• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Source Audio Soundblox 2 Multiwave Bass Distortion – test efektu

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 26, 2013
Udostępnij

     Chcielibyśmy wam przedstawić bardzo ciekawą inkarnację genialnego gitarowego Multiwave Distortion – Source Audio Soundblox 2 Multiwave Bass Distortion. Przyszedł czas, by i basiści mogli nacieszyć się wyjątkowymi cechami tego multiefektu.

     Linia Soundblox 2 charakteryzuje się ultrakompaktową budową i szerokimi możliwościami kreowania własnego brzmienia. Ponownie mamy również kilka różnych efektów w jednym, a więc na dzień dobry oszczędność miejsca w podłodze z efektami, a także ograniczenie ewentualnej degradacji sygnału ze względu na liczbę połączeń pomiędzy efektami. Co poza tym? Aż dwadzieścia trzy unikalne, opracowane przez specjalistów algorytmy przesteru, a także tryb clean boost do wzmocnienia brzmienia nieprzesterowanego. Do tego rozwiązanie nazwane multiband processing (osobna modulacja dla każdego z dziesięciu przedziałów częstotliwości sygnału), wybór bypassu buforowanego lub true, specjalny chip DSP na 56 bit (SA601), a także aktywna kontrola treble-mid-bass. O tym, że nie jest to zwykły przester, przekonałem się już po pierwszym uruchomieniu urządzenia, które posiadało preset ustawiony na jeden z wariantów oktawera. W połączeniu z modulacją distortion dało to kosmiczny wygar, jakiego nie powstydziłby się żaden eksperymentujący basista z Billym Sheehanem na czele. Nie musimy się jednak obawiać, że w gąszczu tych nakładających się na siebie modulacji zginie gdzieś nasza artykulacja i tym bardziej frazowanie, ponieważ wbudowana bramka szumów ma trzy tryby pracy: low, med, high, pozwalające dopasować jej działanie do naszych wymagań.

     Brzmienia Source Audio Soundblox 2 Multiwave Bass Distortion dostępne z centralnego potencjometru skokowego różnią się nie tylko kształtem sinusoidy sygnału, ale również sposobem jego obróbki, czyli procesem wzmocnienia na wejściu i wyjściu układu (toru). Stąd też kilka grup utworów, wśród których znajduje się właśnie foldback z ustawieniami różnych charakterów przesteru, osiąganymi zabawą z napięciem w układzie in oraz out. Pozostałe potencjometry płynnie zmieniają miks sygnału czystego, przesterowanego, regulują barwę naszej basówki (tone) i dodają overdrive- 'u (drive). Dwa footswitche odpowiadają za aktywowanie efektu i dwa presety (oznaczone cyframi 1 i 2), które mamy zawsze zapisane w urządzeniu. Aby zapamiętać dane ustawienie, musimy po prostu przytrzymać przełącznik nożny wciśnięty. Po kilku sekundach nasze ustawienia zostaną zapamiętane.

Source Audio Soundblox 2 Multiwave Bass Distortion

TAGI: efekt, SOURCE AUDIO – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?