• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyReportaże i relacje

Tak wyglądała ostatnia noc z Ozzym

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Steve Vai przyznał, że nie potrafi grać jak Yngwie Malmsteen

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 22, 2022
Steve Vai & Yngvie Malmsteen, fot. Luis Vásquez, Luis3D & alterna2 na licencji CC BY 2.0
Udostępnij

„Generation Axe” była jedną z tych tras, które w teorii były szaleństwem, ale skończyły się totalnym sukcesem i uwielbieniem fanów. Podczas „Generation Axe” pięciu wielkich gitarzystów – Vai, Malmsteen, Wylde, Bettencourt i Abasi – dzieliło scenę i występowało razem oprócz własnych indywidualnych setów. Powspominajmy to razem z Vaiem.

 

Niedawno Steve Vai w wywiadzie dla Myglobalmind (wywiadowca: Robert Cavuoto) wspominał to wydarzenie, a w szczególności grę u boku Yngwie Malmsteena. Wspominając wspólne wykonanie utworu Malmsteena „Black Star”, Vai powiedział: „Nie potrafię grać jak Yngwie; nikt nie potrafi grać jak on. I tak samo nikt nie może grać jak ja. Nikt nie może zagrać jak ktoś inny. To, co wówczas zrobiłem, to wziąłem harmonię lub melodię utworu i zagrałem ją po swojemu”.

Nie potrafię grać jak Yngwie; nikt nie potrafi grać jak on. I tak samo nikt nie może grać jak ja. Nikt nie może zagrać jak ktoś inny

„Było to trudne, ponieważ było tam wiele szybkich przebiegów z jego palcowaniem i jego centrum tonalnym, które jest inne niż moje. Musiałem nad tym popracować. Mogłem to zrobić, ale kiedy przychodzi czas by zagrać naprzeciw siebie, ja jestem Steve, a on jest Yngwie.”

Było to trudne, ponieważ było tam wiele szybkich przebiegów z jego palcowaniem i jego centrum tonalnym, które jest inne niż moje. Musiałem nad tym popracować. Mogłem to zrobić, ale kiedy przychodzi czas by zagrać naprzeciw siebie, ja jestem Steve, a on jest Yngwie

Steve Vai odniósł się również do sugestii o niepraktyczności występów pięciu gitarzystów solowych obok siebie, zachwalając występy Wylde’a, Bettencourta i Abasiego. „To jedna z najwspanialszych rzeczy na tej trasie; oni wszyscy są niezwykle pewni siebie w tym, co robią. Nie konkurują z tobą. To, co się dzieje, to zmuszenie nas do konkurowania z samymi sobą, aby być najlepszymi, jakimi możemy być. Zakk jest Zakkiem najlepiej jak tylko może”.

Oni wszyscy są niezwykle pewni siebie w tym, co robią. Nie konkurują z tobą. To, co się dzieje, to zmuszenie nas do konkurowania z samymi sobą, aby być najlepszymi, jakimi możemy być

Yngwie Malmsteen powiedział o Vaiu w rewanżu dla magazynu Guitar World: „Jedną z pięknych cech gitarzystów i muzyków w ogóle, jest ich unikalny styl. W przypadku Steve’a wiesz, że ma unikalny styl gry, co nie jest tak powszechne. Bardziej powszechne jest to, że wszyscy brzmią tak samo. On wziął drugą partię harmonii. Była ona zagrana tak, jak została napisana, ale dzięki jego podejściu nie brzmieliśmy tak samo, a dla mnie tak właśnie powinno być.”

Jedną z pięknych cech gitarzystów i muzyków w ogóle, jest ich unikalny styl. W przypadku Steve’a wiesz, że ma unikalny styl gry, co nie jest tak powszechne. Bardziej powszechne jest to, że wszyscy brzmią tak samo

https://youtu.be/SwN8cIMq8wI

TAGI: Bettencourt i Abasi, Generation Axe, Malmsteen, Vai, Wylde
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyściNewsy

Ritchie Blackmore o swoim hicie: “Nie mogę tego znieść”

Maciej Warda | TopGuitar lip 8, 2025
Artykuły o artystachArtyści

John Fogerty: „Rock’n’roll musi być groźny i agresywny, pełen energii i ognia”

Maciej Warda | TopGuitar lip 7, 2025
ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Maciej Warda | TopGuitar lip 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Scott Ian o próbach uzyskania brzmienia Tony’ego Iommiego: „Próbowałem grać lewą ręką… ale to się nie udało”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

Maciej Warda | TopGuitar lip 2, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?