• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Najnowszy numer
  • Gdzie kupić?
  • Zamów prenumeratę
    • Prenumerata dwuletnia
    • Prenumerata półroczna
    • Prenumerata roczna
    • Pakiet 10: prenumerata TopGuitar + CD Richard Bona + 2CD i DVD Marcus Miller
    • Pakiet 11: prenumerata TopGuitar + DVD Love De Vice + CD WAMI
    • Pakiet 12: prenumerata TopGuitar + CD IRA + CD Patrycja Markowska + CD Kreuzberg
    • Pakiet 13: prenumerata TopGuitar + 3xDVD Oblicza rocka
    • Pakiet 14: prenumerata TopGuitar + CD Poduszkowiec 2.0 + CD Cafe Night&Day vol. 3
    • Pakiet 15: prenumerata TopGuitar + książka Cliff Burton + DVD Black Sabbath
    • Pakiet 2: prenumerata TopGuitar + książka Nergal + CD Jacek Karzaklewski
    • Pakiet 5: prenumerata TopGuitar + książka Joy Division + CD Jimi Hendrix
    • Pakiet 6: prenumerata TopGuitar + książka Prince + CD John Mayer
    • Pakiet 7: prenumerata TopGuitar + książka kucharska Paul McCartney + CD Paul McCartney
    • Pakiet 9: prenumerata TopGuitar + książka Bob Marley + CD Foster The People
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Maddie Rice i jej Takamine P6N

      Maddie Rice i jej Takamine P6N

      Black Sabbath "Sabotage" - Super Deluxe Edition

      Black Sabbath "Sabotage" - Super Deluxe Edition

      Dance Like Dynamite "Litania kłamstw" - noworomatyczne słońce tonie w zimnofalowym mroku

      Dance Like Dynamite "Litania kłamstw" - noworomatyczne słońce tonie w zimnofalowym mroku

      Mick Jagger & Dave Grohl w nowej piosence o antyszczepionkowcach i płaskoziemcach

      Mick Jagger & Dave Grohl w nowej piosence o antyszczepionkowcach i płaskoziemcach

    • Newsy sprzętowe
      Epiphone Jared James Nichols „Gold Glory” Les Paul Custom

      Epiphone Jared James Nichols „Gold Glory” Les Paul Custom

      Gitary Yamaha FG / FS Red Label z technologią A.R.E.

      Gitary Yamaha FG / FS Red Label z technologią A.R.E.

      Dwie jubileuszowe gitary Gibson na 60-lecie modelu SG

      Dwie jubileuszowe gitary Gibson na 60-lecie modelu SG

      Andrew Synowiec prezentuje combo Rivera Stage IV

      Andrew Synowiec prezentuje combo Rivera Stage IV

    • TopVideo
      Najlepsza gitarzystka - samouk

      Najlepsza gitarzystka - samouk

      11 najlepszych momentów Eddiego Van Halena

      11 najlepszych momentów Eddiego Van Halena

      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

  • Artyści
    • Wywiady
      Wywiad z Danielem Freybergiem z Bodom After Midnight

      Wywiad z Danielem Freybergiem z Bodom After Midnight

      Gitarzysta Alex Scholpp: mój sprzęt po prostu leży w kejsach i czeka

      Gitarzysta Alex Scholpp: mój sprzęt po prostu leży w kejsach i czeka

      Paweł Tur o górach, muzyce i gitarach Duesenberg - wywiad

      Paweł Tur o górach, muzyce i gitarach Duesenberg - wywiad

      Konrad Wojda z Farben Lehre - wywiad

      Konrad Wojda z Farben Lehre - wywiad

    • Artykuły
      Cultifact "Worshipers" - gitarowy projekt Łukasza Knapika

      Cultifact "Worshipers" - gitarowy projekt Łukasza Knapika

      Gitarowa gwiazda YouTube'a Bernth ogłasza wydanie debiutanckego albumu „Elevation”

      Gitarowa gwiazda YouTube'a Bernth ogłasza wydanie debiutanckego albumu „Elevation”

      Philippe Drouin podjął walkę i w trzy lata po wypadku nauczył się grać leworęcznie

      Philippe Drouin podjął walkę i w trzy lata po wypadku nauczył się grać leworęcznie

      Jason Becker "doświadcza duszności i wysokiego tętna"

      Jason Becker "doświadcza duszności i wysokiego tętna"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

    • TopLegendy
      Deep Purple "Machine Head"

      Deep Purple "Machine Head"

