• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Zoom AC-2 Acoustic Creator

Wojciech Kopylec | TopGuitar
Wojciech Kopylec | TopGuitar Opublikowano lis 28, 2018
Zoom AC-2
Udostępnij

Od kilku lat na rynku możemy spotkać coraz więcej produktów do gitar akustycznych – od wzmacniaczy, efektów i preampów, kończąc na rozbudowanych konstrukcjach, łączących w sobie wszystkie wyżej wymienione. Zoom AC-2 jest właśnie jednym z nich.

 

Urządzenie prezentuje się bardzo ładnie – smukła linia, drewnopodobne wykończenie, bardzo miłe dla oka. Jestem bardzo ciekaw, co takiego producent zaoferował nam w tej niewielkiej kosteczce. Urządzenie nie jest wyłącznie DI-boxem z wbudowanym tunerem, ma też funkcję imitacji brzmień mikrofonów – czyli tego, na czym najbardziej zależy każdemu akustycznemu gitarzyście, poszukującemu naturalnego akustycznego brzmienia. Test tym razem zaczynam od przeczytania instrukcji, ponieważ mnogość wejść i wyjść przyprawiła mnie o zawrót głowy.

Zoom AC-2

Opis

Na początek postaram się przybliżyć Zoom AC-2 czysto wizualnie. Całość jest bardzo ładnie wykończona. Górny panel pokryto imitacją jasnego drewna, natomiast boki – ciemnego, co w połączeniu ze srebrnymi przełącznikami nasuwa mi na myśl… gitarę akustyczną. Na tylnym panelu mamy całą baterię gniazd oraz przełączników: wyjście DI z możliwością wyboru trybu pre/post, przełącznik ground connect, gniazdo zasilania z włącznikiem, który umożliwia dwa tryby pracy: normalny oraz eco (w przypadku pracy na bateriach). Prawy panel wyposażony jest w dwa gniazda: standardowy jack 6,3 mm oraz gniazdo micro-USB, zaś lewy panel udostępnia dwa gniazda wyjściowe, w przypadku połączenia stereofonicznego używamy obu, zaś przy monofonicznym wybieramy jedno z nich (może służyć również jako wyjście słuchawkowe). Wszystko jest bardzo czytelnie opisane.

Elementy związane z konfiguracją brzmienia znajdują się na górnym panelu. Od góry mamy dużą srebrną gałkę potencjometru, którym wybieramy kształt instrumentu, na którym będziemy grali (do wyboru szesnaście różnych kształtów). Trzypunktowa korekcja barwy, po lewej stronie od góry pokrętło od nasycenia reverbu, pod nim potencjometr głośności wyjściowej. Po prawej zaś stronie mamy przełącznik, w którym wybieramy rodzaj pickupa w gitarze (piezo, magnetic, off), poniżej jego potencjometr do ustalania poziomu podbicia (dla kanału boost). Panel położony poniżej to nic innego jak chromatyczny tuner, a obok niego przycisk włączający filtr anti feedback. Na dole znajdują się dwa przyciski: po lewej tuner/mute, po prawej boost. Widzicie sami, że mimo małych wymiarów, producent daje nam w tym urządzeniu masę możliwości.

 

Zoom AC-2

- Advertisement -

Działanie

Przechodzimy do testów – podpinam urządzenie wyjściem DI wprost do miksera, korekcja na zero. Gitara Simon & Patrick Pro Mahogany z elektroniką L.R. Baggs Duet II z LB6. Wybieram pierwsze ustawienie (dreadnought), pickup piezo, wszystkie korekcje na godzinę 12 – i tu małe zaskoczenie! Gitara faktycznie gra, jakby został postawiony przed nią mikrofon! Troszeczkę dudni bas, ale to bardziej kwestia korekcji brzmienia, bo po jego zdjęciu wszystko jest już ok. Reverb jest bardzo przyjemny, nie ingeruje w brzmienie, przy stummingu ładnie wypełnia tło. Jest naprawdę dobrze! Przycisk boost umożliwia podbicie sygnału do wcześniej ustalonego poziomu, co jest przydatne np. kiedy nagle musimy gra

palcami bądź chcemy podbić sygnał na solo. Tuner szybki i czytelny, bardzo dobrze widoczny z każdej pozycji. Filtr anti feedback sprawuje się przyzwoicie, może ciut wolno, ale nie na tyle, żeby był bezużyteczny. Gniazdo USB spełnia dwie funkcje – komunikacji z komputerem oraz może jako gniazdo zasilania.

- Advertisement -

Podsumowanie

Zoom AC-2 jest jednym z wielu produktów na rynku dającym, poza podstawowymi efektami i korekcjami, imitacje brzmień mikrofonów. Na tle konkurencji pod względem jakości i brzmienia wypada dobrze. Bardzo dobrej jakości preamp, reverb oraz przyzwoite brzmienia konkretnych kształtów dają wiele radości z grania. Polecam to urządzenie ludziom szukającym nowych rozwiązań, brzmień oraz gitarzystom, którzy cenią sobie mobilność, bo to jest zdecydowanie wielka zaleta AC-2. Jest tak mały, że mieści się w standardowym schowku w futerale do gitary. Bierzemy jedno urządzenie i mamy wszystko, czego nam trzeba.

Zoom AC-2

TAGI: Acoustic Creator, Zoom AC-2, Zoom AC-2 Acoustic Creator, ZOOM – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?