Firma Gibson Brands postanowiła rozszerzyć swoją działalność na kolejny sektor branży muzycznej powołując do życia – we współpracy strategicznej z BMG – własną wytwórnię płytową, którą nazwano po prostu Gibson Records.
Jej siedziba znajdować się będzie w Nashville, a nakładem Gibson Records wydawane mają być nagrania artystów związanych z koncernem, grających oczywiście na instrumentach należących do niego marek. Nowy label ma zająć się produkcją, nagrywaniem, wydawaniem i promocją wśród fanów z całego świata. Pierwszym albumem, który zostanie przez nią wydany (we współpracy z BMG – czwartą co do wielkości wytwórnią muzyczną na świecie) będzie płyta Slasha i formacji Myles Kennedy and the Conspirators.
Cesar Gueikian z Gibson Brands tak opowiada o nowej inicjatywie:
Uruchomienie wytwórni płytowej służącej naszym artystom jest przykładem naturalnej ewolucji firmy w jej 127-letniej historii. Gibson Records będzie współpracować z artystami, aby uchwycić, nagrywać i promować ich muzykę w ramach przyjaznego dla artystów partnerstwa. Gibson Records zadba o to aby wszyscy w firmie byli skupieni na naszych artystach, zaangażowani i oddani muzyce. Jesteśmy podekscytowani uruchomieniem wytwórni i z radością ogłaszamy, że pierwszym artystą, który związał się z nią jest Slash, a my nawiązaliśmy współpracę z BMG.
Slash powiedział z kolei:
To zaszczyt być pierwszym artystą w nowej wytwórni Gibson Records. To z pewnością szczyt naszej współpracy, a po tak długiej bliskiej współpracy z Gibsonem wiem, że będzie to wytwórnia, która będzie naprawdę twórczo wspierać swoich artystów. Nie tylko mnie, ale także wszystkich artystów, z którymi będą chcieli współpracować. To idealna sytuacja.
Jeff Varner – wieloletni menadżer Slasha i współzałożyciel Revelation Management Group – skomentował to tak:
Współpraca z Gibson Records i BMG to ekscytująca i niepowtarzalna okazja na odkrycie nowych pomysłów na marketing i promocję płyty. Pokazuje ona prawdziwe zaangażowanie Gibsona wobec społeczności artystów i będzie służyć jako wzór dla przyszłych wydawnictw artystów. Współpraca z Cesarem i ekipą Gibsona zapewniła świeże podejście do tego, jak możemy wspierać wydanie albumu.
Na temat ten wypowiedział się również Thomas Scherer – szef BMG Repertoire and Marketing mający pieczę nad działaniami wytwórni na Wschodnim i Zachodnim Wybrzeżu:
BMG gratuluje Gibsonowi uruchomienia nowej wytwórni i jest dumna ze współpracy z Gibson Records przy wydaniu inauguracyjnego albumu. Jest to idealne połączenie dwóch globalnych marek z niezrównanym szacunkiem dla kultowych artystów i szacunkiem dla ich kreatywnych talentów. Jesteśmy podekscytowani możliwością bycia światowym partnerem nowego albumu Slasha z Mylesem Kennedym i The Conspirators i nie możemy się doczekać dostarczenia ich nowej muzyki fanom na całym świecie.
PRODUCENT: www.gibson.com
Dystrybutorem produktów marki Gibson jest Lauda Audio.
Na zdjęciu Slash Featuring Myles Kennedy and The Conspirators (od lewej: Frank Sidoris, Todd Kerns, Myles Kennedy, Slash i Brent Fitz) [fot. Austin Nelson]