• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Warwick RockBass Corvette Basic 5 Burgundy Red – test i brzmienie (wideo)

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 30, 2018
Warwick RockBass Corvette Basic 5
Warwick RockBass Corvette Basic 5
Udostępnij

Ta ślicznotka, gdyby nie była basem elektrycznym, mogłaby być syreną pływającą w krystalicznej oceanicznej toni. Jej dyskretnie eleganckie wykończenie Burgundy Red Transparent Satin powoduje, że bardziej wrażliwe jednostki mogą się w niej zakochać bez pamięci już od pierwszego wejrzenia. Bez wydawania na niej żadnych dźwięków. Pamiętam jednak cały czas, że syreni śpiew uwodzi i ostatecznie prowadzi do zguby, zatem testując tytułową piękność od Warwicka, postanowiłem mieć się na baczności. Test Warwick RockBass Corvette Basic 5 Burgundy Red.

Wydaje mi się, że ważne jest, by rozróżnić serie RockBassów, które dzielą się na trzy generalne grupy: modele Basic, Classic i Premium. Na pierwszy rzut oka mogą one wydawać się identyczne (zwłaszcza te pokryte lakierem w kolorze, na wysoki połysk), ale to złudzenie. Różnią się jednym zasadniczym elementem – korpusem. Modele Basic (czyli nasz także) mają „zwykły” korpus z olchy. Basom Classic na korpusie z olchy dokleja się ozdobną nakładkę z forniru klonu AAA Flamed Maple. Premium natomiast mają na korpusie z olchy top z litego klonu AAA Flamed Maple.

Spis treści
Budowa Warwick RockBass Corvette Basic 5Elektronika Warwick RockBass Corvette Basic 5Brzmienie Warwick RockBass Corvette Basic 5

Jedna uwaga – teraz wszystkie modele Basic mają aktywne preampy, nie ma już wersji pasywnych. Jak można się więc domyślić, przy aktywnej korekcji wpływ na brzmienie tych nakładek będzie minimalny. I mają one wyłącznie walor estetyczny tudzież psychologiczny, bo kto nam zabroni czerpać radość z kombinacji estetycznych przy korpusie?

Budowa Warwick RockBass Corvette Basic 5

Warwick RockBass Corvette Basic 5 waży około 3,8 kg. Więc jest nieco lżejszy od modelu $$, co pozwala cieszyć się nim nawet młodszym (by nie powiedzieć: mniejszym) basistom. Mamy tu połączenie spopularyzowane przez model Fender Jazz Bass, czyli olchowy korpus i klonowa szyjka (mocowanie bolt-on). Przy czym szyjka oczywiście składa się z pięciu warstw drewna, z których dwa to egzotyczna ekanga. Wpływa to pozytywnie na sztywność, oczywiście wspomaga drgania strun, co z kolei odbija się na głośności poszczególnych składowych harmonicznych dźwięków.

Taka prosta, ale nie dla wszystkich oczywista zależność. Na nakładce z wenge, jak zwykle o słusznej grubości, znalazły swoje miejsce dwadzieścia cztery perfekcyjnie spiłowane progi extra high nickel silver jumbo. Menzura wynosi 34 cale. Osprzęt widać na zdjęciach: dwuczęściowy mostek wpuszczony w korpus gitary, osobne siodełka dla każdej ze strun regulowane w dwóch osiach (akcja i menzura), regulowane siodełko just-a-nut, odlewane zamknięte klucze Warwick i standardowe zaczepy.

Jakość osprzętu i wykończenie Warwick RockBass Corvette Basic 5 jest jak zwykle najwyższych lotów. Wszystko dopracowane, dopasowane i połączone ultradokładnie. To wiosło jest przeznaczone do intensywnego użytkowania przez wiele lat, a jego pierwszy szlif silnika będzie miał miejsce za mniej więcej dziesięć lat. Tak wynika z mojego doświadczenia z warwickami. W futerale znajdziemy strap locki do zamontowania (tradycyjnie przeznaczone do zaczepów w gitarze i mocuje się je banalnie – na zatrzask), klucz do napinania pręta oraz baterię 9 V.

