• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

NewsyNewsy artystyczne

Nowa polska metalowa supergrupa Voice debiutuje utworem „Look Around”

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Yamaha CG182C i CG182S – gitary klasyczne – test i brzmienie (wideo)

Michał Karbowski | TopGuitar
Michał Karbowski | TopGuitar Opublikowano lis 10, 2018
Udostępnij

Przez lata firma z Kraju Kwitnącej Wiśni wyrobiła sobie bardzo mocną pozycję jako producent znakomitych instrumentów szkolnych. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło koncernowi konstruować gitary dobrej jakości, bezkonkurencyjne w swej klasie cenowej. Testujemy dwie odmiany (cedrową i świerkową), czyli gitary: Yamaha CG182C i Yamaha CG182S.

Nie bez powodu Yamahy są często wybierane jako pierwszy instrument i polecane przez nauczycieli. Legendy o tym, jakoby te instrumenty były pewnym wyborem, słyszałem już wiele lat temu, dziś potwierdzają je także moi znajomi zajmujący się edukacją muzyczną. Wygląda na to, że wszystko się zmienia, tylko jakość Yamahy pozostaje niezmiennie wysoka. Będziemy mieli okazję się o tym przekonać, bo w moje ręce trafiły właśnie dwie przedstawicielki znanej wielu adeptom sztuki gitarowej serii CG – Yamaha CG182C oraz Yamaha CG182S.

Spis treści
Budowa gitar Yamaha CG182C i Yamaha CG182SWrażeniaPodsumowanie

Budowa gitar Yamaha CG182C i Yamaha CG182S

Gitary po rozpakowaniu wyglądają obiecująco. W zasadzie oba modele różnią się między sobą tylko drewnem, z jakiego wykonano płytę wierzchnią. Każdy znajdzie coś dla siebie. Dla miłośników ciemniejszej karnacji mamy CG182C z litym cedrowym topem, zwolennicy jaśniejszego drewna z pewnością poszybują wzrokiem w kierunku bliźniaczej CG182S z jasną, świerkową płytą wierzchnią.
Przez bezbarwny, połyskliwy lakier widać bardzo równe usłojenie. Jedynie na cedrowej płycie jest mała skaza, która – jak się później okaże – nie obniża walorów brzmieniowych gitary. Korpus o typowym dla serii CG kształcie ma długość 490 mm i szerokość 370 mm. Wykonane z palisandru boczki definiują jego głębokość, a wynosi ona 94 do 100 mm. Tylna płyta to także palisandrowy laminat. Binding okalający wierzch i spód gitary wykonany jest bardzo estetycznie, z pięciu warstw kolorowego drewna. W połączeniu z rozetą o bardzo drobnym, mozaikowym wzorze stanowi w przypadku obu gitar elegancki dodatek. Nie można sobie wyobrazić nic bardziej klasycznego. Nikt nie oczekuje od takiego instrumentu przekraczania granic estetycznych. Gitara ma brzmieć.

Yamaha CG182C
Yamaha CG182C

Struny rozpięte są pomiędzy palisandrowym mostkiem a znajdującym się 650 mm dalej siodełkiem z tworzywa sztucznego o szerokości 52 mm. Dziewiętnaście progów nabitych na płaską, hebanową podstrunnicę z jednej strony oraz niezwykle smukły, matowo wykończony gryf z drugiej, tworzy przestrzeń pracy lewej ręki, przestrzeń bardzo wygodną i dopasowaną do oczekiwań większości gitarzystów. Gryf wykonany z drewna nato jest raczej cienki jak na klasyczne standardy. Pamiętajmy jednak, że być może wielu młodych adeptów sztuki gitarowej sięgnie po yamahy, a taki kształt zdecydowanie ułatwia pracę. Ma być wygodnie.
Klucze z mechanizmem w kolorze złotym oraz perłowymi motylkami wspaniale uzupełniają klasyczną główkę w charakterystycznym dla serii CG kształcie.
Dość padło słów, czas pograć. I tutaj pojawia się dylemat. Od której zacząć…?

