• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

ArtyściWywiady

Yungblud chce odświeżyć muzykę rockową i wskazuje trzy obecnie najciekawsze, jego zdaniem, zespoły

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

T-Rex Replica

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 15, 2005
Udostępnij

Regulacje T-Rex Replica: Echo, czyli głośność efektu (odbicia), Level – głośność dźwięku czystego (bez efektu), Repeat, inaczej feedback – ilość powtórzeń echa. Gałka Tempo to szybkość powtórzeń – tu T-Rex Replica może pochwalić się doskonałym wynikiem: od 1 ms do 2000 ms. Dodatkowe funkcje znajdują się pod przyciskami Brown i Subdivision. Dwa włączniki nożne, jeden to przycisk włącznika efektu, a drugi to przycisk Tap Tempo służący do wstukiwania nogą tempa utworu. Dodatkowo, na bocznej ściance, znajduje się wejście Midi. Służy do synchronizacji tempa delaya z zewnętrznymi urządzeniami, np. sekwencerem lub komputerem poprzez Midi.

Dla orientacji umieszczono dwie diody LED, jedną nad włącznikiem On/Off, drugą migającą w tempie czasu pracy delaya nad przyciskiem Tap Tempo.

T-Rex Replica to klasyczny delay, na razie jedyny cyfrowy efekt w ofercie firmy T-Rex. Cyfrowy w tym wypadku nie znaczy gorszy. W tym małym urządzeniu zamknięto chip DSP, który próbkuje z częstotliwością 44,1 kHz i użyto dwa znakomite, 24-bitowe przetworniki analogowo-cyfrowe BurrBrown (jeden na wejściu A-D i jeden na wyjściu D-A).

Używam T-Rex Replica od momentu pojawienia się go na rynku, czyli od czterech lat, i uważam, że w dalszym ciągu w tej klasie nie pojawił się godny konkurent.

Barwa dźwięku czystego jak i odbicia jest po prostu doskonała. Genialna, szczególnie dla gitarzystów, jest funkcja Brown. Wciśnięcie tego przycisku włącza filtr dolnoprzepustowy (barwa staje się ciemniejsza) i delikatne przesterowanie efektu (tylko odbić). Taki zabieg ma na celu ocieplić efekt delay, co do złudzenia imituje słynne echa taśmowe z lat 60. Ma to kolosalne znaczenie, szczególnie w przypadku grania solówek, gdzie efekt echa powinien mieć gorsze pasmo od dźwięku podstawowego. Gwarantuje to przejrzystość solówki i zapobiega efektowi bałaganu i wsysania całości.

Druga bardzo przydatna funkcja to Subdivision. W normalnym trybie (kiedy przycisk Subdivision jest wyciśnięty) delay pozostaje w trybie „czwórkowym”, czyli tempo odbić pozostaje zgodne z tempem utworu ustawionym na gałce Tempo lub zgodnie z tempem wystukanym nogą na przycisku Tap Tempo. Natomiast gdy wciśniemy przycisk Subdivision, włączamy tryb odbić „trójkowy”, niejako wyprzedzając szybkość odbić. Przy ustawieniu ilości powtórzeń na minimum i głośności Echo równej głośności Level uzyskujemy bardzo ciekawy efekt nazwany przez Eddiego Van Halena „Cathedral”, efekt tego typu stał się też wizytówką zespołu U2.

Dane techniczne T-Rex Replica:
Potencjometry: Echo, Level, Repeat i Tempo
Przełączniki: Brown i Subdivision
Złącza: wejście Jack 6,3 mm, wyjście Jack 6,3 mm, wyjście bezpośrednie Jack 6,3 mm, DC Jack 2 mm
Zasilanie: 12V AC (zasilacz w zestawie)
Natężenie prądu: 300 mA
Waga: 727 g (w pudełku) + zasilacz 275 g.

TAGI: Replica, T-Rex Replica, T-REX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?