• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

VOX AD50VT

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 23, 2005
Udostępnij

Vox to jedna z tych firm, której rekomendować nie trzeba. Znaczenie tej marki w tworzeniu historii muzyki współczesnej wzbudza respekt. Po brzmienie wzmacniaczy Vox sięgało wielu gitarzystów, którzy zasługują na miano „winowajców” rozwoju światowej klasyki pop-rocka: od THE BEATLES i QUEEN, po dzisiejsze gwiazdy, takie jak Lenny Kravitz czy NICKELBACK. Vox, który do tej pory produkował wzmacniacze bardzo ekskluzywne, lecz niekoniecznie przyjazne naszym portfelom, rozbudował swą ofertę. Dla smakoszy nowoczesnego brzmienia firma przygotowała prawdziwy rarytas Vox AD50VT, do tego w bardzo atrakcyjnych warunkach cenowych. Na bazie doświadczenia firmy Korg, słynącej między innymi ze znakomitych mulfiefektów gitarowych, stworzono nową linię wzmacniaczy serii Vox Valvetronix.

Spis treści
Budowa Vox AD50VTBrzmienie Vox AD50VTPodsumowanie testu Vox AD50VT

Budowa Vox AD50VT

Vox AD50VT, który otrzymaliśmy do testów, pierwsze bonusy zdobył u mnie jeszcze zanim go odpaliłem. Duża, niklowana kratownica ochraniająca 12” Voxowski głośnik, w połączeniu z tradycyjnym designem Voxa sprawia, że urządzenie wygląda nowocześnie i elegancko. Wyrazy uznania za pomysł dla stylistów tej angielskiej firmy. Szkoda tylko, że logo to odlew plastikowy, a nie metalowy, jak jest np. w najbardziej kultowym i wszystkim znanym AC30… Cały panel sterowania został umieszczony od góry, czyli w sposób charakterystyczny dla tej marki. Jest to bardzo wygodne i czytelne rozwiązanie, zwłaszcza podczas operowania potencjometrami podczas koncertów na żywo.

VOX AD50VT

Brzmienie Vox AD50VT

Vox AD50VT ma wbudowany układ modelowania brzmień „Valvetronix”. Tak więc możemy korzystać z 11 modeli najbardziej kultowych brzmień wzmacniaczy. Ich marki nie są wprawdzie nazwane wprost, ale już po pierwszych dźwiękach można zorientować się, o jakie chodzi. Nie zabrakło klarownych brzmień fenderowskich, klasycznych i ciepłych symulacji Voxa AC15 i AC30, Marshalla oraz Mesy i – jak na moje ucho – Soldano. Jak więc widać (a raczej słychać) to zestaw wymarzony dla najbardziej wybrednych muzyków. Na uwagę zasługuje również symulacja wzmacniacza akustycznego… Dla mnie akurat mało przydatna, ale dla muzyków grających lżejsze gatunki muzyki na pewno warta zainteresowania.

Wzmacniacz został również wyposażony w 24-bitowy cyfrowy procesor efektów. 9 rodzajów symulacji kostek i 11 kombinacji między efektami, pozwala na stworzenie brzmienia naprawdę oryginalnego i ciekawego, począwszy od modulacji typu auto wah, chorus, flanger, phaser czy tremolo, poprzez dealeya, z możliwością regulacji tap-tempa i kompresora, a na reverbie, który przy solówkach dodaje potrzebnej przestrzeni, skończywszy. Jakość efektów bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła i myślę, że trudno będzie znaleźć na rynku ofertę mogącą się równać z Valvetronixem pod tym względem.

Górny panel, oprócz opisanych wyżej funkcji, posiada dodatkowe potencjometry gain, volume, high, treble, bass oraz master volume. Gałki wykonane zostały z plastiku w stylistyce vintage, co – w połączeniu z nowoczesnym frontem – daje bardzo ciekawy efekt wizualny. Wejście gitarowe to tradycyjnie jack 1/4”. Takie samo gniazdo przygotowano na foot controller, którego w zestawie niestety nie przewidziano… Na szczęście kompatybilny jest niemalże każdy podwójny nożny sterownik: jednym przyciskiem bowiem przełączamy dwa brzmienia, które są programowalne za pomocą przycisku „write”, drugim natomiast załączamy i bypasujemy efekty. W tylnej części wzmacniacza umieszczono dodatkowy potencjometr volume, który ścisza wydajność głośnika, ale nie powoduje spadku dynamiki podczas grania. Jest to bardzo przydatna funkcja przy domowym ćwiczeniu, gdyż uzyskujemy satysfakcjonujące brzmienie, nie denerwując przy tym ani domowników ani sąsiadów. Oprócz tego istnieje możliwość podłączenia słuchawek.

Niestety, mam jedną złą wiadomość dla osób, które mają miejsce prób daleko od domu i nie posiadają własnego środka transportu. Wzmacniacz waży 20 kg. To dość dużo jak na 50 W combo, ale cóż… Wielu muzyków twierdzi, że dobry wzmacniacz musi ważyć.

Należy też wspomnieć o bardzo czystym, lampowym brzmieniu AD50VT, które wykorzystuje opatentowaną technologię Valve Reactor. Jest ona zamieszczona w każdym tego rodzaju wzmacniaczu Vox. Konstruktorzy, dbając o dobre i ciepłe brzmienie kanałów przesterowanych, umieścili na przedwzmacniaczu lampę 12AX7 i trzeba przyznać, że wyraźnie odczuwa się jej obecność podczas gry.

VOX AD50VT top

- Advertisement -

Podsumowanie testu Vox AD50VT

Vox Valvetronix AD50VT to bardzo uniwersalne combo gitarowe. Dzięki symulacjom można w nim ustawić przeróżne brzmienia od bardzo czystych i łagodnych do naprawdę ciężkich przesterów. Dodając jeszcze do tego wszystkiego fakt, iż za wzmacniacz hybrydowy z tak licznymi możliwościami modulowania i syntezy dźwięku płacimy tylko 1429 zł, można śmiało stwierdzić, że AD50VT wyrasta na pewnego „hiciora” w tej klasie wzmacniaczy gitarowych. Vox przygotował w tej serii również comba 15 i 30 W, a dla lubujących się w naprawdę głośnym i mocnym graniu – 100 W.

Dariusz Kelsz

TAGI: AD50VT, VOX AD50VT, VOX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?