• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Seymour Duncan Fooz Analog Fuzz Synth

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 15, 2020
Udostępnij

Jedna z najbardziej niesamowitych kostek, jaka ostatnio wpadła w nasze ręce. Przypominamy dzisiaj multiefekt zaklęty w kostce i zabierający nas w fascynującą podróż w czasie i przestrzeni!

 

Wszechstronność i możliwości brzmieniowe Seymour Duncan Fooz mogą onieśmielać, ale sugerujemy więcej odwagi w poznawaniu jej możliwości, a na pewno się to nam opłaci. Jak już zdążyliśmy się domyśleć Fooz to połączenie kilku sekcji efektów. Na pokładzie mamy sekcje Fuzz, Filter, LFO oraz Envelope, które mogą działaś osobno, ale potrafią też współdziałać, tworząc mocno ekspresyjne, synth-fuzzowe, „obwiedniowe” brzmienia. Jak podaje producent, fuzz używa mocno nasyconej fali kwadratowej (square-wave fuzz) zmieniając sygnał gitarowy w oscylator, gotowy do dalszych zmian sygnałowych przez kolejne moduły.

Pamiętajmy jednak, że fuzz brzmi też świetnie sam w sobie – jeśli brakuje tego typu modulacji w czyjejś podłodze, Seymour Duncan Fooz będzie raczej bardzo dobrym wyborem. Dodając do fuzza efekty typu filtr, LFO czy auto-wah w różnych kombinacjach, możemy ukręcić bardzo szerokie spektrum brzmień, od klasycznych, znanych z innych kostek, po zupełnie oryginalne i olśniewające, do wykorzystania przez kreatywnych gitarzystów, którzy nie boją się eksponować charakterystycznych, niebanalnych brzmień. Do urządzenia można dołaczyć pedał ekspresji i odpowiednio edytować nim wybrane parametry w czasie rzeczywistym. Jak już wiemy, Fooz świetnie odwzorowuje brzmienia syntezatora, natomiast może też działać jako tradycyjny efekt fuzz, tremolo (LFO modulujące głośność), auto-wah (envelope modulujący filtr), fuzz-wah (pedał ekspresji kontrolujący BPF – filtr pasmowo przepustowy), filtr rytmiczny (LFO przypisane do częstotliwości filtra), czy tak zwany “cocked” wah (brak modulacji, BPF ustawione na odpowiednią częstotliwość), lub cokolwiek innego z wielu gatunków muzycznych, od klasycznego rocka po brzmienia retro space rock.

Na konciec krótka dodatkowa specyfikacja efektu: do dyspozycji mamy oczywiście funkcję tap tempo, true bypass oraz diody LED informujące o statusie danej sekcji. Do tego kontrola sekcji Fuzz za pomocą parametrów Level oraz Gain, przełącznik Trem dla aktywacji/dezaktywacji tremola, kontrola sekcji Filter za pomocą parametrów Freq oraz Resonance, przełącznik Filter Type oraz Filter Control dla wyboru kontroli filtra (ENV / LFO), kontrola sekcji LFO za pomocą parametrów Depth, Speed, Wave oraz Shape, kontrola czułości envelope ENV SENS, a także mikroprzełączniki DIP na górze obudowy dla kontroli Envelope oraz kontroli pedału ekspresji. Niesamowite urządzenie!

PRODUCENT: https://www.seymourduncan.com/

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: Seymour Duncan - testy sprzętu i nowości
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?