• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
13
ImprezyReportaże i relacje

Krzysztof Zalewski jak zawsze w wysokiej formie – fotorelacja

ArtyściWywiady

Zakk Wylde „Zamiast grać po trzy dźwięki na strunie jak Al Di Meola czy Yngwie, postawiłem na prostotę”

Nauka gry na gitarze

Lekcje gitary w internecie: Czy ekran może zastąpić nauczyciela?

Sprzęt

Matteo Mancuso – dlaczego postawił na Yamahę, a nie Gibsona?

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

WestRoad WG-10E

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 8, 2017
WestRoad WG-10E
Udostępnij

Chociaż marka WestRoad i model WestRoad WG-10E powinny kojarzyć się (i kojarzy!) z amerykańskim hasłem „Go West” z początków XX wieku, to ich proweniencja jest zupełnie inna.

Napis na naklejce wewnątrz pudła, o treści „Made in Europe”, oznacza ni mniej ni więcej, że gitary WestRoad są produkowane gdzieś w Europie Środkowej lub Wschodniej, a nie na Dalekim Wschodzie. Kolejny napis „Gama sp. z o. o. Poland” wyjaśnia wiele. Okazuje się, że WestRoad to marka własna firmy Gama, oficjalnego dystrybutora gitar Martin w Polsce. Żeby było ciekawiej, marka ma już dziesięć lat i wiele ciekawych konstrukcji na swoim koncie. Małymi kroczkami ludzie związani z Gamą zyskują doświadczenie i zdobywają się na odwagę tworzenia coraz poważniejszych i ciekawszych projektów. Tym, co przyświeca im przy budowaniu gitar akustycznych, jest łatwość gry, wygoda, komfort, solidność wykonania i nienaganność wykończenia. Wypisz wymaluj credo Franka Gambale, który w rozmowie z nami powiedział mniej więcej tak: „po co produkować gitarę, na której gra się niewygodnie i która wymaga większego wysiłku, jeśli można zaprojektować instrument ze wszech miar przyjemny w użytkowaniu”. Myślę, że firma Gama jest na dobrej drodze, by te słowa w stu procentach wprowadzić w życie.

WestRoad WG-10E

Budowa
WestRoad WG-10E przedstawia się stylowo, zarówno jeśli chodzi o kształt, wzornictwo, jak i kolorystykę. Oszczędna ornamentyka, oldschoolowy obrys główki, stylizowane na westernowe logo marki, prosta rozeta i podwójny czarny binding, „zwyczajny” pickguard oraz minimalistyczne, perłowe markery progów – to wszystko wymusza wręcz życzliwe podejście do tytułowego instrumentu. Czuć, że tchnięto weń ducha countrowych klasyków.

Przez otwór rezonansowy możemy dostrzec, iż ożebrowanie jest starannie wklejone, zresztą jeśli przyjrzymy się wykonaniu i wykończeniu z bliska, zobaczymy, że model WG-10 prezentuje się pod tym względem świetnie – nigdzie śladu obróbki, klejenia czy wiercenia, każdy element jest spasowany bez najmniejszych śladów montażu. Wykończenie to naturalny, matowy lakier bezbarwny, położony cienką warstwą, pozwalającą wyczuć fakturę drewna. Dzięki temu mamy to miłe wrażenie obcowania z naturalnym drewnem, nieodseparowanym od nas jakąś grubą warstwą z wysokim połyskiem. Gryf jest wybarwiony na kolor mahoniu, dzięki czemu mamy tu kolorystyczną spójność pudła z szyjką. Płyta wierzchnia to lity świerk europejski (karpacki), boczki, podobnie jak szyjkę zbudowano z mahoniowej sklejki, a podstrunnica oraz mostek to palisander. A więc i tutaj wszystko się zgadza – wszyscy wiemy, że właśnie te materiały to jedno z najbardziej sprawdzonych rozwiązań w przypadku gitar akustycznych i jeśli są prawidłowo połączone, gitara będzie grała prawidłowo, na 100% swoich możliwości. Mamy do czynienia z korpusem typu dreadnought (choć wcale nie jest on gabarytowo jakoś przesadnie wielki), bez cutawaya, szyjkę wpuszczono w korpus na wysokości XIV progu i tam zauważamy, że ten wpust w szyjce to dwa elementy, natomiast główka z szyjką to jeden kawałek drewna, co zmniejsza możliwość jej odłamania podczas urazu mechanicznego. Osprzęt stanowią zamknięte olejowe maszynki kluczy o srebrnych główkach – obok zaczepów na pasek to jedyne chromowane elementy w gitarze. Siodełko mostka i prożek górny wykonano z tusq – materiału sprawdzonego i praktycznie niezużywającego się. Za elektryfikację instrumentu odpowiada preamp Fishman Presys wraz z piezoelektrycznym przetwornikiem Sonicore. Preamp zasilany jest baterią 9 V i umożliwia kontrolę następujących parametrów: volume, bass, middle, treble, a także przełączniki odwracania fazy i włącznik tunera. Sam tuner jest oparty na diodach LED i działa, pomimo swojej prostej informacji, dość precyzyjnie. Składniki brzmienia uzupełnia suwak volume, a o stanie baterii (9 V) informuje czerwona dioda LED. Cały moduł preampu łatwo się wysuwa, co umożliwia szybką zmianę baterii.

