Ticketmaster oficjalnie potwierdził, że ich system został zhakowany. Fani w mediach społecznościowych podzielili się zrzutami ekranu e-maila, który otrzymali od firmy, informującego o „incydencie związanym z bezpieczeństwem danych.” W wiadomości zawarto szczegółowe informacje na temat tego, co się stało, jakie dane zostały naruszone, jakie kroki podjęto oraz co powinni zrobić poszkodowani klienci.
Baza danych Ticketmaster zhakowana przez grupę ShinyHunters
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie internetowej Ticketmaster, firma odkryła „nieautoryzowaną aktywność” na odizolowanej chmurze bazy danych, hostowanej przez zewnętrznego dostawcę usług danych. Ticketmaster zapewnił, że konta klientów są nadal bezpieczne i mogą być używane jak zwykle.
Hakerzy uzyskali dostęp do „ograniczonych informacji osobistych” niektórych klientów, którzy kupowali bilety na wydarzenia w Ameryce Północnej. Dane te mogą obejmować informacje kontaktowe (e-mail i numer telefonu), dane karty kredytowej oraz inne dane osobowe. Zgodnie z raportem USA Today, Ticketmaster wysłał e-mail tylko do osób, które mogły być dotknięte atakiem, który rzekomo przeprowadziła grupa ShinyHunters. Chociaż firma nie ujawniła dokładnej liczby poszkodowanych, poinformowała, że dotyczy to ponad 1000 klientów. Jednak raport NPR z czerwca wskazuje, że hakerzy twierdzą, iż skradli 1,3 terabajta danych, w tym informacje dotyczące około 560 milionów klientów.
Działania Ticketmaster w odpowiedzi na naruszenie danych
Ticketmaster zapewnia, że bada sprawę i nie stwierdził żadnej dalszej nieautoryzowanej aktywności. Firma współpracuje z organami ścigania, firmami obsługującymi karty kredytowe i bankami, aby rozwiązać sytuację. Ponadto oferują poszkodowanym klientom bezpłatne 12-miesięczne monitorowanie tożsamości i zachęcają wszystkich do zgłaszania wszelkich podejrzanych działań na swoich kontach bankowych i kartach kredytowych.
Reakcje klientów na atak hakerski Ticketmaster
Naturalnie, klienci dotknięci sytuacją są zaniepokojeni. W mediach społecznościowych pojawiły się liczne wpisy wyrażające frustrację i obawy. Jeden z użytkowników napisał: „Ticketmaster został zhakowany… Najpierw manipulują rynkiem biletów, nakładają absurdalne opłaty, a teraz kradną dane klientów.” Inny użytkownik skomentował: „Otrzymałem e-mail od Ticketmaster informujący o masowym naruszeniu danych przez 'dostawcę usług danych zewnętrznych’. Naprawdę niewiarygodne.”
źródło: Loudwire