• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

JOYO BA-30 VIBE CUBE (fot. JOYO Technology)
NewsyNewsy sprzętowe

BA-30 VIBE CUBE – combo basowe marki JOYO

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde zdradza, jaki wyjątkowy dar posiada Ozzy Osbourne

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano gru 19, 2024
Ozzy & Zakk, fot. YouTube, Ozzy Osbourne
Udostępnij

Zakk Wylde opowiedział ostatnio o talencie Ozzy’ego Osbourne’a do rozpoznawania potencjału w poszczególnych fragmentach powstających dopiero utworów. Według gitarzysty jest to „dar”, który Ozzy posiadał od początków swojej kariery. Dodał potem kilka spostrzeżeń o własnej drodze jako gitarzysty Ozzy’ego, o zapożyczeniach, w których nie ma nic złego, no i o „miksowaniu koktailu”, który staje się własnym stylem.

W niedawnym wywiadzie dla Guitar Player Zakk Wylde powiedział m.in., że to Ozzy sprawił, że zaczął grać riff, który ostatecznie stał się „I Don’t Want To Change the World”:

„Zabawne w Ozzym jest to, że kiedy grałem coś takiego, powiedzmy jak 'I Don’t Wanna Change the World’, po prostu się wygłupiałem, żartowałem, riffowałem, śpiewałem szalone rzeczy. Ale Ozzy usłyszał tam coś, co do niego trafiło. Kiedy wychwycił ten riff, pomyślałem: 'Żartujesz?’ A on zamienił to w piosenkę nagrodzoną Grammy”.

„Oz ma taką zdolność słyszenia tego, co się sprawdzi i dostrzegania iskry, którą wywołuje u niego dany riff. To prawdziwy dar, który posiada i korzysta z tego od pierwszego dnia w Sabbath i z Randym Rhoadsem. Grałem riffy dla Ozzy’ego, a on instynktownie mówił: 'Tak, to jest dobre’, lub 'Nie, nie czuję tego’. Podobnie jest z jego liniami wokalnymi.”

W dziewięciu na dziesięć przypadków pierwszą rzeczą, którą śpiewa, jest ta, która się liczy. Pierwszą rzeczą, jaką wymyśla, jest melodia, a jego wielkim darem jest umiejętność śpiewania kontrmelodii na riffie

Wspominając z kolei proces twórczy prowadzący do utworu „Miracle Man”, Wylde powiedział: „Oczywiście znam niektóre ze wspaniałych partii gitary rytmicznej, które zostały nagrane w przeszłości, takie jak robota Jake’a E. Lee w „Bark at the Moon”, czy Randy’ego Rhoadsa w „Crazy Train”. Te utwory są częścią mojej edukacji jako gitarzysty. Jeśli uczę się coverów, to będę dokładnie ogarniał te partie rytmiczne, inaczej tak naprawdę nie grałbym tych utworów. Uważałem, że moim zadaniem jako gitarzysty Ozzy’ego było połączenie wszystkich elementów utworu w całość.”

Wszystko, co chłonąłem jak gąbka, wskazało mi drogę do mojej własnej gry. To nie była kradzież ani pożyczanie, to po prostu staje się częścią twojej wiedzy

Zakk dodał: „Na przykład w „Miracle Man” palcowanie, którego używam, pochodzi z 'Foxey Lady’, chociaż nie ma z nim nic wspólnego. A szesnastkową partia gitary rytmicznej została ukształtowana przez moją umiejętność grania tych linii rytmicznych z Randy’ego i Jake’a.”

Miksuję małe elementy całej masy rzeczy i wymyślam coś nowego, czego prawdopodobnie sam bym nie stworzył, gdybym nie poświęcił czasu na rozgryzienie tego, co zrobili ci wielcy gitarzyści. To jak koktajl lub nowe danie — używasz składników, które masz pod ręką, aby stworzyć coś nowego, coś, co jest już twoje

TAGI: Ozzy Osbourbe, Zakk Wylde
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Maciej Warda | TopGuitar lip 1, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Rob Trujillo o ostrzeżeniach, które dostawał przed pierwszymi koncertami z Ozzym: „Może zejdziesz ze sceny z podrapaniami. Może cię też ugryźć”

Maciej Warda | TopGuitar cze 30, 2025
ArtyściWywiady

Patrycja Kosiarkiewicz o gitarze: „Kocham ten instrument. Przenosi największy ładunek emocjonalny”

Maciej Warda | TopGuitar cze 29, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Eric Clapton: „Całe, dosłownie całe życie kopiowałem Freddiego Kinga”

Maciej Warda | TopGuitar cze 27, 2025
ArtyściWywiady

Nie „Sultans of Swing”, nie „Money for Nothing”. Mark Knopfler wskazuje inne swoje solo jako ulubione

Maciej Warda | TopGuitar cze 26, 2025
ArtyściWywiady

John Cooper: „Europejska publiczność jest bardziej eklektyczna niż amerykańska”

Maciej Warda | TopGuitar cze 24, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?