      Van Halen "5150"

      Van Halen "5150"

      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Guns N' Roses wracają do Polski w 2022 roku

      Guns N' Roses wracają do Polski w 2022 roku

      Gitarowy Rekord Świata w czasach pandemii. Pierwsze szczegóły tegorocznej edycji

      Gitarowy Rekord Świata w czasach pandemii. Pierwsze szczegóły tegorocznej edycji

      Eric Clapton rezygnuje z koncertów w 2021 roku

      Eric Clapton rezygnuje z koncertów w 2021 roku

      Genesis robi próby i przenosi trasę na wrzesień 2021

      Genesis robi próby i przenosi trasę na wrzesień 2021

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Ritchie Blackmore – podróż trwa

      Ritchie Blackmore – podróż trwa

      Świetny wynik zbiórki 29. Finału WOŚP

      Świetny wynik zbiórki 29. Finału WOŚP

      Antoni Krupa – koncert jubileuszowy w Nowohuckim Centrum Kultury (relacja)

      Antoni Krupa – koncert jubileuszowy w Nowohuckim Centrum Kultury (relacja)

      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Blackstar Live Logic – test

      Blackstar Live Logic – test

      Orange Terror Stamp - test

      Orange Terror Stamp - test

      Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test

      Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test

      Yamaha THR30IIA Wireless - test

      Yamaha THR30IIA Wireless - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

    • Porady muzyczne
      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Test: Wzmacniacz ZT Lunchbox Acoustic
Home
Testy

Test: Wzmacniacz ZT Lunchbox Acoustic

19 stycznia 2013 Redakcja | TopGuitar Redakcja | TopGuitar 1141

Przeczytaj również

Fender Bassman - żywa legenda
Fender Bassman - żywa legenda
Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.
Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

     Ponad rok temu testowaliśmy bliźniacze urządzenie przeznaczone dla gitar elektrycznych i wyrobiliśmy sobie o nim jak najlepszą opinię. Nie inaczej jest teraz, gdy nowy akustyczny piecyk wypełnił swoim brzmieniem wszystkie pokoje naszej redakcji.

ZT Lunchbox Acoustic

ZT Lunchbox Acoustic

     A więc małe jest piękne! Po raz kolejny potwierdza się, że stwierdzenie to nie zostało wymyślone wyłącznie na użytek ludzi z różnymi kompleksami, ale raczej na poparcie trendu miniaturyzacji, zapoczątkowanego kilka dekad temu w Japonii. Na NAMM Show 2010 premiera tytułowego piecyka zrobiła ponownie niemałe zamieszanie, spowodowane głównie jego mniejszymi niż sześciopak wymiarami, połączonymi z porażającą mocą 200 W w klasie A/B, którą oferuje. Piszę ponownie, bo rok wcześniej świat po raz pierwszy usłyszał o ZT Amplifiers za sprawą piecyka „elektrycznego”. Tym razem wyprodukowano raczej coś dla niezależnych twórców, freelancerów i bardów, samotnie obwieszczających światu swoje muzyczne przesłanie. Sprawdźmy na ile, dzięki ZT Lunchbox Acoustic, ten przekaz będzie skuteczny.

ZT Lunchbox Acoustic

Multum funkcji dostępnych z panelu tylnego wzmacniacza ZT Lunchbox Acoustic na pewno zadziwi wielu gitarzystów.

Budowa wzmacniacza ZT Lunchbox Acoustic

Brązowe detale w postaci rączki, elementów designu panelu i maskownicy wpływają na naszą podświadomość uspokajająco i niosą informację, że nie ma tu żadnego cyfrowego modelingu, czy super symulacji innych urządzeń, tylko naturalny, transparentny sound naszego wiosła.

