• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Sprzęt

Slash o odejściu od Marshalla na rzecz Magnatone: „Z czasem zacząłem się rozczarowywać”

61
ImprezyReportaże i relacje

TSA MNKWL w Teatrze Stu w Krakowie – rejestracja płyty live

ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

ArtyściWywiady

Robert Fripp stwierdził kiedyś, że Hendrixa nie interesowało granie na gitarze, a Clapton wyjątkowo przynudzał

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Newsy

Rick Rubin twierdzi, że przez swój brak doświadczenia, jako pierwszy prawidłowo wyprodukował speed metal

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 19, 2023
Rick Rubin, fot. YouTube, Channel 4 News
Udostępnij

W wywiadzie dla Channel 4 News, Rick Rubin opowiadał Krishnanowi Guru-Murthy’emu o swojej niesamowitej karierze, o premierze nowej książki „The Creative Act”, a także swojej pracy nad trzecim albumem Slayera „Reign In Blood”. Wydany w 1986 roku przez album był pierwszym, który produkował Rubin. Pomógł on wydatnie w ewolucji brzmienia zespołu i jego wkroczeniu na metalowe podium.

 

Przypominamy, że Rick Rubin to legendarny producent muzyczny, założyciel Def Jam Records, jednej z najważniejszych wytwórni hip-hopowych lat 80. Zdobył dziewięć nagród Grammy i współpracował z Jay Z, Red Hot Chilli Peppers, The Strokes, Adele, Run-DMC, czy właśnie Slayerem.

Jeśli chodzi o współpracę ze Slayerem, Rubin powiedział we wspomnianym wywiadzie: „Kiedy traktujesz wszystko tak samo, to rozwadnia się to, czym te rzeczy są. Speed metal był czymś nowym. Ludzie, którzy nagrywali speed metal, aż do czasu 'Reign In Blood’ – pierwszego albumu Slayera, który robiłem – nagrywali go bardziej jak hard rock, czy heavy metal. I wówczas to jest zupełnie inne. Wszystko, co tworzymy jest wtedy inne. Spójrz jak by to było w hip-hopie – jeśli zrobisz to tak, jakby to była płyta R&B, to wychodzi R&B nagrywane z kimś rapującym. Jeśli sprawiasz, że czujesz się jak w klubie hip-hopowym, to jest hip hop”.

Ludzie, którzy nagrywali speed metal, aż do czasu 'Reign In Blood’ (…) nagrywali go bardziej jak hard rock, czy heavy metal

Rubin kontynuował: „W przypadku speed metalu, jeśli potraktujesz go jak Black Sabbath, nie zadziała tak, jak zadziałał Slayer. Slayer gra super szybko. A natura szybkich rzeczy polega na tym, że wszystko bardzo zbliża się do siebie, tak jak stopa w bębnach, która jest wówczas superszybka. Kiedy słuchasz płyt Led Zeppelin, bęben gra wolniej. Więc jeśli masz kogoś grającego szybciej i traktujesz to jak Led Zeppelin, wyjdzie po prostu rozmycie i hałas – nic z tego nie usłyszysz i tak było aż do 'Reign In Blood’.”

Kończąc wątek Rick powiedział z rozbrajającą szczerością: „W każdym przypadku wynikało to z mojego braku doświadczenia, braku tego 'prawomyślnego’ sposobu, aby to zrobić. Powszechnie przyjęty sposób nagrywania rockowej perkusji to metoda, jaką stosowali Led Zeppelin. Ale moim zdaniem nie działa to, jeśli jesteś Slayerem. Więc w pewnym sensie nie byłem wystarczająco doświadczony, aby wiedzieć, że tak to trzeba zrobić, za to słuchałem czym to jest, a był to typ rzeczy bardzo precyzyjnej. I chcesz wówczas usłyszeć jego precyzyjną szczelność. I do tego momentu nikt nie nagrał tego w ten sposób, ponieważ to nie jest po prostu sposób, w jaki się nagrywało”.

Sposób nagrywania rockowej perkusji to metoda, jaką stosowali Led Zeppelin. Ale moim zdaniem nie działa to, jeśli jesteś Slayerem

TAGI: Reign In Blood, rick rubin, Slayer, speed metal
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

NewsyNewsy artystyczne

Tim Henson reaguje na słowa Kirka Hammetta: „Zabierz nas w trasę, stary. Serio. Pogadajmy o tym przy piwie”

Maciej Warda | TopGuitar lip 16, 2025
PRS SE NF 53 (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

SE NF 53 – nowa gitara firmy PRS Guitars

Redakcja | TopGuitar lip 15, 2025
Gary Holt z gitarą ESP w 2019 roku (fot. L Paul Mann / Shutterstock.com)
NewsyNewsy sprzętowe

Gary Holt i jego gitary ESP

Redakcja | TopGuitar lip 14, 2025
NewsyNewsy artystyczne

„To miała być płyta instrumentalna” – Tony Iommi o nadchodzącym solowym albumie

Maciej Warda | TopGuitar lip 14, 2025
Newsy

Tony Iommi opowiada, że Bill Ward… wyglądał jak Gollum i odbierał apetyt Geezerowi

Maciej Warda | TopGuitar lip 12, 2025
Line 6 Helix Stadium XL Floor (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 ujawnia pierwsze informacje o emulacjach wzmacniaczy w serii Helix Stadium

Redakcja | TopGuitar lip 11, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?