• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

TC Electronic Drip Spring Reverb

Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch | TopGuitar Opublikowano sty 7, 2019
TC Electronic Drip
Udostępnij

Duńska marka TC Electronic nie przestaje powiększać swojej rodziny tańszych gitarowych efektów. W tym roku miałem już przyjemność testować kilka sztuk, między innymi Choka – tremolo, Honey Pot – fuzz, Iron Curtain – bramkę szumów, czy mały, ale mający dużo możliwości Quintessene Harmonizer. Tym razem będziemy obcować z przestrzenią w stylu vintage.

Efekt przestrzenny o nazwie Drip Spring Reverb to pogłos typu sprężynowego. Tym razem mamy do czynienia z efektem cyfrowym z rodziny Sonic Specialists. Wyglądem, prostotą i ceną nawiązują do serii Analog Armada. Efekt ma trzy gałki regulacji: dwell, tone i mix. Drip ma nadać naszej gitarze brzmienia klasycznego sprężynowego pogłosu ze wzmacniaczy Fendera z lat sześćdziesiątych. Jest to nowość zaprezentowana podczas targów NAMM 2018 w styczniu. Do rodziny należą Gauss Tape Echo, Vibraclone Rotary, Fluorescence Shimmer Reverb i nasz bohater Drip Spring Reverb. Sprawdzimy, jak ta prosta w obsłudze kostka zaspokoi gitarowe potrzeby.

 

Budowa

„Zbudowany jak czołg!” – tak napisano na stronie producenta i co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Metalowa obudowa z pewnością wydłuży okres użytkowania i zabezpieczy przed różnego rodzaju wypadkami na scenie czy podczas próby. Plusem są tutaj, jak i w całej serii efektów w tej rodzinie, gniazda jack 1/4 cala (czyli standardowe) i zasilające, zamontowane na przodzie obudowy. Jak wiemy, nasze podłogowe systemy często są bardzo rozbudowane i jest w nich bardzo ciasno. Takie rozwiązanie zabiera mniej miejsca. Jakość przełącznika, gałek, jak i gniazd jack jest na bardzo wysokim poziomie. Metalowy przełącznik może być deptany do woli.

Wart uwagi jest true bypass – niewtajemniczonym wyjaśnię, że w momencie, kiedy efekt nie jest załączony, sygnał przechodzi przez boczny tor, a więc nie ma utraty jakości czy części pasma naszego dźwięku z gitary. Jest on przetwarzany dopiero po włączeniu efektu. Duży plus za tę opcję.

Zasilanie efektów jest jak najbardziej standardowe: zasilacz lub bateria 9 V. Minus w środku i 100 mA. Standardowo mamy tu od spodu cztery gumowe nóżki, które z łatwością usuniemy, jeśli ktoś używa w swoim pedalbordzie naklejanych rzepów. Firma TC chyba uważa to rozwiązanie za najczęściej spotykane, dzięki temu gumowe nóżki są tak łatwe do usunięcia – i ma rację w tej kwestii.

Co do budowy, użytych komponentów i wykonania – pozostaje tylko przyznać ocenę 6! Osobiście bardzo mi odpowiadają kolor obudowy, jak i cała grafika kostki.

- Advertisement -

TC Electronic Drip

Brzmienie

Tu z pewnością ucieszy się każdy, kto lubi brzmienie zwane vintage. Jeśli ktoś zna klimat w stylu California Surf z lat sześćdziesiątych i zespoły o nazwie The Shadows lub The Ventures, to ma już obraz tego, jak brzmi nasz efekt i do czego służy. Czytając ten test, posłuchajcie numerów zespołu The Ventures, np. „Walk”, „Don’t Run” czy „Pipeline” lub „Wipeout”. Polecam też słynny temat zespołu The Shadows – „Apache” lub „Sleepwalk”. Nasz emulator pogłosu sprężynowego sprawdza się w takich klimatach wprost świetnie. Jest on hołdem złożonym twórcom wzmacniaczy lampowych, w których montowany był tego typu reverb sprężynowy. Gałka mix odpowiada oczywiście za stosunek ilości naszej gitary i ilości efektu w brzmieniu końcowym. Dwell reguluje głębię, wielkość i przestrzeń generowaną przez naszą kostkę. Bardzo ciekawe efekty uzyskamy, ustawiając obie gałki np. na godzinę 15. Nasza gitara zaczyna pływać w przestrzeni. Może to niesamowicie wzbogacić nasze partie gitary. Mamy tu jeszcze gałkę tone – jak sama nazwa wskazuje, odpowiada ona za barwę od ciemnej do bardzo jasnej naszego reverbu. Jeśli skręcimy dwell na godzinę 9, mix ustawimy na 15, a ton na 15, to dostajemy ciekawy polot muzyki country. Wszystkie gałki ustawione na godzinie 12 sprawdzą się przy ciekawych partiach rytmicznych w stylu soul i blues. Spring Reverb to po prostu wiosenny pogłos. Pomimo że stał się on standardem w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, to nadal wnosi wiosenny powiew do naszego brzmienia i jest kwintesencją brzmienia czystej gitary elektrycznej. Sprawdzi się w partiach rytmicznych, jak i solowych.

- Advertisement -

TC Electronic Drip

Podsumowanie

TC Electronic, jak mało kto potrafi sprawić, by za naprawdę niewielkie pieniądze można nabyć świetnie brzmiący, solidny zrobiony i pięknie wyglądający efekt. Zapewne wszystkie cztery efekty z rodziny Sonic Specialists są warte swojej ceny i bardzo pozytywnie zaskoczą nabywcę. Osoby lubujące się w klimatach lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych z pewnością odnajdą u TC to, czego szukają. Zgaduję, że Drip Spring Reverb wzbogaci wiele wzmacniaczy swoim szlachetnym i vintage’owym brzmieniem!

TAGI: TC Electronic Drip, TC Electronic Spring Reverb
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij
By Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch - wszechstronny gitarzysta, nauczyciel i kompozytor. Prowadzi własną szkołę gitarową - M.M. Guitar School. W TopGuitar testuje dla Was sprzęt gitarowy.

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?