     Nowy ZT Lunchbox Acoustic posiada niemal te same gabaryty co jego poprzednik, z małą różnicą w postaci większej o kilka centymetrów głębokości. Waga również pozostała ta sama, co sprawia, że nie poczujemy różnicy czy niesiemy do pracy cięższy neseser, czy nasze pudełko na próbę. Całość obita jest twardą sklejką MDF (nie tam żaden paździerz) z jasną okleiną, której wcale tak łatwo nie zniszczymy. Brązowe detale w postaci rączki, elementów designu panelu i maskownicy wpływają na naszą podświadomość uspokajająco i niosą informację, że nie ma tu żadnego cyfrowego modelingu czy super symulacji innych urządzeń, tylko naturalny, transparentny sound naszego wiosła. Czy to przypadek, że L.R. Baggs projektuje swoje preampy i comba również w brązach? Gdy weźmiemy nasz grający sześciopak w ręce, sprawia on wrażenie zwartego i stabilnego urządzenia – w środku nic nie lata, nic nie stuka, nic nie brzęczy. Będzie to miało wpływ na przenoszenie niskich pasm i klarowność brzmienia (zwłaszcza w studio), ale oczywiście głównym elementem odpowiedzialnym za emisję jest 6,5-calowy głośnik. Panel wierzchni posiada dwa rzędy potencjometrów przeznaczonych do korekcji brzmienia dwóch osobnych kanałów. Mowa o torze instrumentalnym, dedykowanym głównie gitarom akustycznym wyposażonym w jakiś preamp oraz torze wokalnym, do którego dostarczamy sygnał z mikrofonu. Górny rząd (instrumentalny) to od lewej: Gain (regulacja poziomu na wejściu), Bass, Treble oraz Reverb, czyli pogłos brzmiący – zdradzę to już teraz – niezbyt płynnie czy gładko. Dolny poziom (wokalny) to niezależna regulacja tych samych parametrów, jednak inaczej skalibrowana i o innym, właściwym głosowi ludzkiemu charakterze. Tutaj zainstalowano dodatkowo czterostopniowy przełącznik Feedback Cut, odpowiedzialny za unieszkodliwianie sprzężeń zwrotnych. Podcina on trzy różne pasma, najczęściej podatne na ten efekt i działa w obydwu kanałach.

ZT Lunchbox Acoustic

Korekcja ograniczona do minimum pozwala szybko ustalić brzmienie w każdych warunkach akustycznych.

     Potencjometr Volume również jest wspólny i to głównie dzięki niemu możemy rozkręcić nasz niepozorny głośnik grubo ponad domowe potrzeby. Wejście instrumentalne typu jack i czerwona dioda LED, informująca o pracy ZT Lunchbox Acoustic dopełniają funkcji panelu.

    Plecy piecyka ZT Lunchbox Acoustic oferują natomiast prawdziwe bogactwo funkcji. Mamy tu przełącznik dla głośników: Internal (wewnętrzny) i External (zewnętrzny, o oporności minimum 8 Ohm), przełącznik opcjonalnego zasilania Phantom, które daje nasz wzmacniacz, wejścia dla mikrofonu zarówno w postaci XLR jak i jack, gniazda dla pętli efektów (tego się nie spodziewałem!), wejście mini jack dla nagłośnienia ewentualnych podkładów z MP3 playera, czy naszego iPhone’a, liniowe wyjście jack ze swoją regulacją głośności, służące również do podłączania słuchawek i przełącznik napięcia z dostosowanym do amerykańskiego standardu 115 V. Prawda, że na bogato?

ZT Lunchbox Acoustic

Możliwość podłaczenie dodatkowej kolumny do ZT Lunchbox Acoustic zwiększa siłę oddziaływania tego comba.

Zastosowanie i brzmienie wzmacniacza ZT Lunchbox Acoustic

Jeśli mamy zabukowaną sztukę w jakiejś małej knajpce lub wręcz w kawiarence, prościej niż Lunchboxem nie nagłośnimy naszego wiosła i wokalu. Działa on niemal jak zestaw mikro P.A., zapewniając czysty i silny ton w każdym przedziale pasm przenoszenia

