• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Taylor 110e – recenzja

Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch | TopGuitar Opublikowano lis 2, 2019
Udostępnij

Testowany model 110e należy do tańszej sekcji gitar jakie oferuje Taylor, bo kosztuje coś w okolicach 3 400 zł. Jest to gitara, która ma zadowolić swoimi walorami profesjonalnego gitarzystę, a cena ma pozwolić też na zakup przez pół-amatorów, którzy chcą mieć świetny instrument w przystępnej cenie. Sprawdźmy, czy jest to możliwe.

 

Spis treści
Budowa i brzmieniePodsumowanie

Budowa i brzmienie

Otwieram karton i pierwsze co się ukazuje, to firmowy gigbag, który jest zawarty w cenie gitary – jest to typowy model w typowej kolorystyce Taylora, bardzo fajny usztywniany pokrowiec z firmowym logo na przedniej kieszeni. Przechodzimy teraz szybko do instrumentu. Konstrukcja gitary to typowy dreadnought. Top czyli górna płyta rezonansowa wykonana jest z drewna świerkowego, a dokładniej świerk Sitka. Jest to gatunek drzewa z rodziny sosnowatych, pochodzi z zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej. Jego nazwa pochodzi od miasta Sitka na Alasce. Ten rodzaj drewna jest używany w 85-90 procentach gitar, które produkuje Taylor. Dzięki jego twardości i zarazem pewnej elastyczności uzyskujemy szeroki zakres dynamiki i wyraźną artykulację. Pozwala to na zastosowanie wszelakich technik gry, od gry agresywnym biciem przez flatpicking do fingerpicking.

 

 

Dodam, że Bob Taylor, czyli twórca marki, osobiście poleca i wybiera świerk Sitka jako faworyta do budowania doskonałych gitar. Boki i tył gitary są zrobione z Layered Walnut co oznacza laminowany/warstwowy orzech. Taylor opracował technikę warstwowego łączenia drewna na boki i tył gitary, co pozwala firmie oszczędzać zasoby drewna i daje możliwość zastosowania lepszej jakości drewna od zewnętrznej strony gitary, czyli tej widocznej dla oka. Oczywiście ta warstwowa technika nigdy nie da w 100% takiej samej tonalności i złożonej palety barw brzmienia jak z litego drewna, ale jest to bardzo zdrowy kompromis jakości do ceny.

Są trzy warstwy drewna. Środkowa, czyli najgrubsza warstwa jest z topoli, a zewnętrzna, ta widoczna dla oka, z cieńszej warstwy orzecha. Kolejną, zewnętrzną warstwę doklejoną do topolowego środka stanowi laminat Sapele. Jest to cieniutka warstwa mahoniu, która ma za zadanie odtworzyć typowe mahoniowe brzmienie, ale… po znacznie niższej cenie. To zastosowanie jest wykorzystywane w każdej gitarze z serii 100. Brzmienie instrumentu jest bardzo chrakterystyczne – responsywny i klarowny sound, który oddaje ducha prawdziwej akustycznej gitary. Bardzo jasna góra, mocny środek i lekkie bassy.

 

- Advertisement -

 

Nic tu nie jest mdłe. Przejdźmy do gryfu. Profil jest typowy dla marki Taylor, rodzaj drewna to mahoń (sapele – mahoń afrykański ), podstrunnica na, której nabito dwadzieścia progów, zrobiona jest z hebanu. Hebanowe podstrunnice są zazwyczaj nakładane w droższych gitarach, więc w tej cenie to spory plus. Oczywiście musimy zdawać sobie sprawę, że Taylor ma zapewne różnej jakości hebanowe podstrunnice i raczej nie zastosował tutaj tej najdroższej, ale z pewnością jakoś użytego hebanu da nam ogromną przyjemność i komfort gry. Z tego samego drewna zrobiony jest też most gitary. Siodełko i szpilki w mostku wykonane zostały z materiału o nazwie Tusqu. Jest to materiał stworzony do replikacji kości słoniowej. Ma on zapewnić stabilność i odpowiednią twardość.

 

- Advertisement -

 

Teraz słowo o elektronice. Expression System 2 to rewolucyjny projekt przetwornika, który posiada najnowsze innowacje Taylora w zakresie wzmacniania sygnału gitary akustycznej. Sercem tego systemu jest opatentowany przez Taylora nowy przetwornik piezo, który posiada trzy unikalne czujniki umieszczone w odpowiednich miejscach na mostku i które są indywidualnie skalibrowane. Nowe umiejscowienie czujników umożliwia rejestrowanie bardziej dynamicznego zakresu dźwięku akustycznego niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki takiemu zastosowaniu gitara na kablu brzmi wiernie i prawdziwie. Można to zauważyć od pierwszego podłączenia.

Niezależnie czy wepniemy się w specjalny akustyczne wzmacniacz, czy w system PA poprzez jakiś preamp akustyczny lub bezpośrednio w interfejs przy komputerze. Gitara cały czas brzmi prawdziwie. Dopełnieniem całości są chromowane klucze, piękne firmowe logo na główce i praktyczne umiejscowienie baterii. Do serii 100 oprócz testowanego modelu 110e zaliczają się jeszcze takie modele jak 110ce (z wycięciem cutaway), 114e (kształt Grand Auditorium), 114ce (GA z wycięciem cutaway), 150e (wersja 12-sto strunowa) i 114ce-N (wersja z nylonowymi strunami). Dostępne są też wersje dla leworęcznych gitarzystów.

 

Podsumowanie

Model 110e zalicza się już do zawodowych instrumentów. Jakość wykonania i użytych materiałów zalicza się już do wyższej półki. Nowy system elektroniki jest rewelacyjny. Wygoda gry i brzmienie niesamowite. Dopełnieniem szczęścia jest usztywniany, firmowy Gig Bag. Czego chcieć więcej dla kogoś, kto chce mieć świetną i zawodową gitarę elektroakustyczną w przystępnej cenie!

PRODUCENT: www.taylorguitars.com

DYSTRYBUTOR: https://www.lauda-audio.pl/

 

TAGI: Taylor - testy i aktualności
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij
By Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch - wszechstronny gitarzysta, nauczyciel i kompozytor. Prowadzi własną szkołę gitarową - M.M. Guitar School. W TopGuitar testuje dla Was sprzęt gitarowy.

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?