• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyNajbliższe imprezy

Metallica wraca do korzeni i zagra na Stadionie Śląskim w Chorzowie!

Newsy

Zmarł Jim Irsay, właściciel jednej z najwspanialszych kolekcji gitar

ImprezyPatronat TopGuitar

Mistrz gitary Guthrie Govan na Soundela 2025 – nie przegap jego master class!

NewsyNewsy artystyczne

Dave Navarro o niespodziewanym końcu Jane’s Addiction: „Ten koncert, 13 września w Bostonie, zakończył wszystko”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 28, 2025
Udostępnij

Baroni Lab, marka znana z innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie sprzętu gitarowego, wprowadziła na rynek serię kompaktowych przedwzmacniaczy lampowych, które mają na celu dostarczenie gitarzystom najwyższej jakości brzmienia w przenośnym formacie. Niby nic nowego, idea, jak idea, zawsze taka sama – by gitarzystom żyło się lepiej. Ale w przypadku Baroni, słowa o przenośnym formacie i lampowym brzmieniu mają solidne uzasadnienie, które potwierdza się już przy odpakowywaniu tych wzmacniaczy. A im dalej w las, tym jest piękniej, o czym zaraz się przekonamy.

Przede wszystkim testowane modele R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 i HW-103 to ukłon w stronę brzmień klasycznych wzmacniaczy, oferujący ich iluzję w nowoczesnej, kompaktowej formie. Chociaż na pierwszy rzut oka przypominają one testowane już przez nas mini-wzmacniacze z logo Foxgear (za oboma firmami stoi Ugo Baroni) i mają częściowo te same oznaczenia, to są między nimi istotne różnice.

Ewolucja w ofercie Baroni Lab

W porównaniu do wcześniejszych modeli, choćby serii Miniamp, najnowsza kolekcja przedwzmacniaczy lampowych Baroni wyróżnia się kilkoma znaczącymi nowinkami. Konstrukcja z anodowanego aluminium gwarantuje trwałość i odporność na uszkodzenia, a jednocześnie zachowuje lekkość urządzenia. Atrakcyjna estetyka, zwłaszcza podczas pracy urządzeń wskazuje na dbałość producenta o każdy aspekt tych produktów.

fot. Foxgear

Cechy wspólne

Wszystkie pięć modeli łączy kilka kluczowych cech. Ale zacznijmy od tego, czego nie mają. Otóż nie przewidziano w nich tru bypassa! Jak już je zapinamy w pdalboardzie, to są z nami na stałe, cały czas włączone. Czy to dobrze, czy to źle oceńcie sami… A teraz walory. Każdy z nich wyposażony jest w wysokonapięciowy przedwzmacniacz lampowy z lampą 12AX7, pracującą w klasie A przy napięciu 150–300V, co gwarantuje autentyczny lampowy sound. Czs nagrzewania się lampy i osięgnicia przez nią odpowiednich parametrów pracy to ledwie kilka sekund, więc sprzęt praktycznie od razu jest gotowy do działania.

Układ VARICAB, który nie jest nowinką, ale zawsze się sprawdza, umożliwiając precyzyjne dostosowanie charakterystyki brzmieniowej, przypominającej tę obecną przy omikrofonowanej paczce. Ścieżka sygnału jest poza tym w pełni analogowa, co zapewnia czystość i naturalność dźwięku. Każdy model posiada wejście gitarowe, wyjście jack oraz zbalansowane wyjście XLR z regulacją głośności, co umożliwia bezpośrednie podłączenie do interfejsu audio, miksera czy systemu PA. Na pokładzie znajduje się również szeregowa pętla efektów, pozwalająca na integrację zewnętrznych urządzeń.

To wszystko sprawia, że nasze kostki stały się autonomicznymi, wszystkomającymi preampami i chociaż są one niewielkie, kompaktowe i lekkie, absolutnie nie powinny one mieć kompleksu niższości wobec większych konstrukcji tego typu. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Poza wymienionymi już cechami, charakteryzują się podstawową cechą, plasującą je w lidze mistrzów – brzmieniem.

Baroni R-1970

- Advertisement -

R-1970 został zaprojektowany został z myślą o odtworzeniu klasycznego brytyjskiego crunchu z końca lat 70, czyli z konkretnym, „chrupiącym” przesterem w roli głównej jako najważniejszym punktem programu na pokładzie. Wyposażony w 3-pasmowy korektor (Bass, Middle, Treble) oraz kontrolę Body (Gain) i (Master) Volume, pozwala precyzyjnie dostosować dźwięk do aktualnych potrzeb, przy czym wzmocnienie Body działa zaskakująco ofensywnie w zakresu głośności, więc warto pokombinować ze wzajemnymi ustawieniami gainu i głośności. Baroni R-1970 oferuje charakterystyczne, nasycone brzmienie z wyraźnym środkiem i ciepłym dołem, idealne do stylowych riffów i solówek. Przesterowanie nie wychodzi poza crunch, także nie boimy się tu o „przewalenie” modulacji, a jednocześnie jesteśmy trzymani w ryzach konkretnej stylistyki brzmieniowej. Można powiedzieć, że ten efekt ściąga nam lejce w pozytywnym tego słowa znaczeniu – cały czas jesteśmy w określonym kanonie brzmienia, zatem w przypływie emocji nie zagalopujemy się w zakazane tereny.