     Dzięki tym wszystkim cechom ZT Lunchbox Acoustic staje się jednym z najbardziej przyjaznych użytkownikowi i uniwersalnych comb, jakie w ogóle powstały. Dzięki tranzystorowej technologii nie traci on swej muzykalności nawet przy minimalnym poziomie gainu, choć wówczas oczywiście głośniej od niego zabrzmi nasze „pudło”, szczególnie jeśli należy ono do typu jumbo lub dreadnought. Jeśli mamy zabukowaną sztukę w jakiejś małej knajpce lub wręcz w kawiarence, prościej niż ZT Lunchbox Acoustic nie nagłośnimy naszego wiosła i wokalu. Działa on niemal jak zestaw mikro P.A., zapewniając czysty i silny ton w każdym przedziale pasm przenoszenia. Ważne jest, że na 100% dysponować będziemy zapasem mocy, którego nie zdołamy w takim miejscu w pełni wykorzystać. Wystarczy jedynie usadowić się w takim miejscu, by nie sprzęgało i to wszystko. Wiadomo, że większe koncerty klubowe, lub tym bardziej plenerowe, wymagają nieco innego typu backline’u, choćby ze względów estetycznych, że o odsłuchach wokalowych nie wspomnę. Jedynym wyjątkiem będą większe sale, ale z naszymi solowymi recitalami, bez pełnego składu – wówczas sprzęt ZT spokojnie zabezpieczy nasze potrzeby, zwłaszcza, że na takich imprezach ludzie naprawdę chcą słuchać wykonawcy. Na próbie z rockowym składem z małymi problemami, ale jednak przebiłem się przez bas i bębny, grając na akustyku Seagull S6 z preampem Godina, ale stosując Lunchboxa jako monitorek wokalowy, musiałem dać za wygraną. Zabrakło mu nieco pełni i tonalności – trzeba się było nieco wydzierać, a brzmienie stało się momentami ostre i nieprzyjemne. I tu ciekawostka: Jason Newsted nagrał na ZT Lunchbox Acoustic… swoje partie basu do utworu „Out of my Mind” z projektem WHO CARES (to charytatywna akcja, mająca na celu zbieranie funduszy na szkołę muzyczną w Armenii). Zdziwieni? Ja też byłem zdziwiony i dlatego na dzień dobry wpiąłem do tego maleństwa basówkę Warwicka Corvette Pro. Okazało się, że poza środkiem i górką ZT Lunchbox Acoustic zapewnia sporą porcję miękkiego i czytelnego dołu, którego nie spodziewałem się z tak małej konstrukcji. Nawet przy bardziej energicznej grze nie przesterowywał (Gain na połowie skali), a więc dynamicznie combo jest doskonale wyważone. Pewnie jest to zasługą opatentowanego systemu dynamicznego kształtowania dźwięku, zastosowanego w naszym wzmacniaczu.

ZT Lunchbox Acoustic

Zasilanie Phantom pomoże korzystać z mikrofonów bez zasilania baterią.

     Test odsłuchowy wzmacniacza ZT Lunchbox Acoustic wykonałem w niedużej, wytłumionej sali prób. Pierwsze wrażenia po odkręceniu Lunchboxa poza połowę skali Gainu i Volume: ten sprzęt jest naprawdę głośny, harmonijnie pokrywa wszystkie pasma, a więc nie uprzywilejowuje niektórych dźwięków względem innych i nie powoduje wzbudzania się wiosła, chyba że staniemy przodem do wzmaka w odległości metra–dwóch. Wówczas to dźwięk Gis na grubej strunie E potrafi wpaść w sprzężenie. Na neutralnej korekcji brzmienie jest bardzo zwarte pośrodku spektrum i niesamowicie selektywne w skrajach pasm. Daje to poczucie ciepłej przejrzystości i bogactwa w parzyste harmoniczne. Domyślam się, ile w tym zasługi nowych strun, ale ZT Lunchbox Acoustic przekazuje ich walory wręcz wzorcowo. Jednocześnie, gdy chcemy zabrzmieć bardziej pastelowo, wyborne efekty da nam podcięcie nieco pasm określonych tutaj jako Treble i lekkie podbicie basu. Nie zamuli nam to brzmienia, ale wszystko zyska na miękkości i krągłości. Nieco inaczej jest z mikrofonem – do mniej więcej 1/2 skali Gainu i Volume w pozycji maksymalnej nie musiałem posiłkować się switchem Feedback Cut, ale grałem w dobrze wytłumionym pomieszczeniu (na większej przestrzeni byłoby gorzej). Dopiero pełna moc ZT Lunchbox Acoustic zmusiła mnie do korzystania z tego przełącznika. Czy będzie to pozycja 1, 2, czy 3 zależy jak sądzę od charakterystyki mikrofonu oraz tembru i skali głosu. Korekcja kanału wokalnego jest skuteczna i pozwala nawet z nieprzyjemnej, świdrującej uszy barwy ukręcić coś przyjemnego. Naturalny pogłos jest dość „introwertyczny” i nie daje nam wielkiej panoramy Tatr, ale raczej krótki „room plate”, w dodatku gdy odkręcimy go poza połowę skali, zaczyna być nieco potargany. Dlatego zalecam używać go maksymalnie do 1/4 skali.

ZT Lunchbox Acoustic

Ocena końcowa testu wzmacniacza ZT Lunchbox Acoustic

Wzmacniacz cały czas skutecznie wymyka się porównaniom z podobnymi konstrukcjami, bo takich po prostu jeszcze nie ma. Posiada za to szereg zalet, których porównywać z niczym nie trzeba.

