• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
13
ImprezyReportaże i relacje

Krzysztof Zalewski jak zawsze w wysokiej formie – fotorelacja

ArtyściWywiady

Zakk Wylde „Zamiast grać po trzy dźwięki na strunie jak Al Di Meola czy Yngwie, postawiłem na prostotę”

Nauka gry na gitarze

Lekcje gitary w internecie: Czy ekran może zastąpić nauczyciela?

Sprzęt

Matteo Mancuso – dlaczego postawił na Yamahę, a nie Gibsona?

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Proel / Die Hard Seria DHS – test

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lip 24, 2018
Udostępnij

Seria DHS to profesjonalne kable instrumentalne, które pojawiły się obok poprzedniej serii DHG (Gold). Tym razem mamy Die Hard z wtykami OneHero, a więc nowa generacja – super trwałe, skuteczne we wszystkich zastosowaniach i… niezbyt drogie, gdybyśmy chcieli je kupować osobno.

 

Wtyki serii OneHero wyposażono w ergonomiczny i wytrzymały korpus wykonany z odlewu ciśnieniowego ze stopu cynku, a także pozłacane mosiężne złącza. Oznacza to ponadprzeciętną trwałość w warunkach intensywnego użytkowania. Wzmocniona nylonowa osłona oraz tuleja z PCW zapewniają doskonałą ochronę kabla, a specjalny wewnętrzny odciążnik naprężający zapewnia proste i optymalne jego dokręcenie. Czy wspomniałem, że ich powierzchnie „czynne” pokryte są dwudziestoczterokaratowym złotem? Wszystko, aby wzmocnić przewodność i zapobiec korozji, na jaką odsłonięte metalowe części zawsze są narażone.

Przewody
Same przewody to konstrukcja, która jest wynikiem ostatnich prac badawczo-rozwojowych firmy Proel. Mamy zatem produkt na czasie, zaprojektowany zgodnie z najnowszą wiedzą i możliwościami technologicznymi firmy. Marketingowcy powiedzieliby tak: Proel po raz kolejny zdecydowała się zainwestować zasoby w projektowanie innowacyjnych i profesjonalnych narzędzi dostosowanych do rosnących wymagań rynku. My jednak nie będziemy mówić tym językiem, wszak jesteśmy magazynem dla praktyków – muzyków, którzy oczekują jasnych informacji. Oto garść konkretów o tytułowych przewodach. Izolacja zewnętrzna wszystkich modeli wykonana jest z elastycznego PCV (średnica Ø 7,0 mm). Ma ona służyć przede wszystkim ochronie pozostałych powłok przed urazami mechanicznymi i wszelkimi siłami, mogącymi uszkodzić czynne warstwy przewodu. Na podwójne ekranowanie wewnętrzne składają się warstwy PCV (polichlorek winylu) lub LLDPE (polietylen) oraz oplot, czyli siatka miedziana.

Teoria
Koncentryczna powłoka ekranująca (dielektryk) centralną żyłę, w zamyśle odcina sygnał od świata zewnętrznego, by uchronić go od wszelkich zakłóceń, ale ekran zapobiega przenikaniu pola elektromagnetycznego z kabla na zewnątrz, czyli także w drugą stronę. Jest on po prostu zwarty z masą urządzeń, które łączy, co tworzy barierę ochronną dla transmitowanego sygnału. Materiał izolacji ważny jest jeszcze z jednego powodu – przypatrzmy się mu bliżej. W naszym przypadku są to polichlorek winylu oraz polietylen, czyli tworzywa charakteryzujące się niskimi stratami prądu i małą pojemnością elektryczną, co chroni nas przed niechcianymi zmianami impedancji kabla, mającymi z kolei wpływ na przenoszenie wysokich częstotliwości. Ich przenikalność jest na poziomie odpowiednio 3 (PCV) i 2,6 (LLDPE). Im wartość bardziej zbliżona do 1, tym lepiej, ponieważ jako wzorzec przyjęto próżnię (nie przewodzącą nic) i dano jej wartość 1. Dla porównania papier ma tę wartość na poziomie 3,5, a woda do 88.

Miedź OFC (oxygen free copper) lub OFHC (oxygene free high conductivity) stosowaną przez markę Die Hard poddaje się specjalnej obróbce, polegającej na powolnym ciągnieniu i jeszcze wolniejszych chłodzeniu, co pozwala układać się zarodkom krystalizacji w grupach odpowiadających sieci krystalicznej. Pożądany kryształ tworzy się wówczas w formie sześcianu lub trapezoidu. W kablach instrumentalnych czystość metalu ma wartość N4, czyli około 99,99%; dla porównania – w najlepszych przewodach audio dochodzi ona do N8, czyli 99,999999%. Okazuje się jednak, że aby wiernie transmitować sygnał naszych instrumentów na scenie, N4 w zupełności wystarczy, no i – umówmy się – 99,99% to nie jest mało! Dlaczego czystość metalu jest istotna? Im jest ona lepsza, tym oporność miedzianego przewodu zmniejsza się, a przewodność właściwa zwiększa, o co przecież chodzi w kablach instrumentalnych. Poza tym miedź o bardzo wysokiej czystości jest bardziej odporna na utlenianie niż zanieczyszczona. Zobaczmy teraz, co w swojej ofercie ma marka Die Hard, choć zaznaczam, jest to tylko jej część.