WestRoad WG-10E

Komfort
Chwytnia jest wygodna i nawet te bardziej skomplikowane akordy nie są dodatkowo trudniejsze przez jakieś niedogodności manualne. Wszelkie barre to niemal przyjemność, ale wiąże się także ze strunami. Okazuje się, że naciąg strun Martin ma nazwę custom light i został wymyślony jako ułatwienie dla gitarzystów ceniących komfort gry oraz większą swobodę w posługiwaniu się technikami związanymi z podciąganiem strun. Przy poprzecznym vibrato (podciąganie strun) nie odczuwamy chropowatości progów, już fabrycznie zostały one spiłowane wzorcowo. Oczywiście nie ma tu żadnych wilków czy fret noise’u, a wiosełko stroi poprawnie nawet poza XII progiem, co na tej półce cenowej nie jest już takie powszechne i oczywiste.

Brzmienie
W naszej WestRoad nawinięto struny jedenastki Martin MSP 4050 – to struny o jasnym, ale nie pozbawionym ciepła brzmieniu. Jako że jest to instrument przede wszystkim akustyczny, w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę jego brzmienie unplugged, a potem dopiero (żeby nie powiedzieć: w ostateczności) jego współpracę z preampem. Przede wszystkim jest to brzmienie charakterystyczne, mające coś z tradycyjności gitar Martin (przypadek?), ale też ze szczerości dreadnoughtów Gibsona. Bardzo sprężyście i czysto brzmią struny basowe, które dźwięczą czystym, dźwiękiem, wzbogaconym o łagodniej brzmiące harmoniczne, które skutecznie zaokrąglają wszystkie surowsze tony. Przy mocniejszym ataku znika jednak ta słodkość i pojawia się specyficzny slap, czyli jasny, lecz tonalny dźwięk, który jako element granego akordu bądź nuty, wybija się na pierwszy plan. Nie jest to jakieś negatywne wydarzenie (nie mające wiele wspólnego z fretbuzzem), ale charakterystyczny dla tej gitary jasny atak – basy zyskują ostry początek i wyjątkową naturalną kompresję, umożliwiającą petardę odpalaną przy każdym mocnym początku gry. Struny wiolinowe to doskonałe wypełnienie dla akordów barre i konkretne, jasne brzmienie przy grze fingerstyle. Od naszej dynamiki zależy, czy zagadają one rockowo i drapieżnie, choć WestRoad WG-10 skłania się raczej do countrowo-folkowej tradycji. Wszystkie struny gasną prawie w jednym momencie, co ma znaczenie przy grze akordowej, dając niezbędną spójność i pełnie brzmienia.

WestRoad WG-10E

- Advertisement -
TAGI: West Road, WestRoad, WestRoad WG-10E
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?