• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Yamaha GC32s – test

Michał Karbowski | TopGuitar
Michał Karbowski | TopGuitar Opublikowano sie 27, 2018
Yamaha GC32s
Udostępnij

Wśród gitarzystów klasycznych wszechobecny jest kult lutników hiszpańskich. Jest to zrozumiałe, wszakże tam narodziła się gitara w znanym dziś kształcie. Jednak otwarci i śledzący rynek muzycy zwracają swoją uwagę także na instrumenty z Kraju Kwitnącej Wiśni. Firma Yamaha, znana z budowy znakomitych gitar określanych jako szkolne, część swoich produktów adresuje do bardziej wymagających odbiorców. Przykładem tego jest seria GC i model Yamaha GC32s.

 

GC to gitary robione ręcznie według sprawdzonej receptury. Zanim seria została wprowadzona na rynek, lutnicy firmy uczyli się rzemiosła u hiszpańskich mistrzów sztuki budowania gitar. Wygląda na to, że po takich praktykach najgłębsze nawet tajniki tworzenia świetnie brzmiących instrumentów nie są obce japońskim konstruktorom. Sprawdzimy, jak wygląda to w praktyce.

https://www.facebook.com/topguitar/videos/10155682513238176/

 

Budowa

Po otwarciu szarego futerału, w którym dostarczana jest gitara, czeka nas niecodzienny widok. Blask pięknej świerkowej płyty wierzchniej, zanurzonej w miękkościach jasnego aksamitu, robi piorunujące wrażenie. Potrzeba chwili, aby pokonać onieśmielenie majestatem gitary i wydobyć ją z idealnie dopasowanych zagłębień futerału. Jakość użytych materiałów jest bardzo dobra. To jeden z wyższych modeli gitar firmy Yamaha, więc nie ma tutaj mowy o kompromisach. Cała gitara wykonana jest z litego drewna. Świerkowy top potwierdza to swym wyraźnym i równym rysunkiem słojów oraz donośną reakcją na opukiwanie (w tym modelu płyta jest sklejona z dwóch kawałków drewna. Jednoczęściowa płyta to przywilej najwyższych modeli – GC82). Realizując sprawdzoną recepturę, boki i tył wykonano z palisandru. Cieniutkie listewki z wielobarwnych warstw drewna ozdabiają krawędzie pudła oraz tylną płytę. Rozeta w modelu 32 ma klasyczną formę łączącą czarne, zielone i jasne pierścienie z brązowo-zieloną mozaiką, a główny motyw graficzny pojawia się także na palisandrowym mostku. Gryf wykonany z mahoniu i palisandrowa podstrunnica z dwudziestoma dwoma progami połączone są z pudłem z najwyższą dokładnością. Gitara ma typową menzurę 650 mm, a szerokość siodełka wynosi 52 mm. Za trzymanie stroju odpowiedzialne są klucze YTM 81, których motylki zrobiono z macicy perłowej. Ta prześliczna blondyneczka kusi lśniąc w świetle dzięki warstwie lakieru poliestrowego, którym ją wykończono. Dlatego w trosce o moje oczy, by od samego patrzenia nie wypadły mi z orbit, zabieram się do grania.

 

Yamaha GC32s

- Advertisement -

 

Wrażenia

Jakość wykonania i użyte materiały przekładają się na bardzo pozytywne odczucia. Instrument znakomicie trzyma strój, a intonacja w pozycjach zasługuje na pochwałę. Gitara po wyjęciu z futerału jest dobrze przygotowana do gry. Akcja strun rzędu 3–3,5 mm nad XII progiem gwarantuje dobry balans pomiędzy wygodą lewej ręki i możliwością grania forte bez niechcianych przydźwięków. Yamaha imponuje czytelnością barwy. Basy odzywają się donośnie i dostojnie, a wioliny charakteryzuje piękny i jasny atak oraz ciepłe wybrzmienie. We wszystkich rejestrach gitara zachowuje swój charakter oraz dobre proporcje pomiędzy poszczególnymi strunami. Próżno szukać pustych tonów czy głucho brzmiących pozycji. Stanowi to idealną bazę wyjściową do artykulacyjnych wojaży. Dobrym pomysłem byłoby poeksperymentowanie z różnymi kompletami strun, bo mam wrażenie, że firmowe „nylony” nie wydobywają całego potencjału tkwiącego w tej ślicznotce. Głośnością GC32 zbliża się do najwyższych koncertowych instrumentów i w moim odczuciu idealnie nadaje się do solowych występów. Znakomicie reaguje na wszelkie niuanse dynamiczne i brzmi pięknie od słodkiego piano do wzbudzającego kryształowe kieliszki na półce forte.

- Advertisement -

Podsumowanie

Pod względem wykonawczym gitarze nie można nic zarzucić. To ta sama precyzja, którą znamy z innych akustyków firmy Yamaha. W przypadku gitary GC32 dodatek w postaci najwyższej jakości materiałów sprawia, że po instrument z powodzeniem mogą sięgnąć profesjonaliści. W swoim przedziale cenowym to bardzo mocna propozycja i silny argument w dyskusji z wyznawcami kultu hiszpańskich producentów. Zachęcam do spróbowania, bo jest to poziom, na którym o wyborze instrumentu decyduje już tylko gust. Yamaha z serii Grand Concert jest jak idealnie przygotowana tafla lodowiska. Cała reszta zależy od łyżwiarza.

 

Yamaha GC32s

TAGI: Yamaha GC32s
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?