• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Supro Drive

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano maj 2, 2018
Udostępnij

Rewelacyjny efekt, który ma odtworzyć brzmienia wzmacniaczy Supro. Owszem – trochę kosztuje, ale uważamy, że naprawdę jest on wart swej ceny.

Wzmacniacze gitarowe Supro z połowy ubiegłego wieku są rarytasem kolekcjonerskim nawet w Stanach Zjednoczonych. Brzmienie tych wzmacniaczy wpisało się w historię muzyki rockowej nie tylko dzięki wykonawcom z tamtych czasów. Pięć lat temu prawa do tej marki zostały zakupione przez firmę Absara Audio, której udało się przywrócić ją do życia. Sekret brzmienia wielu vintage’owych wzmacniaczy kryje się nie tylko w ich przedwzmacniaczach, ale i w końcowych stopniach mocy oraz we współpracy obu tych bloków. We wzmacniaczach Supro istotnym elementem kreującym brzmienie był też transformator. Zostało to uwzględnione przy konstruowaniu testowanego efektu. Umieszczono go w nieco wyższej obudowie niż większość innych efektów podłogowych. Gniazdo wejściowe i wyjściowe umieszczono z kolei z tyłu obudowy, gdzie znajdziemy również gniazdo przeznaczone do podłączenia opcjonalnego zasilacza oraz wejście służące do podłączenia pedału ekspresji. Zewnętrzny pedał ekspresji umożliwia sterowanie poziomem przesterowania sygnału. Oczywiście ten poziom można też regulować w tradycyjny sposób – za pomocą potencjometru gain. Oprócz tego, testowany efekt wyposażono w pokrętło volume odpowiadające za poziom sygnału wyjściowego oraz potencjometr tone, regulujący barwę. Wszystko wydaje się być standardowe? Otóż nie. Potencjometr gain jest w pewnym sensie odpowiednikiem ustawień przedwzmacniacza, a umieszczony na panelu przełącznik transformer pozwala wybrać odpowiedni tryb pracy transformatora. W pozycji bold mamy większy zakres dynamiki, a w pozycji rich otrzymujemy dodatkową kompresję. Potencjometr tone odpowiada za filtr wyciszający tony wysokie (w skrajnie prawym ustawieniu filtr nie jest aktywny). Warto też dodać, że efekt wyposażono w bezszumowy przełącznik nożny (active/true bypass).

Supro Drive ma „pazur”. Mimo że można na nim uzyskać czyste selektywne brzmienie, to jego (brzmienia) charakter wręcz kusi, by tę czystość zakłócić. Ten efekt rzeczywiście pozwala uzyskać vintage’owe, zadziorne brzmienie. Ciekawostką okazał się fakt, że radzi sobie również z popularnymi w naszym stuleciu obniżonymi strojami. Uzyskujemy coś w rodzaju delikatnego efektu fuzz, ale jednak jest to bardziej drive niż fuzz (nie jest to ciepły klasyczny overdrive ani niesforny i niepoukładany distortion).

Strona dystrybutora: www.firmamuzyczna.pl

Strona producenta: www.suprousa.com

TAGI: Drive, Supro - testy sprzętu i newsy, Supro Drive
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Supro (fot. Supro)
NewsyNewsy sprzętowe

Supro w dystrybucji FX Music Group

Redakcja | TopGuitar maj 20, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?