• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Warwick Thumb NT Singlecut – test gitary basowej

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 27, 2013
Warwick Thumb NT Singlecut
Udostępnij

Komfort i brzmienie gitary basowej Warwick Thumb NT Singlecut

     Po pierwsze, przestawiamy nasz aparat, przyzwyczajony do wąskich i wygodnych szyjek. Tutaj przy korpusie podstrunnica ma szerokość trzypasmowej autostrady, także miejsca jest sporo, ale trzeba umieć je wykorzystać. Jest tu jeszcze szerzej niż w np. Corvette Basic 6-string NS, która i tak miała się czym pochwalić w tym temacie. Mamy tu dwadzieścia sześć progów i to już wskazuje na to, że wiosło jest przeznaczone dla zaawansowanych muzyków, którzy będą umieli zrobić z niego użytek. Z drugiej strony pozornie masywny korpus, którego częścią jest szeroki gryf przechodzący przez jego środek, nie utrudnia gry w tych pozycjach. Szeroka szyjka jest odpowiednio odchudzona, dzięki czemu gra w najwyższych pozycjach nie będzie męcząca. Dostęp do tych progów jest wygodny, bo cutaway wycięto na tyle głęboko, że spokojnie można by jeszcze ze dwa progi dołożyć. Są one spiłowane maszyną Plek, idealnie wyprofilowane, więc także ich krawędzie nie są odczuwalne przy przemieszczaniu lewej dłoni po gryfie.

     Ostatnia moja praktyczna uwaga jest taka, że przy „szóstce” musimy poświęcić o wiele więcej czasu na ćwiczenia, bo każdy cykl ćwiczenia będzie trwał dłużej, ręka zmęczy się bardziej, a opuszki dostaną w kość jak nigdy dotąd. Pamiętajmy o tym, jeśli decydujemy się na zakup takiego basu. Co w takim razie mamy w zamian? Gdzie te przyjemności? Próżno szukać tu naturalnego sound of wood, którego nota bene dawno już w warwickach nie słyszałem, mamy za to olśniewające hi-endowe brzmienie, które trochę skojarzyło mi się z sygnaturą Stuarta Zendera. Zachwyca totalnie czysty i krystaliczny ton zarówno pustych strun, jak i dźwięków granych na pozycjach. Chodzi tu przede wszystkim o jasny, bliski atak, bo dalsza część dźwięku (wybrzmiewanie) ma także odpowiednią gęstość i skupienie, by najniższe pasma zagrały naszym uszom najpiękniej, jak potrafią.

     Poziom głośności jest odpowiednio zbalansowany, żadna struna nie zagłusza innych, a skuteczność dźwięków granych wysoko oraz tych granych nisko jest prawidłowo zbalansowana. W praktyce przekłada się to na czytelność akordów (granych zazwyczaj wyżej) i możliwość kładzenia groove’ów nawet w najniższych pozycjach, bez obawy o ich zamazanie w miksie czy jakiekolwiek mulenie. Zarówno korekcją, która gra skutecznie, ale i kulturalnie (nie przerysowuje dźwięków), jak i konfiguracją cewek w przetwornikach bardzo szybko ustawiamy sobie odpowiednie brzmienie. By odnaleźć się w klimatach Dirty Loos (slap na tym basie to prawdziwe wyzwanie, ale jak już wyćwiczymy tę technikę, to brzmienie Marka Kinga okaże się przy naszym niemal kartonowe) albo Richarda Bony (grube, pełne, ciepłe i tonalne) wystarczą dwa, trzy ruchy. Wybornie odzywa się sam pickup mostkowy, który mruczy jasnym, szerokim i chropowatym środkiem, dając nam oręż do każdego funkowego jamu, jaki przyjdzie nam zagrać. Jak widać, mamy tutaj brzmienia z różnych muzycznych opowieści, ale zawsze będą one najwyższej jakości, co jest przecież nie do przecenienia zarówno na scenie, jak i w studiu.

Warwick Thumb NT Singlecut
Warwick Thumb NT Singlecut
Poprzednia strona1234Następna strona
TAGI: gitara basowa, Thumb NT Singlecut, WARWICK - Testy sprzętu i newsy, Warwick Thumb NT Singlecut
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?