Istotną zmianą w 2018 roku jest czteroletnia gwarancja W-Music Distribution (wymagana rejestracja produktu), którą Warwick oferuje do wszystkich swoich produktów – zarówno tych produkowanych, jak i dystrybuowanych.

Elektronika Warwick RockBass Corvette Basic 5

Warwick RockBass Corvette Basic 5 wyposażono w dwa single typu jazz marki MEC oraz, o czym wspominałem na początku, preamp z aktywną korekcją. Cztery potencjometry układu, w skład którego wchodzą: volume, balans pomiędzy pickupami oraz dwupasmowy układ korekcji tonów niskich i wysokich dla obydwu przetworników, pozwalają na wiele, jeśli chodzi o kreowanie brzmienia.

- Advertisement -

Brzmienie Warwick RockBass Corvette Basic 5

Zacznijmy od strun. Nawinięto tutaj Warwicki Red Strings (42301 M) .045”-.135”, które są najtańszym, najbardziej podstawowym zestawem stalowych sznurków. Ale nie oznacza to jakichś niedomagań, jeśli chodzi o ich właściwości. Czerwone warwicki to, jak to kiedyś napisaliśmy, ognista namiętność i nic się od tamtej pory nie zmieniło. Jak na stal przystało, zagadały selektywnie i metaliczne, dzwoniąc pełną gamą alikwotów.

Bardzo szybka reakcja na atak, niezwykły punch przy slapie (porównywalny z brzmieniem humbuckerów) i wnikliwie przyjrzałem się grubej strunie B 135. Do tej pory warwicki, które testowałem (a było ich wiele), zawsze zachowywały jakiś pierwiastek „sound of wood”. Teraz przyszedł czas na wiosło z trochę innej parafii brzmieniowej.

- Advertisement -

Czy ktoś z szanownych czytelników słuchał i oglądał kiedyś filmiki Warwicka na ich kanale YouTube? Na wstępie jest tam charakterystyczna zagrywka basowa z gadanym wokalem Bootsy’ego Collinsa i bas tam brzmi dokładnie jak ten nasz „bejzik”. Barwy na ustawieniach neutralnych są właśnie takie sprężynowe, metaliczne, świetne do klangu. A jeszcze lepsze do improwizacji w wysokich pozycjach, kiedy to atakujemy strunę nie slapem, ale z odpowiednią siłą, by także rozległ się brzdęk struny odbijającej się od progu.

Rewelacyjny efekt, nie zawsze w pełni atrakcyjny przy basach brzmiących ciemniej. Na szczęście ten ton nie jest przy tym jakiś suchy czy płaski, ale całkiem ładnie nasycony alikwotami niższych rzędów. W połączeniu daje to jakby skompresowane, wyrównane brzmienie, bez niekontrolowanych skoków głośności np. na stronie B (H). Tutaj mamy zaproszenie do techniki slap i gatunków kojarzonych z Flea, Bootsym czy nawet Steve’em Harrisem.

W związku z tym moje odczucia były pozytywne – płynne, czyste, niskie wybrzmiewanie, które następuje po jasnym mlaskającym ataku. No i po godzinie komfortowa współpraca z palcami obu rąk. Pierwsza godzina na czerwonych warwickach dla mniej wprawionych basistów może okazać się – oględnie mówiąc – wymagająca.

Uzyskanie bardziej matowego, pastelowego brzmienia też nie nastręcza tutaj trudności. Wystarczy parę ruchów korekcją i balansem, by z ostrej funkowej rockowizny przenieść się w rejony bardziej przydymione i przyciemnione. Ogólne wrażenie jest takie, że brzmienie jest wyraziste, długo wybrzmiewa i łagodnie zanika. A jeśli chcemy zaatakować strunę mocniej, brzmienie staje się wyraziste, dźwięczne i punchy.

Strona producenta: www.warwick.de

TAGI: RockBass Corvette Basic 5, WARWICK - Testy sprzętu i newsy, Warwick RockBass Corvette, Warwick RockBass Corvette Basic 5
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?