Nie znamy powodu tej wyprzedaży, ale jest to jak gdyby sprawa drugorzędna. Ważne jest, że każdy dysponujący odpowiednią sumą, może sobie teraz pozwolić na zakup auta, którym woził się największy gigant gitary od czasów Hendrixa.
Wielu gitarzystów ma słabość do motoryzacji (by przywołać tu jedynie Yngwie Malmsteena, czy Jeffa Becka), a szybkie samochody i piękne dziewczyny (a może odwrotnie…?) są niemal symbolem życia gwiazd w Kaliforni. Nie ustrzegł się tego Eddie, który (zresztą tak jak reszta ekipy z okresu „Van Hagar”) zgromadził w swoim garażu kilka naprawdę wspaniałych aut. Dwa z nich dzisiaj możemy kupić! Fakty są takie, że to niezwykle rzadka i niepowtarzalna okazja do zakupu auta będącego obecnie w posiadaniu największego (?) żyjącego gitarzysty świata, Eddiego Van Halena.

Porsche 911 GT3 RS został osobiście zamówiony w fabryce Porsche i zakupiony jako nowy przez Eddiego. Jeśli ktoś zdecyduje się na zakup, będzie drugim właścicielem pojazdu i otrzyma świadectwo autentyczności (COA) osobiście podpisane przez Eddiego Van Halena. Pewne jest, że auto jest customowe, niektóre dodatki i wykończenia wykonano specjalnie na życzenie Eddiego, a cały samochód jest w nienagannym stanie i – przyznajmy uczciwie – jest naprawdę piękny!
Auto jest customowe, niektóre dodatki i wykończenia wykonano specjalnie na życzenie Eddiego, a cały samochód jest w nienagannym stanie i – przyznajmy uczciwie – jest naprawdę piękny!
Porsche 911 GT3 RS to samochód o ultrawysokich osiągach stworzony z myślą o jeździe ulicznej i na torze. 4-litrowa szóstka wytwarza 490 KM, przyspiesza od 0 do 60 mil/h w 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 193 mil na godzinę.
Kiedy David Curcurito, redaktor magazynu Car and Driver, zapytał Eddiego, co kocha w samochodzie, Eddie odpowiedział: „Po pierwsze, jest po prostu taki lekki. Ale tak naprawdę chodzi o obsługę. Nie wiem, jak Porsche to zrobiło. Ścigaliśmy się w deszczu na Buttonwillow, który jest moim ulubionym torem. Ścigaliśmy się w pieprzonym deszczu i ani razu nie straciliśmy kontroli, nigdy nie wypadliśmy. BBI zrobiło moje zawieszenie. Ustawiłem to tak, żeby czuć całą jazdę, i faktycznie możesz ślizgać się tym cholernym samochodem. Po raz pierwszy udało mi się zrobić drift na czterech kołach na raz. Wszystkie inne Porsche, jakie kiedykolwiek miałem, obróciłem podczas tej sztuczki. Cóż, co 911 to 911!

Drugim autem sprzedawanym przez Eddiego jest Chevrolet Nova z 1970 roku. Ten samochód także został „spersonalizowany”, tym razem przez znany motoryzacyjny warsztat projektancki Bones Fab z Kalifornii. Zgodnie z kierunkiem prac, wyznaczonym przez Eddiego, zaczęło się od wymiany silnika, standardowo ulepszenia zawieszenia, zamieniono opony na większe i nałożono nowy lakier. Silnik to silnik LSX 454 o mocy 650 KM z wlotem F.A.S.T, przepustnicą 102 mm i komputerem Holley Dominator EFI.
Eddie uwielbia jeździć tym autem po kalifornijskich autostradach i hollywoodzkich ulicach. Wszystko jest w nim ustawione na tip top, a sam samochód jest naprawdę szybki. O walorach tych aut można ładnie powiedzieć po angielsku: „Just the kind of ride you need when you’re Runnin’ with the Devil.”
O walorach tych aut można ładnie powiedzieć po angielsku: „Just the kind of ride you need when you’re Runnin’ with the Devil
