• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

XVive U4 In-Ear Monitor Wireless System

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 26, 2020
Udostępnij

Firma XVive postanowiła rozszerzyć ofertę swoich systemów bezprzewodowych o nowy model – U4. Tym razem jest do system przeznaczony do odsłuchu scenicznego i składa się z nadajnika o konstrukcji znanej już z mikrofonowych systemów U3 oraz odbiornika, który możemy przypiąć do paska (od spodni czy gitary).

Za i przeciw

Wiem, że „ucho” dla wielu, szczególnie dla basistów, jest absolutnie złem koniecznym, że na koncercie każdy lubi gdy uderzenie fali akustycznej ogarnia całą scenę, a nogawki falują od pracy basowych kolumn głośnikowych. Sam także nie jestem wielkim zwolennikiem monitorów dousznych, ponieważ odcinają one zazwyczaj kontakt z publicznością, separują muzyka od otoczenia tym samym likwidując możliwość interakcji z słuchaczem, nie wspominając już o komunikacji między muzykami. Często mówi się, że na scenie „najważniejsza jest czujność”, a w sytuacji, gdy wszyscy mają uszy zaczopowane słuchawkami, ten kontakt jest utrudniony. Nawet ja muszę jednak przyznać, że są sytuacje, podczas których taki monitoring jest niezwykle pomocny, a może nawet niezbędny. Dzieje się tak, gdy scena nie może wchodzić w „przody” ergo: gdy potrzebna jest na niej cisza, przynajmniej jeśli chodzi o piece i kolumny głośnikowe. Wszelkie koncerty telewizyjne, czy miejsca typu kościoły, zazwyczaj wymagają tego typu odsłuchów. Jest to także wygodne gdy gramy w małym składzie, tniemy koszty na transport, nie targamy ze sobą pieców, czy kolumn i podróżujemy jednym autem osobowym. Wyposażamy się wówczas w jakiś zespołowy mikser, słuchawki i na scenie korzystamy tylko z „ucha”. To wygodne i komfortowe pod względem brzmienia rozwiązanie – mamy w uchu dokładnie taki miks jaki chcemy, mało tego, za pomocą apki w smartfonie (łącząc się Bluetooth z mikserem, jeśli ten posiada taką możliwość) możemy go ustawiać pod siebie. Także obiektywnie stwierdzam jednak, że warto mieć na podorędziu taki system, bo dodatkowo system bezprzewodowy umożliwi maksymalną swobodę ruchu i show na scenie.

Spis treści
Za i przeciwBudowaJak to działa?


Budowa

XVive U4 to system cyfrowy, pracujący w paśmie 2.4 GHz ISM. Pasmo to wydawać się może zatłoczone (internet bezprzewodowy, telewizja cyfrowa itd.), ale moc urządzeń Xvive i skanowanie wolnych częstotliwości pozwalają na pewną, bezproblemową pracę. Maksymalny zasięg XVive U4 to aż 27 metrów bez jakichkolwiek kłopotów z sygnałem. Sprawdziłem – mniej więcej się to zgadza – do około 25 metrów wszystkie pasma pozostają zachowane, dalej oczywiście zaczyna być ciszej, pojawiają się zniekształcenia i utrata wyższych pasm. Nadajnik i odbiornik zamknięto w wytrzymałych obudowach wykonanych z lekkiego tworzywa ABS i elementów metalowych. Dzięki temu bez problemu zniosą one trudy trasy koncertowej, czy zmiany warunków pogodowych. Zestaw charakteryzuje się pasmem przenoszenia 20 Hz – 20 kHz i odstępem sygnału od szumu na poziomie 107 dB, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na nasze potrzeby. Nadajnik jest skonstruowany tak, że możemy wpiąć go bezpośrednie do gniazda XLR (w przypadku, gdy mikser oferuje wyjścia typu jack 1/4” należy skorzystać z odpowiedniej przejściówki). Nieduży odbiornik udostępnia z kolei gniazdo typu jack 1/8”, do którego podłączamy słuchawki douszne. Na odbiorniku zamontowano wyraźny dla palców potencjometr głośności wzmacniacza słuchawkowego (headphone output) oraz przełącznik kanałów (od 1 do 6). Na nadajniku z kolei znajdziemy przełącznik Aux/Line na nadajniku zmieniający czułość wejścia z Line (+4 dBu) oraz Aux (-10 dBV) oraz przełącznik kanałów (centralny i największy, okrągły przycisk). Obydwa urządzenia mają także włącznik zasilania. Urządzenia ładujemy za pomocą kabla USB i np. standardowej ładowarki do smartfonów. Zintegrowane baterie litowo-jonowe do wielokrotnego ładowania pozwalają na 5 godzin ciągłej pracy, a czas ładowania do 100% to około 2 i pół godziny. Dioda LED informuje nas o stanie naładowania baterii – gdy jej nie widać, jesteśmy w przedziale między 100 a 30 %, gdy świeci na czerwono mamy 29 do 11% a gdy mruga na czerwono mamy mniej niż 10%.


Jak to działa?

Oba elementy systemu U4 wyposażono w pokrętło pozwalające wybrać jeden z kanałów (jeden nadajnik może obsługiwać maks. 6 odbiorników). Nam wystarczy jeden kanał, ale ich ilość pozwala na łączenie wielu odbiorników z jednym nadajnikiem. Nie potrzebuje on żadnej konfiguracji anten, żadnego skanowania w poszukiwaniu wolnych częstotliwości, działając poza zatłoczonymi pasmami UHF i VHF, w których pracuje jeszcze wiele scenicznych analogowych systemów bezprzewodowych (chodzi tu przede wszystkim o wirtualną pajęczynę mikrofonów obsługi sceny i artystów). Nie ma więc mowy o przydźwiękach, trzaskach i innych niepożądanych dźwiękach – oto zaleta „cyfry”. XVive U4 daje nam prawdziwe doświadczenie „plug and play”. Wpinamy się i gramy, bo zarówno nadajnik i odbiornik są fabrycznie zestrojone na kanał pierwszy. Dzięki sporemu odstępowi sygnału od szumów (107 dB) temu otrzymujemy czysty i pełen detali dźwięk przy każdym poziomie głośności, nawet tym najniższym. Czasami gitarzyści skarżą się, że skręcając volume w gitarze sygnał transmitowany bezprzewodowo ulega lekkiej, acz słyszalnej degradacji w postaci zaszumienia. W naszym przypadku nie stwierdziłem takiego faktu. Po zestawie Xvive U2 dla gitarzystów, to kolejny system, pracujący tym razem w drugą stronę (od miksera do ucha, a nie z gitary do miksera), który ułatwia życie. W dodatku jego cena jest bezkonkurencyjna, dlatego zachęcam wszystkich zainteresowanych do decyzji na TAK w stosunku do XVive U4.

PRODUCENT: https://www.xviveaudio.com/

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: Xvive - testy i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?