• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator – test efektu

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 27, 2013
Udostępnij

     Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator – ten efektow(n)y cyfrowy minikombajn to najwyższej jakości brzmienia, bez których trudno wyobrazić sobie „czystą” gitarę elektryczną. Dzięki funkcji LoRetain doskonale sprawdza się również z gitarą basową.

     Coś mi się wydaje, że przyszłością efektów jest właśnie tendencja do łączenia ich w grupy na zasadzie podobieństw oferowanych modulacji. Taki kierunek ma niewątpliwe zalety w postaci oszczędności miejsca w naszym pedalboardzie (nie musimy kupować pięciu osobnych kostek, bo zastępujemy je jedną, niemal tej samej wielkości), ale także w prostocie montażu i eliminacji iluś tam przewodów, a także w cenie. Taki miniprocesor efektów kosztuje niewiele więcej niż jedna typowa kostka z jedną modulacją na pokładzie. Oczywiście są tacy, dla których nie ma nic lepszego niż rządek MXR-ów lub bossów w podłodze, ale sądzę, że część muzyków z czystej wygody wybierze kompaktowe urządzenie od Source Audio.

     Multifunkcjonalny Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator to niewielkie pudełko z dwoma footswitchami i panelem sterowania oferującym bardzo prostą nawigację między efektami oraz ich modyfikację. Ten mikromultiefekt ma aż dwanaście różnych typów brzmienia pogrupowanych w bloki: chorus, flanger, resonator i phaser. Przełączanie pomiędzy nimi następuje dzięki skokowemu centralnemu potencjometrowi. Poza tym mamy tutaj dostęp do parametrów modulacji, który zazwyczaj jest możliwy jedynie w zaawansowanych efektach rackowych. Dla przykładu, oprócz standardowych potencjometrów speed i depth do dyspozycji jest mod source, który określa charakter fali modulacji w tym: sine wave LFO, square wave LFO, a także obwiednię charakterystyczną dla efektów wah wah. Wszystko zmienia się płynnie, sugestywnie oddziałując na sygnał naszego wiosła. Jeszcze większe zaawansowanie oferuje nam sekcja option select. Dzięki niej wybieramy parametr brzmienia, który chcemy modyfikować, a sama edycja odbywa się już dedykowanym potencjometrem option.

     O tym, jaki parametr danego efektu zmieniamy, informuje nas kolor (zielony lub czerwony) jednej z trzech diod LED. Kiedy na głównym, centralnym potencjometrze wybraliśmy flanger lub chorus, potencjometrem select określamy parametr delay pomiędzy sygnałem dry i wet. To tylko początek zabawy, bo opcji i parametrów edycji sygnału jest wiele, a wszystko dość zrozumiale opisano w dołączonej do Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator instrukcji.

Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator

TAGI: efekt, SOURCE AUDIO – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?