• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

JOYO BA-30 VIBE CUBE (fot. JOYO Technology)
NewsyNewsy sprzętowe

BA-30 VIBE CUBE – combo basowe marki JOYO

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Tech 21 VT Bass DI

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano paź 24, 2014
Tech 21 VT Bass DI
Tech 21 VT Bass DI
Udostępnij

Co nowego, co starego w Tech 21 VT Bass DI?

Nasza kostka Tech 21 VT Bass DI to naturalna kontynuacja zarówno efektów, jak i rackowych preampów Tech 21 (m.in. modelu RBI). Jej bezpośredni poprzednik, czyli po prostu Bass Drive DI (testowany w sierpniowym wydaniu TopGuitar – TG 8/2011), to bliźniacza konstrukcja niepozbawiona zbalansowanego wyjścia parzystego z gniazdem XLR oraz kilku innych genialnych elementów. Wydaje się, że jednym z najważniejszych z nich, obecnym na pokładzie Tech 21 VT Bass DI, jest potencjometr drive – niezbędnik każdego stonerowca, odpowiedzialny za poziom gruzu w brzmieniu. Ten typ brzmienia ma jednak długą i ciekawą historię, wystarczy posłuchać pierwszej płyty genialnej grupy Yes (przedstawicieli art rocka, zwanego też rockiem progresywnym lub rockiem symfonicznym) z 1969 roku, by usłyszeć na niej niemal identycznie przesterowany bas równie genialnego Chrisa Squiera. A zatem gruzowaty przester niejedno ma imię i – uwierzcie – można go stosować w wielu gatunkach muzycznych. Wie to doskonale także Andrew Barta, który siłami swoich współpracowników dołączył do instrukcji kilka propozycji ustawień brzmienia. Są nimi m.in. SVT-style, fat tube, flip top-style, rage, thumpy funk, fuzzed out, warm compression oraz właśnie Yes-style.

Wracamy do imponderabiliów. Kolejnym potencjometrem wartym uwagi jest nieodłączny character. Obrazowo rzecz ujmując, pompuje on efekt „lampy” w naszym brzmieniu, nasycając je ładunkiem składowych harmonicznych, których w innych warunkach nie mielibyśmy szansy usłyszeć. To zwykła fizyka drgań naszych strun, ale często będąca poza percepcją naszych uszu ze względu na węzły, strzałki, częstotliwość rezonansowa pickupów czy inne podobne pojęcia, którymi nie warto się teraz zajmować. A w szczegółach? Myślę, że zaostrzy się wam apetyt, gdy dowiecie się, że już od 1/4 skali zaczyna się feeria błyskotliwych, dzwoniących i ostrych, dźwięków, wybijających się z ogólnego muzycznego planu. Na początku warwick, którego użyłem do testu (pasywny Streamer $$) grzmiał jak zwykle ciemno, tłusto i precyzyjnie, ale im dalej w las, tym brzmienie stawało się mniej grzeczne i coraz bardziej wybijało się w miksie. Poza 2/3 skali mamy już ostry i wspaniale niegrzeczny sound, w którym zakochać powinni się wszyscy wielbiciele oldschoolowej szkoły brzmienia. Na koniec tego subiektywnego przeglądu możliwości wybrałem przycisk bite, który nie występował we wcześniejszych mutacjach tego preampu. Jest to po prostu skokowy preset pasm, który odpowiednie wzmacnia, a inne wycisza, by nasz sound skręcał bardziej w kierunku bluesa i jazzu, bez utraty gorącego, żywiołowego charakteru brzmienia. To nie jest zatem zwykła opcja spłaszczania dźwięku, ale szybki sposób na przeniesienie charakteru brzmienia w inną stylistykę muzyczną. Możecie wierzyć lub nie, ale ten mały przycisk ma wielką moc.

Poza tym mamy tu jeszcze szereg przydatnych funkcji, które dla przyzwoitości wymienię: zasilanie phantomowe na wyjściu XLR, emulację głośnika przydatną podczas sesji studyjnych lub homerecordigowych, wyciszenie wyjścia XLR o 20 dB, dodanie 10 dB na wyjściu 1/4 jack, dla instrumentów o słabszym sygnale czy równoległe wyjście jackowe, które może służyć np. do permanentnego połączenia z tunerem. Urządzenie może być zasilane baterią 9 V lub zasilaczem, którego nie ma w zestawie.

Poprzednia strona1234Następna strona
TAGI: Tech 21 - testy sprzętu i newsy, Tech 21 VT Bass DI, VT Bass DI
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Tech 21 Richie Kotzen RK5 v3 (fot. Tech 21)
NewsyNewsy sprzętowe

Tech 21 Richie Kotzen RK5 v3

Redakcja | TopGuitar gru 23, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?