• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Sennheiser XS Wireless Digital Instrument Base Set – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 10, 2019
Udostępnij

Zestawy bezprzewodowe Sennheiser od zawsze były przedmiotem westchnień wokalistów i instrumentalistów. Artyści wzdychali do nich ponieważ fenomenalne wykonanie, funkcjonalność i jakość dźwięku musiała swoje kosztować, niekażdego było stać na zakup takiego setu. Nie przypadkowo zatem target odbiorców prosuktów Senheiser to profesjonaliści.

 

Spis treści
OpisPraca

Dość niespodziewanie, w zeszłym roku marka zrobiła głęboki ukłon w stronę aktywnych muzycznie wykonawców, którzy aspirują dopiero do poziomu zawodowców, lub po prostu tych, którym zależy na maksymalnej prostocie obsługi i jednocześnie brawurowo skalkulowanej cenie. Tobias von Allwörden, starszy menedżer produktu w firmie Sennheiser powiedział: „XS Wireless Digital to poszerzenie naszego portfolio o doskonałe cyfrowe mikrofony bezprzewodowe klasy podstawowej. Ta seria jest idealnym wyborem dla użytkowników, którzy pierwszy raz sięgają po rozwiązania bezprzewodowe (…)”. Wynika z tego, że slogan reklamowy „XS price — XL performance” jest w 100% prawdziwy.

 

Opis

Nowa seria produktów Sennheiser dzieli się na dwie linie – XS WIRELESS 1 i XS WIRELESS 2, przy czym najbardziej podstawowa to oczywiście ta z „jedynką” i nią się teraz zajmiemy. Mamy do czynienia z cyfrowym systemem bezprzewodowym dla giarzystów, basistów i innych użytkowników instrumentów strunowych, dających niewyrównany liniowo sygnał. Niewielkie podłużne pudełko skrywa mały nadajnik (XSW-D), odbiornik (XSW-D), kabel instrumentalny z wtykiem Jack ¼ cala i gniazdem Jack ¼ z drugiej strony, uchwyt do mocowania do paska oraz kabel do ładowarki USB (USB A –> USB C). Jak Czytelnicy zdołali się zorientować po zdjęciach, zarówno nadajnik jak i odbiornik są „maksymalnie zminimalizowane” i w zasadzie część „aktywna” jest niewiele większa od samych wtyków. W razie czego producent dołączył także manuala „Quick Start” w najbardziej zrozumiałym języku świata, czyli piśmie obrazkowym.

Nadajnik i odbiornik wyglądają identycznie, rozpoznanie co jest czym umożliwiają symbole gitary (nadajnik) i wzmacniacza (odbiornik), zamieszczonych z tyłu. Gdyby nie jeden jedyny przycisk na tych urządzeniach, byłyby one zupełnie bezobsługowe. Wspomnianym przyciskiem włączamy urządzenia, wyciszamy, parujemy lub je wyłączamy. O statusie systemu informuje dyskretna, nie dająca po oczach dioda LED, mrugająca lub świecąca światłem ciągłym. Urządzenia mają wbudowane niewymienialne akumulatorki, które pozwalają na około 5 godzin ciągłej pracy, co w praktyce oznacza dwa krótkie, około godzinne koncerty (z próbami dźwięku) albo jeden kilkugodzinny występ. Deklarowany przez producenta czas ładowania to ok. 3 godziny dla każdego z urządzeń. W zestawie jest jeden kabel USB do ładowania, zatem warto o naładowaniu akumulatorków pomyśleć wcześniej, a nie kilka godzin przed koncertem.

