• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Vintage Olympia White Fillmore V6JMH

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 16, 2013
Vintage Olympia White Fillmore V6JMH
Vintage Olympia White Fillmore V6JMH
Udostępnij

    Vintage Olympia White Fillmore V6JMH to bardzo intrygująca gitara, oferująca inne podejście do klasyki zwanej stratocasterem. Zachowując podstawowe cechy pierwowzoru, zaskakuje odwróconą główką i cieszy detalami.

     Vintage Olympia White Fillmore V6JMH to propozycja dla zdeklarowanych stroatocasterowców, ale poszukujących czegoś innego, czegoś oryginalnego w ramach ukochanych kształtów i brzmienia fendera. Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy tu coś nietuzinkowego. Leworęczna główka w praworęcznym korpusie? Tak i to z doskonałym skutkiem, dzięki tej inwersji mamy bowiem gitarę do złudzenia przypominającą słynnego Strata Olympic White Hendrixa, ale dla praworęcznych. Jeśli chodzi o komfort gry, w niczym to nie przeszkadza, bardzo szybko można się przestawić na strojenie wiosła od spodu. Dzięki kluczom E-Z-Lok strój na długo pozostaje „in tune”.

      Korpus Vintage Olympia White Fillmore V6JMH wykonano z amerykańskiej olchy, a szyjkę z klonu – połączono tym samym absolutne klasyki lutnictwa w jeden cudowny gitarowy organizm. Podstrunnica wykonana jest z odmiany palisandru i znalazły się na niej dwadzieścia dwa progi medium oraz kropkowe markery z masy perłowej. Mostek to wilkinsonowy WVC z bardzo kulturalnie działającym tremolo.

     Po bliższych oględzinach Vintage Olympia White Fillmore V6JMH okazuje się, że zestaw pickupów Wilkinson WVS to również komplet leworęczny, w związku z tym pickup w pozycji bridge jest zamontowany odwrotnie: pod strunami basowymi jest bliżej mostka, a pod wiolinowymi bliżej środka. Skutkuje to oczywiście bardziej skupionym i selektywnym brzmieniem grubych strun A i E i pełniejszym soundem cienkich H i E. Cała gitara jest wyprodukowana w równie wysokim standardzie co reszta modeli V6 – wygodnie wyprofilowany korpus, smukły gryf oraz pełny osprzęt Wilkinsona to zawsze rzeczy, które umożliwiają długą i niczym nieskrępowaną grę. Warto pamiętać, że środkowy pickup (middle) ma odwróconą polaryzację, co daje nam bezszumową pracę par przetworników bridge– middle i middle–neck. Potencjometry volume i 2 × tone umożliwiają szybkie dopasowanie barwy dźwięku do naszych wymagań.

Podsumowanie testu Vintage Olympia White Fillmore V6JMH

     Vintage Olympia White Fillmore V6JMH ma do zaoferowania wiele elementów wykończenia i wyposażenia utożsamianych z wysokiej klasy gitarami custom shop. Za śmiesznie niską cenę otrzymujemy zatem o wiele więcej, co zdążyli już docenić muzycy w Europie, a także dziennikarze muzyczni zajmujący się testami.

Strona dystrybutora: www.audiostacja.pl
Strona producenta: www.jhs.co.uk

Vintage Olympia White Filmore V6JMH
Vintage Olympia White Fillmore V6JMH
TAGI: Olympia White Fillmore V6JMH, Vintage Olympia White Fillmore V6JMH, VINTAGE – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?