• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

XVive V21 Echoman

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 2, 2020
Udostępnij

Echoman kojarzy się jednoznacznie – i słusznie. Echo, czyli delay, czyli jedna z dwóch najpopularniejszych modulacji dla gitarzystów. Tym razem od Xvive, ale z posmakiem EHX!

 

Delay XVive V21 Echoman powstał we współpracy z guru wśród konstruktorów efektów gitarowych, Howardem Davisem. Postać ta przez wiele lat projektowała efekty dla Electro Harmonix, tworząc m.in. kultową kostkę Memory Man Deluxe. Można powiedzieć, że w środowisku pogłosów i reverbów, pan Davis to postać pomnikowa. Nie jest to pierwszy przykład kolaboracji „pana od echa” z marką Xvive, bo dzięki niemu powstał wcześniej efekt XVive W3 Memory Delay, rozbudowane i niezawodne urządzenie generujące urzekające delaye. Nasz Echomen jest po prostu zminimalizowaną wersją tego układu, zachowując całą wyjątkowość wewnętrznej architektury (m.in. nowy układ bucket brigade MN 3005 BBD, składający się z tradycyjnych elementów dyskretnych, a więc pozostający w pełni analogowy). Z kolei obydwie te wyjątkowe kostki powstały w oparciu o wspomniany już słynny efekt EHX Deluxe Memory Man, postrzegany przez wielu jako jeden z najlepszych – jeśli nie najlepszy – delay analogowy dla gitarzystów. XVive V21 Echoman oferuje do 600 ms czasu delaya bez żadnych zniekształceń. Specjalny bufor o impedancji wejściowej 900 kOhm gwarantuje, że nasze brzmienie pozostanie niezachwiane, niezależnie od tego ile efektów będzie go poprzedzało lub następowało po nim. Bufor działa niezależnie czy urządzenie jest w trybie tru bypass czy w trybie pracy. Szerokie pasmo częstotliwości zapewnia klarowną górę, nawet przy długo wybrzmiewających ustawieniach. Tak, to jest jeden z fenomenów tego soundu – w miarę wybrzmiewania barwa nie ciemnieje tylko równomiernie zanika. Natomiast kontrola Feedback pozwala na samooscylację (jeśli stwierdzimy, że jest nam potrzebna), a kontrola Blend pozwoli ustawienić nasycenie efektu (mix od 0 do 100 % dry-wet).

 

Efekt posiada także wysokiej jakosci filtrowanie oraz redukcję szumów, dzięki czemu możemy cieszyć się długimi odbiciami bez zniekształceń czy przydźwięków. Ostatnim potencjometrem jest Modulation, którym regulujemy po prostu głębokość modulacji. Nową kostkę wyposażono też w przełącznik Chorus/Vibrato, dzięki czemu możemy uzyskiwać przy jej pomocy szerszą gamę efektów. Dzisiaj już chyba nikogo nie dziwi, że producenci nie poprzestają na implementowaniu do urządzeń po jednytm układzie modulacyjnym – szkoda by było na to miejsca w pedalboardzie… Mamy tu zatem delay, chorus i vibrato, ale to jeszcze nie wszystko. Przy odpowiednich ustawieniach można tu „ukręcić” także reverb! Wszystkie z tych modulacji brzmią wiarygodnie i przekonywująco, współpracując z innymi efektami i każdym rodzajem gitary (także z akustyczną). Niewielki efekt zamknięto w wytrzymałej, metalowej obudowie, a estetyka (poligrafia + główki potencjometrów) jest najwyższej próby.

PRODUCENT: https://www.xviveaudio.com/

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: Xvive - testy i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?