 

 

- Advertisement -

Pozostałe kluczowe cechy zestawu to transmisja cyfrowa na częstotliwości 2,4 GHz (pozwala na bezproblemową pracę na całym świecie – standard). Pasmo 2.4 GHz mieści się w zakresie częstotliwości ISM (Industrial, Scientific, Medical), pierwotnie „przemysłowych, naukowych i medycznych” czyli pasm radiowych nielicencjonowanych przeznaczonych dla wspólnych utylitarnych celów. Oprócz tego bezstratny zasięg do 75 m (w optymalnych warunkach, o których jeszcze napiszę), a także możliwość przełączania się między wieloma nadajnikami połączonymi z jednym odbiornikiem, możliwość skonfigurowania dowolnej kombinacji nadajników i odbiorników, no i funkcja wyciszenia dostępna na nadajniku lub odbiorniku. Zarówno jeśli chodzi o obsługę, jak i estetykę (trwała obudowa o wyjatkowo prostym designie – patrz zdjęcia) sprzęt nie budzi żadnych wątpliwości.

Praca

Na dzień dobry dobra wiadomość: urządzenia są fabrycznie sparowane i nie muszą się szukać na scenie. Co prawda parowanie odbiornika z nadajnikiem to żadna filozofia, ale jednak każdy w warunkach „bojowych” lubi kiedy sprzęt działa na zasadzie plug&play. Kolejny punkt dla XS Wireless Digital. Pasmo 2,4 GHz (wykorzystywane po części także przez technologie Wi-Fi i Bluetooth ) teoretycznie umożliwia propagację nawet do 100 m w przestrzeni otwartej, ale pamiętajmy, że zawsze ulega tłumieniu, a jest to zależne od środowiska w jakim pracuje. Optymalne warunki to brak zakłóceń poprzez inne systemy oraz parametry sygnału pomiędzy odbiornikiem a wzmacniaczem (odpowiedniej jakości kable, efekty, czy całe pedalboardy – chodzi głównie o impedancję).

 

- Advertisement -

 

Co ciekawe pasmo cyfrowej transmisji bezprzewodowej jest odporne na przeszkody fizyczne i dzięki wielokrotnym odbiciom sygnał z nadajnika potrafi i tak znaleźć drogę do odbiornika. W przypadku jakichkolwiek zakłóceń, gdy działamy w środowisku pełnym cyfrowych systemów bezprzewodowych albo sygnałów wi-fi czy bluetooth, układ prostu zmienia pasmo (kanał) na pierwsze wolny od zakłóceń, a my tak, czy siak starajmy się nie zasłaniać własnym ciałem „światła” (przestrzeni) pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem. Jak widać w pomieszczeniach sygnał zazwyczaj trafi bezstratnie do odbiornika (po wielu odbiciach), ale w przestrzeni otwartej niekoniecznie, dlatego paradoksalnie zasięg na scenie open ait bywa często mniejszy niż taki w klubie czy hali, choćby działało w niej wiele innych urządzeń wireless.

Na otwartym powietrzu ważne jest to, by nie zasłaniać własnym ciałem pola (światła) pomiędzy nadajnikiem i odbiornikiem. System korzysta z dekoderów aptX Live i cały czas monitoruje eter w poszukiwaniu najsilniejszego połączenia, co zapewnia bezproblemowe korzystanie. W przypadku zakłóceń system automatycznie i nieodczuwalnie przełączą się na inną częstotliwość. Odbiorniki wyposażono w anteny różnicowe, a nadajniki asekurują się podwójnie przesyłając pakiety danych. Impedancja i pojemność wejściowa nadajnika to ok. 1MΩ czyli faktycznie przystosowano urządzenie do wszelkich gitar, tych aktywnych, pasywnych, ale także z przetwornikami piezoelektrycznymi. Śmiało możemy zatem używać go z gitarami akustycznymi bez obawy o utratę „górki”. Pozwala na to także zakres przenoszonych częstotliwości akustycznych – system obsługuje częstotliwości sygnału w zakresie od 10 Hz do 18 kHz, czyli ze sporym zapasem.

PRODUCENT: https://sennheiser.pl/

DYSTRYBUTOR: https://aplauzaudio.pl/

 

TAGI: SENNHEISER – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?