fot. Foxgear

Baroni M-1959

M-1959 został zaprojektowany, aby oddać esencję brytyjskiego brzmienia rockowego z końca lat 50. No i od razu przędzę, że nie wyszło to tak do końca, bo choć stopień przesterowania oddaje możliwości pierwszych fizzów lat 50. to jednak jakość sygnału, kultura brzmienia i barwy uzyskiwane na współczesnej gitarze to już jest melodia czasów obecnych. Przyzwyczailiśmy się do nienagannej charakterystyki brzmień, wyrównanych, bez przydźwięków itp. Taki właśnie najczystszy z możliwych na lampie cleanów daje nam Baroni M-1959. Także posiada 3-pasmowy korektor oraz kontrolę Body (można to tłumaczyć jako „mięsko”) i (master) Volume, co daje szerokie możliwości zabawy nasyceniem przesteru lub harmonicznym wzbogacaniem tonu naszego wiosła. Mamy tu sprężysty dół, wyraźny środek i górkę, doskonałe do klasycznego rocka i bluesa. Przesteru jest mniej niż w modelu R-1970, ale sound niezmiennie powoduje uśmiech na twarzy użytkownika.

- Advertisement -
fot. Foxgear

Baroni V-1530

V-1530 wyróżnia się unikalną sekcją barwy z potencjometrami Bass Cut i Treble Cut, co pozwala na nieco odmienną kontrolę pasm niskich i wysokich tonów. Efekt jest podobny, brzmienie poddaje się tym filtrom, a kontrola jest może nawet łatwiejsza, bo nie mamy wpływu na „środek”, i ogarniamy tylko końcówki „uśmiechniętej” obwiedni. I znowu: potencjometry Gain i Master Volume umożliwiają dostosowanie poziomu sygnału i nasycenia dźwięku składowymi harmonicznymi, choć próżno tu szukać zniekształceń charakterystycznych dla epoki. Ten model emuluje klasyczne, czyste brytyjskie brzmienie z lat 60., oferując pełne, dźwięczne tony z naprawdę minimalnym przesterem, w zasadzie słyszalnym jedynie na humbuckerze bridge (jeśli takowy posiadamy). Jest to idealne rozwiązanie dla gitarzystów poszukujących czystego, subtelniejszego brzmienia z możliwością jego nasycenia… charakterem i temperamentem. Można powiedzieć, że V-1530 to podkład pod kolejne kostki przesterowujące, albo samodzielny preamp lekko koloryzujący i zaokrąglający naturalny sound nasze gitary.

fot. Foxgear

Baroni F-1968

F-1968 z kolei emuluje bardziej amerykańskie, czyste brzmienie z końca lat 60. Wyposażony oczywiście w 3-pasmowy korektor oraz kontrolę Body i Volume, pozwala precyzyjnie dostosować dźwięk, choć akurat w tym przypadku projektanci zdaje się, że wprowadzili w życie zasadę „less is more”. Mamy tu dostępne krystalicznie czyste brzmienie z szerokim zakresem dynamiki, co czyni go doskonałym wyborem dla gitarzystów grających jazz, funk czy country. Cała dostępna korekcja brzmienia powoduje subtelne zmiany i w zasadzie mamy „firmowy”, fabryczny sound zachowany cały czas. Ponownie można to traktować, jako doskonałą bazę i podstawę do dalszych „czynności modulacyjnych”.

fot. Foxgear

Baroni HW-103

No i last but not least HW-103. Jest to model, który wyróżnia się w tej serii jako chyba najbardziej wszechstronne urządzenie, zaprojektowane z myślą o gitarzystach potrzebujących szerokiego zakresu tonalnego i elastyczności brzmieniowej. Coś nie posiada przesterowania jako takiego. W odróżnieniu od pozostałych przedwzmacniaczy w tej linii, HW-103 oferuje szerszą kontrolę nad dynamiką sygnału i większy headroom, co sprawia, że znakomicie sprawdza się zarówno w czystych, jak i mocno nasyconych przesterach. Jego brzmienie to istna petarda, skompresowana a jednocześnie detaliczna. Kaskady jasnych harmonicznych, totalnie obezwładniający bas (na życzenie z trójpasmowej korekcji) i tonalny, dźwięczny środek skutkują super naturalną reakcją na artykulację i dynamiczne niuanse gry. W czystych ustawieniach dźwięk jest przejrzysty i pełny, a po zwiększeniu gainu uzyskujemy delikatny, ciepły overdrive, przy którym brzmienie nie traci definicji ani klarowności.

fot. Foxgear

PRODUCENT: www.foxgeardistribution.com

DYSTRYBUTOR: www.sound-service.eu

Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024
Testy

Orange Crush Bass 25, 50 i 100. Test combo, które wymyślono by robiły piękny hałas

Maciej Warda | TopGuitar cze 23, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?