• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Radial StageBug SB-4 Piezo DI

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano paź 23, 2014
Udostępnij

Efekt Radial StageBug SB-4 Piezo DI jest tak naprawdę niezbędnikiem muzyków występujących w orkiestrach wymagających nagłośnienia lub rejestrowanych liniowo. A ponieważ doskonale sprawdza się także z kontrabasem i gitarą akustyczną, postanowiliśmy go wam przybliżyć.

Firma Radial Engeneering dała się już poznać jako producent doskonałych DI-boksów oraz wszelkich urządzeń służących do utrzymywania naszego sygnału w należytym porządku i w wysokiej jakości. Straty jakości spowodowane opornością oraz pojemnością kabli mogą być dość duże, zwłaszcza przy używaniu wielu efektów w łańcuchu i dużych odległościach pomiędzy gitarą a wzmacniaczem. Bufor zastosowany w StageBug SB-4 to układ zmieniający impedancję, charakteryzuje się bardzo wysoką impedancją wejściową (5 MOhm) i niską wyjściową (330 Ohm). Można go nazwać w rzeczywistości przetwornikiem impedancji separującym wysokorezystancyjny układ instrumentu (przetworniki piezo) od podłączanych układów, które mogłyby dodatkowo obciążać sygnał. Układy Radiala zostały dostosowane do instrumentów wykorzystujących pickup piezo, którego sygnał nie zawsze jest tak „ułożony” jak choćby z przetwornika magnetycznego (dlatego na wejściu mamy tutaj impedancję aż 5 Ohm, a nie zwyczajową 1 Ohm).

Radial StageBug SB-4 Piezo DI

Jako bonus dostajemy spory headroom, czyli zakres sygnału, jaki urządzenie przenosi liniowo, ograniczony tylko napięciem zasilania. Ponieważ jest to obwód aktywny (zasilany phantomowo) konwertuje on sygnał z wysokiej do niskiej impedancji (wyjście 1/4” jack) oraz zamienia go na sygnał symetryczny (wyjście XLR), będący w stanie pokonać odległości rzędu 100 m, bez utraty jakości. Ryzyko sprzężenia zwrotnego, charakterystycznego dla instrumentów akustycznych, jest wyeliminowane poprzez odwrócenie o 180 stopni biegunowości sygnału. Z kolei górnoprzepustowy filtr (wycina od 150 Hz w dół) zmniejsza ryzyko niechcianych wibracji instrumentu, a także nieprzyjemnego dudnienia w salach o niedopracowanym ustroju akustycznym. Pasmo przenoszenia urządzenia zawiera się miedzy 20 Hz a 20 kHz. Radial StageBug SB-4 Piezo DI ma wytrzymałą stalową obudowę malowaną proszkowo oraz niewielkie kompaktowe wymiary, do czego Radial zdążył nas już przyzwyczaić.

Na koniec drobna uwaga: nasz sygnał będzie tak dobry jak najsłabsze ogniwo łańcucha. Pamiętajmy zatem, by oprócz DI-boksów Radiala używać także dobrej jakości przewodów, gniazd i wtyków, że o kostkach efektowych nie wspomnę. Wówczas dopiero będziemy mogli cieszyć się znakomitym brzmieniem.

Radial StageBug SB-4 Piezo DI

testował: Maciek Warda

TAGI: Radial StageBug SB-4 Piezo DI, RADIAL – Testy sprzętu i newsy, StageBug SB-4 Piezo DI
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?