• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Rivera RockCrusher

Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch | TopGuitar Opublikowano paź 23, 2018
Rivera RockCrusher
Udostępnij

Rivera to marka z tradycjami i ciesząca się bardzo dobrą opinią u zawodowych gitarzystów. Tu nie ma miejsca na kompromisy. Wszystkie produkty są projektowane i robione ręcznie u Wuja Sama, czyli w USA, w Kalifornii.

 

Firma słynie z legendarnego brzmienia w pełni lampowych i ręcznie składanych wzmacniaczy. Modele takie jak Clubster, Chubster, Fandango czy Quiana gościły na muzycznych salonach od zawsze. Od kilku lat Paul Rivera poszerza paletę produktów o efekty gitarowe takie jak Metal Shaman, Blues Shaman czy 3D Shaman Chorus/Vibrato. Do tego wszystkiego dochodzą m.in. urządzenia, które pracują jako tłumik mocy czy urządzenie dające symulacje głośników. Mamy tu trzy propozycję. Najmniejszy z rodziny to Mini RockCrusher Recording, następnie jest RockCrusher i ostatni to RockCrusher Recording. Dziś testujemy RockCrusher!

Ogólnie

Jest to typowy tłumik/ogranicznik mocy, inaczej power attenuator, z funkcją load box, czyli cichym nagrywaniem bez użycia kolumny lub bezpośrednim przesyłaniem sygnału do miksera. Każdy szczęśliwy posiadacz typowego lampowego pieca, chcący uzyskać w pełni nasycone i najlepsze brzmienie, musi rozkręcić volume/master wzmacniacza na znaczącą wartość, która w większości warunków scenicznych, na próbach czy graniu w domu daje o wiele za głośny dźwięk! I tu pojawia się urządzenie takie jak tłumik mocy. Ma ono pozwolić nam rozkręcić wzmacniacz na spore poziomy głośności, dzięki którym uzyskujemy to pełne brzmienie. Sygnał ze wzmacniacza najpierw wchodzi do naszego tłumika mocy i następnie podawany jest do kolumny.

Rivera RockCrusher

Opis

Wykonanie i jakości komponentów nie budzą żadnych zastrzeżeń. Solidna metalowa obudowa i świetny design. Jeśli jesteśmy przy wyglądzie, to wspomnę, że w tym roku ukazała się odświeżona wersja RockCrushera ze złotym przednim panelem (gold face). Waga naszego bohatera też nie jest wielka, wynosi tylko 5,1 kg. Jedyny mały minus to gabaryty – 27 × 38 × 11 cm. W domu czy studiu nie ma to znaczenia, ale jeśli mamy go wozić na koncerty czy próby, to jest to jednak dodatkowe pudło do noszenia. Jak wiemy, pewnych rzeczy nie uda się upchnąć w mniejszej przestrzeni.

Działanie

- Advertisement -

Teraz trochę o możliwościach i danych technicznych. Zaczniemy od funkcji tłumika mocy. Do dyspozycji mamy sześć poziomów ogranicznika mocy: –3, –8, –12, –16, –20 dB i studio. Funkcja studio to maksymalny ogranicznik z osobną gałką regulacji volume. Ten poziom ogranicznika najbardziej przyda się do grania i ćwiczenia w domu. Rozkręcamy nasz stuwatowy head na trzy czwarte mocy, korzystamy z funkcji studio i, nie przeszkadzając nikomu w domu, gramy na swoim soczystym i dynamicznym brzmieniu pełnej lampy! Poziomy od –3 do –20 są bardzo przydatne na próbach, a także kameralnych czy nawet większych koncertach. Nie zauważyłem żadnego negatywnego wpływu na brzmienie, używając tego tłumika mocy. Do dyspozycji dostajemy jeszcze dwa przełącznik, które mają wpływ na EQ brzmienia. Pierwszy to WARM – który jak sama nazwa mówi, ociepla nam brzmienie, eliminując jaskrawe góry i nieco zaokrąglając dźwięk. Drugi to edge, który osobiście bardzo mi odpowiada, a właściwie to jego wpływ na brzmienie. Korzystając z tego przełącznika, dostajemy nieco przejrzystości i sterylności. Na pokładzie mamy jeszcze przełącznik wyboru 8 lub 16 Ohm. Jak już wcześniej wspomniałem, urządzenie to pełni też funkcję load box. Oznacza to, że możemy użyć go razem ze wzmacniaczem lampowym zamiast głośnika i jednocześnie bezpiecznie wysyłać sygnał linowy za pomocą zbalansowanego wyjścia XLR lub niezbalansowanego jack 1/4 do innego wzmacniacza. Można też podczas nagrywania podłączyć go do miksera lub bezpośrednio do systemu PA i grać na żywo. Inna opcja to kontrolowanie sygnału linowego za pomocą osobnej gałki na przedni panelu (line out). Na tylnym panelu, oprócz dwóch wyjść linowych, o których właśnie wspomniałem, są jeszcze dwa wyjścia jack na gitarowe paczki. Do tego oczywiście gniazdo na dużego jacka, gdzie wpuszczamy sygnał ze wzmacniacza (input from amplifier). Funkcje load box i attenuator przewidziane są do mocy 120 W RMS. Istotne jest jeszcze to, że gdy nie korzystamy z możliwości urządzenia, to oczywiście mamy pełny bypass. Bez utraty jakości i mocy sygnału.

Podsumowując, RockCrusher to urządzenie warte uwagi i dające pełnię szczęścia użytkownikom lampowych pieców, którzy mogą sobie pozwolić na uzyskanie swojego pełnego, magicznego i lampowego brzmienia na niskich poziomach głośności!

Rivera RockCrusher

- Advertisement -
TAGI: Rivera RockCrusher
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij
By Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch - wszechstronny gitarzysta, nauczyciel i kompozytor. Prowadzi własną szkołę gitarową - M.M. Guitar School. W TopGuitar testuje dla Was sprzęt gitarowy.

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?