• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

ZVEX Fuzz Factory Vexter – test

Konstantin Andriejew | TopGuitar
Konstantin Andriejew | TopGuitar Opublikowano lis 26, 2018
Udostępnij

Mimo stosunkowo krótkiego czasu obecności na rynku wynoszącego jedenaście lat, gitarowe efekty ZVEX są powszechnie uznawane za „butikowe”. Wszystko to za sprawą ekstrawaganckiego założyciela Zachary’ego Vexa, który dzięki swym nowatorskim pomysłom zyskał w branży miano szalonego naukowca.

 

Obecnie ZVEX (albo Z.Vex) jest mieszczącą się w Minneapolis firmą produkującą dość drogie efekty gitarowe, i jak większość firm tego typu postanowiła wypuścić na rynek kilka efektów, powiedzmy budżetowych. Serię tych efektów nazwano Vexter a testowana wersja Fuzz Factory jest jednym z nich.

Fuzz Factory umieszczono w podłużnej aluminiowej obudowie ozdobionej obrazkiem wykonanym techniką sitodruku. Jest to pierwsza rzucająca się w oczy cecha efektu różniąca go od droższych modeli z ręcznie malowanymi obudowami. Producent zapewnia, że wewnątrz użyto jednak tych samych części co w drogich modelach. Jak sama nazwa (Fuzz Factory) wskazuje – jest to urządzenie, które dostarcza wszystkiego, czego użytkownik może się spodziewać po efekcie typu fuzz. W bocznych ściankach znajdziemy dwa gniazda typu jack 1/4″ – wejściowe i wyjściowe, oraz gniazdo służące do podłączenia zewnętrznego zasilacza – tak jak w każdym efekcie gitarowym. Oczywiście urządzenie może być także zasilane baterią 9V, przy czym konstruktor podkreśla ekologiczną wartość efektu ze względu na mały pobór mocy i w związku z tym dłuższą żywotność każdej baterii.

Poza przełącznikiem nożnym aktywującym/dezaktywującym efekt do dyspozycji mamy pięć potencjometrów obrotowych służących do regulacji parametrów pracy urządzenia. Są to kolejno:

VOL – reguluje poziom głośności

GATE – bramka szumów która pozwala na ustawienie odpowiedniego balansu pomiędzy sygnałem z gitary a sprzężeniem generowanym przez urządzenie

COMP – kompresor, który pozwala podkreślać atak i nasycenie sygnału

DRIVE – reguluje poziom przesterowania sygnału

- Advertisement -

STAB – trudno precyzyjnie określić słowami rolę tego potencjometru – reguluje on wysokość dźwięku powstającego wskutek sprzężenia oraz barwę przesterowanego sygnału jednocześnie

Warto też wspomnieć o sposobie zapakowania urządzenia – po otwarciu pudełka naszym oczom ukazuje się materiałowe „zawiniątko” zamknięte za pomocą… gumki z ozdobnymi kostkami.

Już po pierwszych wydobytych dźwiękach stałem się kolejną osobą, która uznała, że Zachary to w istocie szalony naukowiec. Przede wszystkim, jest to urządzenie, w którym przekroczono limit tak zwanych bezpiecznych ustawień. Tu nie jest tak, że jakkolwiek się ustawi potencjometry to jakoś zabrzmi. Nie, tu w większości przypadków sprzężenie „zmiecie” grającego z sali prób. Od razu jest wiadomo że ten efekt to „stworzonko z narowistym charakterem”. Oczywiście jak najbardziej jest to do ujarzmienia i do wykorzystania. Efekt pozwala uzyskiwać szeroką gamę brzmień od delikatnych, „radiowych” krótkich „obciętych” dźwięków po wyrywającą się spod ręki lawinę dźwięku.

- Advertisement -

Rewelacyjny efekt. Mimo że jest to wersja budżetowa to i tak trochę kosztuje, ale uważam że naprawdę jest on wart swej ceny.

ZVEX Fuzz

TAGI: firma muzyczna, ZVEX Fuzz, ZVEX Fuzz Factory Vexter
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?