Wrażenia

Wybór padł na blondynkę. I nie żałuję. Brzmienie jest bardzo pełne i zaskakująco głośne. Wiadomo, że w tym przedziale cenowym nie można spodziewać się fajerwerków, ale jest zaskakująco dobrze. Świerkowa płyta daje czysty osadzony ton. Jasny atak na solidnej podbudowie dolnego pasma. Akordy brzmią czytelnie, we wszystkich rejestrach mamy do dyspozycji pełne, charakterystyczne dla tego modelu pasmo. Ładna reakcja na artykulację zachęca do dalszej eksploracji możliwości tego instrumentu. Możemy dostosować swoją grę do jej jasnego charakteru, mając w zanadrzu szklistość, która pozwoli się nam przebić, gdy tylko będziemy tego potrzebować. Gitara jest bardzo wygodna i zapewnia bezproblemową grę nawet w najwyższych pozycjach.

Yamaha CG182CF
Yamaha CG182CF

Czas na gitarę Yamaha CG182C, czyli z cedrowym topem. Już od pierwszych dźwięków zacząłem podejrzewać, że trafił mi się egzemplarz wyjątkowy. Pomimo tej malutkiej skazy na drewnie cały korpus rezonuje znakomicie, a gitara jest głośniejsza niż jej bliźniaczka ze świerkowym topem. Atak jest czytelny, jasny, trochę inny w charakterze niż w modelu CG182S, jednak bardzo dźwięczny. Pasmo zawiera więcej środka, który wzmaga przejrzystość granych fraz. Wszystko na miękkiej poduszce z niskich tonów. Ciężko oddać to słowami, gdyż pisząc ciepłe brzmienie, od razu stawiam znak równości między ciepłym a ciemnym, a to nie tak. W tym przypadku mamy wszystko: piękny, sprężysty i jasny atak, oraz długie, miękkie wybrzmienie. Wygoda gry, tak jak w przypadku siostrzanej CG182S jest bardzo dobra.
Warto podkreślić, że w obu gitarach nie ma mowy o wystających, ostrych krawędziach progów czy innych zaniedbaniach konstrukcyjnych. Wykończenie jest na najwyższym poziomie. Maszynki spełniają swoje zadanie wzorowo i w momencie, gdy struny ułożą się, strój jest stabilny.

 

Podsumowanie

Cieszę się, że miałem możliwość poznania bliżej gitar z serii CG. Przekonałem się na własnej skórze, że popularność instrumentów Yamahy wśród uczniów i nauczycieli ma swoje uzasadnienie – bardzo solidne wykonanie w rozsądnej cenie. Jeśli ktoś myśli o zakupie gitary w tym przedziale cenowym, zdecydowanie powinien wziąć pod uwagę gitary CG182. Dobrze, że w czasach, gdy standardy wykonawcze w zastraszającym tempie spadają w dół, Yamaha trzyma dobry poziom.

Przyzwoitość nakazuje także trochę ponarzekać. Całe szczęście, że producent nie dołączył pokrowca – wreszcie mam się do czego przyczepić.

- Advertisement -

Producent: Yamaha

TAGI: CG182C, CG182S, Yamaha CG182C, Yamaha CG182S, YAMAHA – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Chris Buck i Yamaha Revstar (fot. YouTube / Cardinal Black)
NewsyNewsy sprzętowe

Chris Buck ze swoją gitarą Yamaha Revstar w najnowszym klipie Cardinal Black

Redakcja | TopGuitar maj 27, 2025
Yamaha TAG3 C (fot. Yamaha)
NewsyNewsy sprzętowe

Julia Lange demonstruje looper w gitarze Yamaha TAG3 C

Redakcja | TopGuitar maj 19, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Yamaha BB734A i BB735A (fot. Yamaha)
NewsyNewsy sprzętowe

Basy BB734A i BB735A firmy Yamaha w nowych kolorach

Redakcja | TopGuitar kwi 24, 2025
Yamaha PAC612VIIX Mist Green i Vintage White (fot. Yamaha)
NewsyNewsy sprzętowe

Gitara elektryczna Yamaha PAC612VIIX w nowych kolorach

Redakcja | TopGuitar kwi 18, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?