• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Xotic Voltage Doubler i Rubber Knob Cover – mini-test akcesoriów do efektów gitarowych

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano cze 19, 2015
Xotic Voltage Doubler
Udostępnij

Nie podlega dyskusji, że za jakość trzeba płacić. Za markę również, co w branży sprzętu gitarowego też staje się zjawiskiem powszechnym. Znajdą się zatem muzycy, którzy za najwyższą jakość wykonania i brzmienie AC Booster Compa będą potrafili dać wiele.

W 1999 roku szef firmy Xotic – Toshio Horiba, Japończyk z pochodzenia, otworzył linię Xotic Effects, która szybko zyskała miano producenta rzeczy doskonałych, cacek, których używają najlepsi. Dzisiaj efekty takie jak AC Booster czy Tri-logic Bass Preamp są klasą same dla siebie i mają je w podłogach muzycy z całego świata. Co prawda, AC Booster Comp nie jest jakimś wybitnym wzorniczym arcydziełem, ale za to swoją surowością (obudowa wykonana z nielakierowanej, nierdzewnej blachy) przywodzi na myśl urok pionierskich, prostych i rewolucyjnych jednocześnie efektów gitarowych. Po części pokrywa się to z rzeczywistością, ponieważ tytułowy Xotic gada jak rasowy fuzz na sterydach – dysponuje brzmieniem stonerowym, nieokrzesanym, jednocześnie napompowanym harmonicznymi i rozgrzanym do białości! Ani Dave Grohl, ani Jack White nie pogardziliby tą kostką, o ile już nie mają jej w swoich podłogach.

Na pokładzie znajduje się podstawowa dwupasmowa korekcja bass i treble, a także regulacja przesterowania (gain) oraz siły sygnału na wyjściu (volume). Pracując gainem, zmieniamy charakter fuzza, od delikatnego zapiaszczenia, przez coraz grubszą fakturę, aż po wymieszanie zarówno grubego amerykańskiego warkotu z gęstym, drobnym, marshallowskim overdrive’em. Na większych głośnościach wzmacniacza daje to wspaniały efekt nieokiełznanej ściany dźwięku, którą – używając nomenklatury zwolenników pewnego politycznego lidera – możemy „zaorać” każdego malkontenta i niedowiarka.

Do omówienia pozostaje nam centralny przełącznik norm/comp. W pozycji górnej ustawiono preset doskonale zbalansowanego brzmienia, gdzieś pomiędzy gitarą rytmiczną i solową czy też przetwornikiem bridge i neck. Środek to otwarty, szeroki dźwięk, którym naprawdę można burzyć mury Jerycha. Pozycja dolna to duża kompresja, lekkie wygładzenie i cudownie śpiewne, lejące się wybrzmiewanie. Urządzenie z gniazdem na 9 V i z zamontowaną fabrycznie baterią.

Podsumowanie
Mógłbym napisać tutaj jedno słowo: sustain. Nie wspominałem o nim za wiele w tekście, ale tak naprawdę o niego tutaj chodzi. Dodaje skrzydeł – jak w znanej reklamie – i powoduje, że każdy może zamienić się w podziwianego gitarzystę solowego!

Xotic Rubber Knob Cover
Xotic Rubber Knob Cover

 

 

TAGI: Rubber Knob Cover, Voltage Doubler, Xotic, Xotic Rubber Knob Cover, Xotic Voltage Doubler
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?