• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 3, 2015
RockTuner CT20
RockTuner CT20
Udostępnij

Warwick wyprodukował właśnie najtańszy, najmniejszy i najskuteczniejszy stroik klipsowy, jaki znam: RockTuner CT20. Prostota budowy, a jednocześnie atrakcyjny wygląd sprawiają, że każdy może – a w zasadzie powinien – sobie na niego pozwolić.

Warwick nieśmiało wkroczył na ścieżkę miniaturyzacji. Ogólnie tendencje wśród producentów elektronicznych tunerów gitarowych są takie, by było czytelnie i funkcjonalnie, ale ostatnich latach daje się zauważyć delikatny zwrot w kierunku dyskretności stroików klipsowych. Owocem tego jest właśnie najnowszy RockTuner od Warwicka, który wygląda mi na najmniejszy, na jakim „grałem” do tej pory.

RockTuner CT20 jest bardzo prosty w obsłudze, bo ma tylko dwa przyciski – A4 i on/off. Pierwszym możliwa jest kalibracja urządzenia do częstotliwości referencyjnej dźwięku A w granicach od 430 do 450 Hz. To rzadko stosowane zabiegi, bo wszyscy trzymają się raczej A = 440 Hz, ewentualnie A = 441 Hz w orkiestrowych wyjątkach. By dostroić tuner do naszych potrzeb, wystarczy włączyć stroik i zmieniać częstotliwość odpowiednim przyciskiem. Zakres działaniu tunera to pasmo od A0 (27,5 Hz) do C8 (4,186 kHz), a zatem nastroimy tym urządzeniem każdy instrument łącznie z kontrabasem.

Sprawdź też tuner do strojenia online.

Tuner RockTuner CT20 powleczony jest specjalnym ultracienkim i miękkim tworzywem przyjemnym dla dłoni, ale też zabezpieczającym przed przypadkowym zarysowaniami zarówno tuner, jak i otoczenie. Sam klips to bezpieczny i prosty mechanizm – żadna przypadkowa siła nie strąci nam stroika z główki instrumentu. W praktyce mamy do niego łatwy dostęp, ale przy różnych kształtach główek i ułożeniu kluczy może być problem z widocznością ekraniku. Zawsze jednak po krótkich poszukiwaniach udaje się znaleźć dla niego odpowiednie miejsce, by był widoczny i czytelny.

Czytelność wskazań nie pozostawia miejsca na żadne wątpliwości – gdy jesteśmy poza strojem, wyświetlacz robi się czerwony i pod lub nad oznaczeniem najbliższego dźwięku pojawiają się kreski wskazujące, czy jesteśmy poniżej, czy powyżej stroju i w jakiej orientacyjnej odległości od niego (różna liczna kresek).

Tuner RockTuner CT20 zasilany jest litową baterią CR 2032, którą sami musimy umieścić w urządzeniu – wystarczy odkręcić pokrywę i odpowiednią stroną umiejscowić baterię w komorze.

Podsumowanie testu RockTuner CT20

Tunery dostępne są w trzech kolorach – czarnym, czerwonym i niebieskim. Dzięki ich miniaturowym gabarytom, prostocie obsługi i czytelności wskazań monitorka, są skuteczne i funkcjonalne. Dobre dosłownie na każdą okazję.

TAGI: CT20, RockTuner, RockTuner CT20
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?