B2

 

PRODUCENT: www.nuxefx.com
DYSTRYBUTOR: https://nuxpolska.pl/

 

TAGI: NUX - testy sprzętu i nowości, Nux B2, system bezprzewodowy, wireless
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?