Wśród mikrofonów składających się na ofertę firmy Austrian Audio znajdziemy m.in. dwa modele wyróżniające się zewnętrznie za sprawą innowacyjnego przegubu obrotowego. Mowa tu o mikrofonach instrumentalnych OC7 i OD5, które dzięki temu rozwiązaniu mogą być wygodnie stosowane w wielu sytuacjach. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej.
Chociaż oba mikrofony różnią się choćby samą kapsułą zamkniętą w ruchomej główce, to w obu przypadkach zakres jej obrotu wynosi 220 stopni. Rozwiązanie to sprawia, że możemy bardzo łatwo i wygodnie ustawić dany mikrofon w stosunku do źródła dźwięku. Oba modele wykorzystują firmową technologię Open Acoustics, a poza konstrukcją i wyglądem do wspólnych cech należy też rozmiar choć ciężar mają inny. Kolejne różnice znajdziemy w przeznaczeniu OC7 i OD5, wynikającym m.in. z zastosowanego w nich przetwornika. Każdy z tych mikrofonów może być bowiem przeznaczony do nieco innych celów.
OC7 to pojemnościowy mikrofon o charakterystyce kardioidalnej, wykorzystujący małomembranową kapsułę OCC7, inspirowaną słynną CK1. Model ten charakteryzuje się pasmem przenoszenia 20 Hz – 20 kHz, czułością 10 mV/Pa, impedancją 275 Ohm oraz maks. SPL 154 dB. Mikrofon wymagający zasilania Phantom +48V został wyposażony w filtr górnoprzepustowy (40/80 Hz; 12 dB/okt.) oraz tłumik Pad (-10 dB).

W warunkach studyjnych, OC7 może być wykorzystywany podczas nagrywania gitar akustycznych i innych instrumentów strunowych, fortepianu czy instrumentów perkusyjnych – w szczególności tomów czy werbla.
OD5 to mikrofon dynamiczny, a dokładniej aktywny dynamiczny, co oznacza że także wymaga zasilania Phantom +48V. Ten model także jest kardioidalny, zoptymalizowany do pracy
z instrumentami. Mikrofon ten charakteryzuje się pasmem przenoszenia 20 Hz – 18 kHz, czułością 6.7 mV/Pa, impedancją 275 Ohm oraz maks. SPL 151 dB. W tym modelu także mamy do dyspozycji tłumik Pad (-10 dB) i filtr górnoprzepustowy, ale w przypadku tego drugiego mamy do wyboru inne częstotliwości niż w OC7. Filtr zastosowany w OD5 oferuje ustawienia 80 Hz i 120 Hz (przy nachyleniu zbocza 12 dB/okt.).

Ten mikrofon sprawdzi się np. przy zbieraniu sygnałów ze wzmacniacza gitarowego lub zestawu głośnikowego współpracującą z headem, ale można go wykorzystywać także z różnymi bębnami czy instrumentami dętymi.
OC7 i OD5 są wyposażone w standardowe gniazdo wyjściowe XLR, a odlewane, metalowe obudowy sprawiają że mikrofony przetrwają trudy pracy nie tylko w studiu ale i w warunkach scenicznych.
PRODUCENT: austrian.audio
DYSTRYBUTOR: www.essaudio.pl