Magazyn Billboard udostępnił ranking 25 najbardziej dochodowych tras koncertowych tego roku. Na pierwszym miejscu znalazło się trwające od 2009 roku 360° Tour irlandzkiej grupy U2. Tylko w tym roku, podczas 44 koncertów, które obejrzało prawie 3 mln ludzi, Bono i spółka zarobili ok. 300 mln USD.
Na drugim miejscu z przychodem 192 mln USD znaleźli się Bon Jovi, których podczas 68 dat obejrzało 1,8 mln ludzi. Trzecie miejsce należy do popowego Take That (185 mln USD i 1,8 mln ludzi na 29 koncertach). Zaraz za podium znalazł się Roger Waters, który gościł w tym roku także w Polsce. Jego trasa zarobiła 150 mln USD i obejrzało ją 1,3 mln ludzi na 92 koncertach.
W zestawieniu znalazł się także jeden metalowy zespół – Iron Maiden. Brytyjczycy, którzy w tym roku byli gwiazdą polskiej edycji festiwalu Sonisphere, znaleźli się na 20 miejscu zestawienia zarabiając 33 mln USD. Podczas 33 koncertów obejrzało ich w sumie 347 tyś ludzi.
Pełną listę 25 najbardziej dochodowych tras koncertowych 2011 roku znajdziecie na stronie billboard.com.
źródło: billboard.com