     Wzmacniacz cały czas skutecznie wymyka się porównaniom z podobnymi konstrukcjami, bo takich po prostu jeszcze nie ma. Posiada za to szereg zalet, których porównywać z niczym nie trzeba. Są to: jego naturalne, organiczne brzmienie, ciepły tembr, którego pozazdrościłby niejeden lampiak, czy waga i gabatyty, pozwalające problem jego transportu uznać za nieistotny. Jednocześnie cena comba ZT Lunchbox Acoustic jest na tyle niska, że nawet początkujący muzyk powinien w kilka miesięcy odłożyć sobie kasę na jego zakup. A będzie to raczej trafiona decyzja.

testował: Maciek Warda

Tranzystorowe, dwukanałowe
combo o mocy 200 W dla
gitarzystów akustycznych
i wokalistów. Małe, lekkie i głośne.

cena: 1 399 PLN
sprzęt dostarczył: www.lauda-audio.pl
strona producenta: www.ztamplifiers.com

  • Tags
  • combo
  • wzmacniacz
  • zt
  • ZT Amplifiers

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Test: Gitara elektryczna Cort G260
Previous article TC Electronic przedstawia Ditto Looper
Redakcja | TopGuitar

Redakcja | TopGuitar

Magazyn TopGuitar to opiniotwórczy Magazyn, skierowany do profesjonalnych gitarzystów i basistów oraz wszystkich miłośników gitary i muzyki gitarowej. Publikowany od 2005 r.

INNE

Blackstar Live Logic – test Testy
25 marca 2021

Blackstar Live Logic – test

Orange Terror Stamp - test Testy
20 marca 2021

Orange Terror Stamp - test

Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test Testy
19 marca 2021

Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test

Yamaha THR30IIA Wireless - test Testy
19 marca 2021

Yamaha THR30IIA Wireless - test

Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb Testy
31 grudnia 2020

Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb

NUX Loop Core Deluxe Testy
30 października 2020

NUX Loop Core Deluxe

Markbass Little Mark Vintage D2 Testy
30 października 2020

Markbass Little Mark Vintage D2

Electro-Harmonix Triple Foot Controller Testy
14 października 2020

Electro-Harmonix Triple Foot Controller

Electro-Harmonix Cntl Knob Static Expression Pedal Testy
5 października 2020

Electro-Harmonix Cntl Knob Static Expression Pedal

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
15 kwietnia 12:54
Newsy

Maddie Rice i jej Takamine P6N

15 kwietnia 12:21
Newsy

„Nie musisz przekonywać mnie, żebym wykonał coś brutalnego, to płynie w moich żyłach” – wywiad z Joem Duplantierem (Gojira)

15 kwietnia 10:00
Newsy

Black Sabbath “Sabotage” – Super Deluxe Edition

15 kwietnia 9:26
Artyści

Cultifact “Worshipers” – gitarowy projekt Łukasza Knapika

14 kwietnia 13:24
Newsy

Dance Like Dynamite “Litania kłamstw” – noworomatyczne słońce tonie w zimnofalowym mroku

14 kwietnia 10:25
Imprezy

Ritchie Blackmore – podróż trwa

14 kwietnia 9:57
Newsy

Epiphone Jared James Nichols „Gold Glory” Les Paul Custom

14 kwietnia 8:19
Newsy

Mick Jagger & Dave Grohl w nowej piosence o antyszczepionkowcach i płaskoziemcach

13 kwietnia 20:01
TopSpecial

Seksizm w świecie gitarowym – jest lepiej ale nie idealnie

13 kwietnia 9:38
TopVideo

Najlepsza gitarzystka – samouk

12 kwietnia 15:15
Newsy

Gitary Yamaha FG / FS Red Label z technologią A.R.E.

12 kwietnia 14:36
TopSpecial

Akord D-dur – jeden z najważniejszych akordów gitarowych

12 kwietnia 9:04
Newsy

Zbliża się premiera “Welcome 2 America”, nigdy nie wydanego albumu Prince’a z 2010 roku

10 kwietnia 17:05
Newsy

Gojira uruchamia „operację Amazonia”, pod młotek idą unikatowe instrumenty!

10 kwietnia 10:47
Imprezy

Gitarowy Rekord Świata z nową datą – gitarzyści spotkają się 19 czerwca na wrocławskiej Pergoli i w sieci!

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press

Cookies

Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Więcej informacji