• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

ArtyściWywiady

Yungblud chce odświeżyć muzykę rockową i wskazuje trzy obecnie najciekawsze, jego zdaniem, zespoły

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Peavey Max 250

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 8, 2020
Udostępnij

Niemal dokładnie rok temu w ofercie firmy Peavey Electronics pojawiły się zapowiadane już od jakiegoś czasu wzmacniacze basowe tworzące najnowszą generację znanej serii Max. Nowa linia obejmuje cztery modele typu combo wyróżniające się lekką konstrukcją, głośnikiem niskotonowym zamontowanym pod kątem oraz zaokrągloną górną krawędzią ścianki frontowej. Poszczególne wzmacniacze Max nowej generacji różnią się m.in. mocą i średnicą woofera, a są to kolejno: Max 100 (100 W, 1 × 10”), Max 150 (150 W, 1 × 12”), Max 208 (150 W, 2 × 8” + tweeter) i nasz Max 250 (250 W, 1 × 15”). My dzisiaj przyjrzymy się temu ostetniemu – najmocniejszemu ze stawki.

 

Spis treści
BudowaDodatkiBrzmienie

Passus z opisu reklamowego tego tego pieca brzmi: „to niepozorne kombo naprawdę jest w stanie wydobyć z siebie sporo basu!”. Pozwolę sobie nie zgodzić się z powyższym. Po pierwsze to combo nie jest niepozorne, bo jego gabaryty to 55 x 70 x 50 cm, a ciężar to 25 kg z kawałkiem. Także kawał drania. Po drugie „sporo basu” to ma malutki piecyk PJB, którego test także prezentujemy w tym numerze. Peavey Max 250 ma zaje…e dużo basu. Ma jego zapas na na całą dekadę i to w nielimitowanych ilościach z najwyższą jakością brzmienia. Oto jak powinna brzmieć reklama Max 250!

 

Budowa

Designersko wszystko się zgadza. Jest nowocześnie (nie wiem, czemu ta maskownica zachodząca poza swój zwyczajowy obrys kojrzy mi się z… zachodzącymi na boki, zaokrąglonymi matrycami smartfonów) i jednoczesnie stylowo. Nowością (aż nie do wiary, że tylko nieliczni implementują podobne rozwiązania do produkcji seryjnej!) jest pochylona przegroda, na której montowany jest głośnik. Dzięki temu rozwiązaniu dźwięk skierowany jest w stronę uszu grającego. O ile niskie częstotliwości rozchodzą się dookoła, to transienty już nie, aby je dobrze usłyszeć potrzebujemy odpowiedniego ukierunkowania. Ten wzmacniacz robi to za nas, nie musimy więc go odchylać, opierać o ścianę, ani stawiać na skrzyni. Dzięki zamontowaniu woofera pod kątem względem powierzchni, na której ustawimy wzmacniacz, a także zaokrąglonej górnej części „grilla”, znika problem ze słyszeniem t.zw. definicji dźwięku, gdyż jest on kierowany do ich uszu a nie na stopy. Jest to więc oficjalne zakończenie mitu, że oś głośnika skierowana równolegle do podłogi na której stoi paczka (a więc sytuacja występująca w 99% kolumn głośnikowych) ma sens, bo „drgania przenoszą się na podłogę, a ta oddaje rezonans, tym którzy stoją na niej w bezpośredniej bliskości”. Jak to jednak bywa często w produktach pana Hartleya, clou programu stanowią dodatki. Nie oddzielne wejścia dla basów z aktywną i pasywną elektroniką, nie standardowe (acz niezbędne) pokrętła Gain i Volume, czy 3-pasmowy korektor (+ Mid Shift), ale te niepozorne przyciski pod nimi, które malują świat na „żółto i na niebiesko”, plus kilka niewidocznych układów. Przyjrzyjmy się im teraz z bliska.

 

Dodatki

Combo Max 250 oferuje chroniącą głośnik technologię DDT, która zapobiega clipping’owi w trakcie grania nawet najbardziej agresywnym atakiem. Dla wzmocnienia i zaokrąglenia brzmienia basu zaimplementowano funkcję Kosmos-C dodającą składowe harmoniczne i subharmonicze w oparciu o technologię psychoakustyczną z procesora Peavey Kosmos. Otrzymujemy dzięki temu przepotężny ładunek basu i to tego najniższego, który faktycznie porusza nasze trzewia, oddziałując na coś więcej niż tylko receptory słuchu. Aż dziwne, że z mocy ledwie 250W można uzyskać tak silną projekcję pasma ewidentnie poniżej 50 Hz! Oprócz tego basowego szaleństwa nasz piec posiada funkcję Overdrive, która sprawia, że potencjometr Gain zamienia się w regulator nasycenia przesterem. Contour to z kolei niezawodny „uśmieszek” znany z korekcji graficznej, czyli filtr z podcięciem środka i uwypukleniem skrajnych pasm górki i dołu. Działa tutaj wybornie, zachęca do slapu, ale przyda się wówczas kolejny przycisk – Mid-Shift. Dodaje on punchu w ataku i sprawia, że slap jest tak samo głośny i donośny jak gra palcami. Na końcu mamy Bright, czyli podbicie górki, ale używanie tego filtra nie jest konieczne, ponieważ potencjometr treble doskonale daje sobie radę z obsługą tego pasma. Funkcje wzmacniacza uzupełniają stroik chromatyczny z wyciszeniem oraz wyjście słuchawkowe i aux. Wzmacniacze wyposażono w symetryczne wyjście DI z odcięciem masy.

 

- Advertisement -

Brzmienie

Po części już je opisałem w akapicie o dodatkach, więc teraz jeszcze małe podsumowanie. Combo Peavey Max 250 brzmi przepotężnie. Jak na moje ucho, to zjada wiele mocniejszych pieców na śniadanie swoimi zasobami częstotliwości i skutecznością na scenie. Owszem, nie jest małe, nie jest lekkie, ale idzie za tym jego wielka siła i brzmienie, które nie degraduje się w miarę zwiększania głośności. Tutaj wręcz im głośniej, tym piękniej, tym bardziej temperamentnie. Oznacza to, że ewidentnie mamy do czynienia z piecem do pracy scenicznej, do przekazywania naszych emocji, których w końcu nie musimy hamować bojąc się o to, czy zestaw uciągnie dużą dynamikę gry. Nie wazne czy gramy bluesowo, funkowo, rockowo, metalowo czy fusion. Doskonale poradzi sobie na klubowej scenie ale także w plenerze zapewni nam wszystko czego chcemy od backline’u.

PRODUCENT: https://peavey.com/

- Advertisement -

DYSTRYBUTOR: https://www.lauda-audio.pl/

TAGI: PEAVEY – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Peavey invective.112 (fot. Peavey Electronics)
NewsyNewsy sprzętowe

invective.112 – nowe combo gitarowe marki Peavey

Redakcja | TopGuitar sie 5, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?