DHS100 LU5

Mamy tu końcówki jack mono 6,3 mm–jack mono 6,3mm. Klasyczny przewód instrumentalny w kolorze czarnym. Łatwo się zwija, dość miękki pomimo solidnego ekranu. Dostępne są długości 1, 2, 3, 5, 6, 10 m. Nawet grając na tym dziesięciometrowym nie usłyszałem strat wysokiego pasma częstotliwości, czy innych zakłóceń, co świadczy o wspomnianym wzorcowym ekranowaniu.

- Advertisement -

DHS120 LU6

Taki sam kabel, ale jeden wtyk jest kątowy. Dostępne długości to 3, 5 i 6 metrów, a zatem producent tymi długościami sugeruje nam bardziej studyjne użycie. Równie wygodny i równie praktyczny.

DHS505 LU18

- Advertisement -

Zupełnie inna bajka. Tym razem są to profesjonalne kable o końcówkach 2 × RCA męski – 2 × RCA męski (chinche). Kolor oczywiście czarny, a dostępne długości to 1,8 oraz 3 m. Przeznaczony jest do łączenia urządzeń audio z sygnałem niesymetrycznym, np. odtwarzacza CD lub gramofonu z DJ-skim mikserem. Izolacja zewnętrzna: elastyczne PCV Ø 5,0 mm oraz podwójne ekranowanie: LLDPE plus siatka miedziana. Wygodne w użyciu, idealnie spasowane z gniazdami, wyglądające bardzo atrakcyjnie.

DHS530 LU18

Bliźniacze do 505 kable insertowe mające z jednej strony wtyk jack stereo 6,3 mm, a z drugiej 2 × RCA męski. Taki przewód wykorzystamy między innymi do połączeń typu wzmacniacz–rejestrator, czy do sprzętu, z którego wychodzi sygnał liniowy przekazywany do miksera studyjnego lub DJ-skiego.

DHS520 LU3

To kolejny przewód audio tym razem z wtykiem typu mini jack stereo 3,5 mm – (z drugiej strony 2 × RCA męski). Taki kabel podobnie jak model 530 posłuży nam do łączenia rejestratorów audio lub odtwarzaczy mp3 ze wzmacniaczami czy mikserami.

DHS595 LU18

Oto jeszcze inna historia, bo mamy tu mini jack stereo 3,5 mm – 2 × XLR męski, a zatem będzie on służył np. do łączenia syntezatora z wejściem karty lub miksera studyjnego.

DHS560 LU18

Temu przewodowi bliżej do instrumentalno-treningowych potrzeb. Końcówki mini jack stereo 3,5 mm – jack stereo 6,3 mm służyć mogą do bardzo wielu połączeń: m.in. słuchawek, instrumentalnych źródeł sygnału liniowego czy też źródeł smartfonowo-tabletowo-laptopowych.
Ich długości to 1,8, 3 i 5 m. Niewielka średnica ekranu zewnętrznego i jego elastyczność pozwala nosić ten kabel nawet w kieszeni.

DHS200 LU3

To stosunkowo rzadko spotykane profesjonalne niezbalansowane kable mikrofonowe jack mono 6,3 mm – XLR żeński. Dla mniej zaznajomionych z tematem może się to wydawać dziwne, ale takim przewodem wejdziemy z mikrofonem prosto w rejestrator lub np. do syntezatora. Czyli przeznaczenie raczej estradowe. Kolor oczywiście czarny, a długości są i studyjne i estradowe: 3, 5 i 10 m.

DHS535 LU18

2 × jack mono 6,3 mm – 2 × RCA męski. Zagadka – do czego może służyć ten przewód? Otóż łączymy nim np. syntezator lub jakiś sampler (jacki) z mikserem studyjnym, który ma wejścia typu chinch. Długość 1,8 m.

DHS240 LU3

Na koniec studyjna i koncertowa klasyka, czyli XLR 3 pin żeński – XLR 3 pin – przewód mikrofonowy zbalansowany, do zastosowania w studiu i na estradzie. Łączymy nim mikrofon z kartą dźwiękową, preampem, combo, stołem mikserskim czy innym urządzeniem wzmacniającym lub przekazującym sygnał. Właśnie dlatego mamy tutaj pełne spektrum długości – 0,5, 1, 2, 3, 5, 6 i 10 m.

Testował: Maciej Warda
Zdjęcia: Die Hard

Opis: Profesjonalne, bezobsługowe i bezawaryjne przewody do różnorodnych zastosowań. Wyjątkowo skuteczne ekranowanie, miedź beztlenowa oraz wygoda.

Sprzęt dostarczył: SoundTrade www.soundtrade.pl
Strona producenta: www.proel.com

Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?