• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Xotic AC Booster Comp – mini-test efektu gitarowego

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano cze 11, 2015
Udostępnij

Nie podlega dyskusji, że za jakość trzeba płacić. Za markę również, co w branży sprzętu gitarowego też staje się zjawiskiem powszechnym. Znajdą się zatem muzycy, którzy za najwyższą jakość wykonania i brzmienie AC Booster Compa będą potrafili dać wiele.

W 1999 roku szef firmy Xotic – Toshio Horiba, Japończyk z pochodzenia, otworzył linię Xotic Effects, która szybko zyskała miano producenta rzeczy doskonałych, cacek, których używają najlepsi. Dzisiaj efekty takie jak AC Booster czy Tri-logic Bass Preamp są klasą same dla siebie i mają je w podłogach muzycy z całego świata. Co prawda, AC Booster Comp nie jest jakimś wybitnym wzorniczym arcydziełem, ale za to swoją surowością (obudowa wykonana z nielakierowanej, nierdzewnej blachy) przywodzi na myśl urok pionierskich, prostych i rewolucyjnych jednocześnie efektów gitarowych. Po części pokrywa się to z rzeczywistością, ponieważ tytułowy Xotic gada jak rasowy fuzz na sterydach – dysponuje brzmieniem stonerowym, nieokrzesanym, jednocześnie napompowanym harmonicznymi i rozgrzanym do białości! Ani Dave Grohl, ani Jack White nie pogardziliby tą kostką, o ile już nie mają jej w swoich podłogach.

Na pokładzie znajduje się podstawowa dwupasmowa korekcja bass i treble, a także regulacja przesterowania (gain) oraz siły sygnału na wyjściu (volume). Pracując gainem, zmieniamy charakter fuzza, od delikatnego zapiaszczenia, przez coraz grubszą fakturę, aż po wymieszanie zarówno grubego amerykańskiego warkotu z gęstym, drobnym, marshallowskim overdrive’em. Na większych głośnościach wzmacniacza daje to wspaniały efekt nieokiełznanej ściany dźwięku, którą – używając nomenklatury zwolenników pewnego politycznego lidera – możemy „zaorać” każdego malkontenta i niedowiarka.

xotic

Do omówienia pozostaje nam centralny przełącznik norm/comp. W pozycji górnej ustawiono preset doskonale zbalansowanego brzmienia, gdzieś pomiędzy gitarą rytmiczną i solową czy też przetwornikiem bridge i neck. Środek to otwarty, szeroki dźwięk, którym naprawdę można burzyć mury Jerycha. Pozycja dolna to duża kompresja, lekkie wygładzenie i cudownie śpiewne, lejące się wybrzmiewanie. Urządzenie z gniazdem na 9 V i z zamontowaną fabrycznie baterią.

Podsumowanie
Mógłbym napisać tutaj jedno słowo: sustain. Nie wspominałem o nim za wiele w tekście, ale tak naprawdę o niego tutaj chodzi. Dodaje skrzydeł – jak w znanej reklamie – i powoduje, że każdy może zamienić się w podziwianego gitarzystę solowego!

Testował: Maciej Warda

TAGI: AC Booster Comp, Xotic, Xotic AC Booster Comp
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?