• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

TC Electronic Choka, Honey Pot, Iron Curtain

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 19, 2018
Udostępnij

Duńska firma TC Electronic przedstawia nową serię efektów analogowych, które mają przyciągnąć uwagę swoim klasycznym wyglądem, jakością, metalową obudową i co najważniejsze – baaardzo przystępną ceną. Seria efektów nosi poważną nazwę Analog Armada i składa się z ośmiu efektów.

 

Za przester odpowiadają kostki Honey Pot – klasyczny fuzz, El Mocambo – lampowy overdrive, i Eyemaster Metal Distortion, czyli efekt dający mega przesterowany sound. Efekty mające wpływ na dynamikę dźwięku to Iron Curtain, czyli bramka szumów, i Crescendo Auto Swell, dzięki któremu możemy dostać imitację podkręcania i ściszania dźwięku za pomocą pedału volume. Efekty modulacyjne to chorus 3RD Dimension, dwupasmowy oktawer Nether i tremolo TC Electronic Choka. W dzisiejszym teście udział wezmą trzy efekty: Honey Pot, Iron Curtain i Choka.

Budowa i wygoda

Cała linia efektów jest bardzo spójna wizualnie. Kostki są w bardzo solidnej, metalowej obudowie, co na pewno przełoży się na trwałość i żywotność urządzeń. Rozmiar, jak na analogowe kostki, zalicza się raczej do przeciętnego przedziału gabarytów. Waga również jest bardzo przyjazna, więc nie obawiając się o nasz kręgosłup, spokojnie możemy dorzucić kolejną partię efektów do naszego pedalboardu. Każdy z efektów ma swoją indywidualną szatę graficzną i fajne, wręcz stylowe logo na froncie, nawiązujące do nazwy efektu. Dzisiaj bez tego ani rusz, przez estetykę do serca! Duże, solidne i wysokiej jakości pokrętła dają swobodę nawet w szybkich zmianach ustawień podczas grania. Obsługa jest prosta i bardzo intuicyjna. Metalowy przełącznik DPDT zapewnia nas, że możemy bez obaw deptać po nim, ile dusza zapragnie, i nie odmówi nam załączenia czy wyłączenia używanego efektu. Warto zauważyć, że wszystkie efekty z tej serii wyposażone są w true bypass, czyli gdy nie pracują, sygnał idzie torem „niezainfekowanym”. Dla niewtajemniczonych dodam, że to duży atut dla efektów analogowych. W momencie, kiedy efekt nie jest załączony, to sygnał przechodzi przez boczny tor, czyli nie ma utraty jakości czy części pasma naszego dźwięku z gitary. Jest on przetwarzany przez całą elektronikę dopiero po włączeniu efektu. To duża zaleta.

Zasilanie efektów jest jak najbardziej klasyczne: zasilacz lub bateria 9 V. Minus w środku i 100 mA. Gniazda input, output i zasilające umieszczone są na przedniej ścianie efektu, co jest zaletą pod względem oszczędności miejsca w naszym pedalboardzie. Od spodu napotkamy cztery gumowe nóżki, które z łatwością możemy usunąć, jeśli ktoś w swoim zestawie używa naklejanych rzepów. Przejdźmy teraz do oceny dźwięku poszczególnych efektów.

 

Honey Pot

- Advertisement -

To efekt fuzz używany w klasycznym rocku, brzmienie zaprojektowany w stylu Jimi Hendrixa. Mamy możliwość regulacji volume, tone oraz sustain, czyli gęstość i długość wybrzmiewania. Jeśli chodzi o szczegóły dźwięku to mmy tu do czynienia z charakterystycznym, amerykańskim i charczącym brzmieniem. Możemy ukręcić przyjemnie klasyczny, solowy sound wspomagający nasze poczynania w wyższych rejestrach gitary albo możemy też ukręcić solidną, charczącą i lejącą się ścianę dźwięku, uderzającą z naprawdę sporą mocą. Jeśli ktoś szuka dobrego, gęstego fuzza, a nie nowoczesnego hi-gainu, to Honey Pot jest idealny, a jego cena wręcz woła, by go kupić!

 

Choka

- Advertisement -

To efekt modulacyjny, a ściślej mówiąc – tremolo. W tym przypadku też mamy do dyspozycji trzy regulatory: speed, czyli szybkość przemiatania fali (jej częstotliwość) naszego efektu tremolo, depth, czyli nasycenie efektu w naszym brzmieniu (od 0/100% do 50/50 %), a także LFO, czyli gałkę, dzięki której możemy wybierać rodzaj naszego tremolo – od miękkiego do bardziej kanciastego brzmienia, co zależy od trójkątnej albo kwadratowego kształtu fali. W prosty sposób możemy ukręcić dobrze brzmiące i klasyczne tremolo bez zbędnych dodatków czy modulacji. Czysta analogowa klasyka. Zakres ustawień pozwala na uzyskanie bardzo delikatnego efektu po mocne, skaczące i wręcz działające podobnie do kill switcha tremolo.

Iron Curtain

Na koniec musimy jakoś zapanować na scenie nad tą całą kotłowaniną dźwięków i wzbudzającymi się przesterami. Posłuży nam do tego właśnie Iron Curtain, czyli bramka szumów. Bardzo klasyczna i intuicyjna bramka, dzięki której pozbędziemy się niechcianych przydźwięków, czy zbyt długiego wybrzmiewania i okiełznamy wysoki wzbudzający się gain z efektów przesterowanych. Bramka szumów pracuje… bezszumowo i wzorowo. Poradzi sobie nawet w bardzo trudnych warunkach, gdy wybrzmiewają któreś z rzędu harmoniczne, a nie dźwięki podstawowe. Przy delikatniejszych ustawieniach nie wpływa na artykulację i dynamikę dźwięku w momentach, kiedy chcemy zagrać coś subtelniejszego.

Podsumowanie

Firma TC Electronic, wypuszczając linię efektów Analog Armada, udowodniła, że można zrobić porządne, dobrze wyglądające i brzmiące efekty za naprawdę niewielkie pieniądze. Jeśli ktoś szuka i nie może się zdecydować na konkretny efekt, to proponuję sprawdzić kostki z tej serii. Prawdopodobnie szybko rozwieją się wszelkie wątpliwości i wybierzemy dla siebie jakiś model marki TC Electronic!

 

TAGI: Analog Armada, Choka, Honey Pot, Iron Curtain, TC ELECTRONIC - testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?