• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Muzycy zespołu Crown the Empire endorserami ESP Guitars

      Muzycy zespołu Crown the Empire endorserami ESP Guitars

      Julian Lage szykuje dla nas gitarowa ucztę w postaci nowej płyty "View With A Room"

      Julian Lage szykuje dla nas gitarowa ucztę w postaci nowej płyty "View With A Room"

      Robert Cichy gra polskie lata 70. Tym razem opracował utwór "Kwiaty niczyje" zespołu Kram

      Robert Cichy gra polskie lata 70. Tym razem opracował utwór "Kwiaty niczyje" zespołu Kram

      Ozzy Osbourne i Tony Iommi ponownie razem na scenie! To dobrze wróży

      Ozzy Osbourne i Tony Iommi ponownie razem na scenie! To dobrze wróży

    • Newsy sprzętowe
      Orange Amplification prezentuje nowy O Bass

      Orange Amplification prezentuje nowy O Bass

      Striker Collection – nowe linia gitar firmy Kramer

      Striker Collection – nowe linia gitar firmy Kramer

      Pierwsze zestawy głośnikowe Markbass MB58R dostępne we wrześniu

      Pierwsze zestawy głośnikowe Markbass MB58R dostępne we wrześniu

      Mark Blasquez demonstruje gitarę Takamine P3NY

      Mark Blasquez demonstruje gitarę Takamine P3NY

    • TopVideo
      Przypominamy sytuację, gdy Slash został zaatakowany przez szalonego fana - ochroniarz dopadł go w ostatniej chwili

      Przypominamy sytuację, gdy Slash został zaatakowany przez szalonego fana - ochroniarz dopadł go w ostatniej chwili

      Zanim wyruszycie w trasę, nagrajcie się na żywo - tak, z korzyścią dla siebie i fanów, zrobił zespół Tosteer

      Zanim wyruszycie w trasę, nagrajcie się na żywo - tak, z korzyścią dla siebie i fanów, zrobił zespół Tosteer

      Orion, Negral i Seth prezentują swoje gitary ESP Guitars grając „Ov My Herculean Exile” z nadchodzącej płyty Behemoth

      Orion, Negral i Seth prezentują swoje gitary ESP Guitars grając „Ov My Herculean Exile” z nadchodzącej płyty Behemoth

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

  • Artyści
    • Wywiady
      Phil Collen z Def Leppard: "Wciąż czekam na kogoś takiego jak Prince, albo Led Zeppelin"

      Phil Collen z Def Leppard: "Wciąż czekam na kogoś takiego jak Prince, albo Led Zeppelin"

      Bartek Grzanek z zespołu Tosteer: "Używałem PRS Tremonti z początku lat 2000 - fantastyczna gitara z jedną tylko wadą - nie była stratem"

      Bartek Grzanek z zespołu Tosteer: "Używałem PRS Tremonti z początku lat 2000 - fantastyczna gitara z jedną tylko wadą - nie była stratem"

      Tomasz Sadlak z HATE: "Najfajniej jest jak bas łamie żebra, ale niekoniecznie na scenie"

      Tomasz Sadlak z HATE: "Najfajniej jest jak bas łamie żebra, ale niekoniecznie na scenie"

      Rafał Sarnecki: "Dla mnie zawsze cenniejsze było posiadanie własnego stałego zespołu niż zapraszanie gwiazd"

      Rafał Sarnecki: "Dla mnie zawsze cenniejsze było posiadanie własnego stałego zespołu niż zapraszanie gwiazd"

    • Artykuły
      Ogień na scenie - pomiędzy show a katastrofą

      Ogień na scenie - pomiędzy show a katastrofą

      Jak Guns N' Roses dzielili kasę z tantiem autorskich po wydaniu "Apetite For Destruction"

      Jak Guns N' Roses dzielili kasę z tantiem autorskich po wydaniu "Apetite For Destruction"

      Steve Vai podczas koncertu wręczył swoją gitarę młodemu fanowi, który kontynuował "For the Love of God"!

      Steve Vai podczas koncertu wręczył swoją gitarę młodemu fanowi, który kontynuował "For the Love of God"!

      Max Norman, producent Ozzy'ego Osbourne'a wspomina, jak Randy Rhoads nagrywał gitarowe solówki

      Max Norman, producent Ozzy'ego Osbourne'a wspomina, jak Randy Rhoads nagrywał gitarowe solówki

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Jesus Chrysler Suicide "Rexpublica Lunatica" - recenzja płyty

      Jesus Chrysler Suicide "Rexpublica Lunatica" - recenzja płyty

      I Was Born Twice "Nemiza" - recenzja

      I Was Born Twice "Nemiza" - recenzja

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Zbliża się koncert Pearl Jam w Krakowie

      Zbliża się koncert Pearl Jam w Krakowie

      Został tydzień do warszawskiego koncertu Five Finger Death Punch

      Został tydzień do warszawskiego koncertu Five Finger Death Punch

      Zespół The Dead Daisies wystąpi w Krakowie już 9 lipca. Warto zobaczyć ich na żywo

      Zespół The Dead Daisies wystąpi w Krakowie już 9 lipca. Warto zobaczyć ich na żywo

      Gogol Bordello - zapowiedź koncertu w Krakowie

      Gogol Bordello - zapowiedź koncertu w Krakowie

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Letnie Brzmienia AD 2022 – Krzysztof Zalewski w Rzeszowie

      Letnie Brzmienia AD 2022 – Krzysztof Zalewski w Rzeszowie

      Pierwsza edycja Festiwalu Soundela '22 - fotorelacja

      Pierwsza edycja Festiwalu Soundela '22 - fotorelacja

      Soundela 2022 - fotorelacja

      Soundela 2022 - fotorelacja

      Pearl Jam powrócił do Krakowa!

      Pearl Jam powrócił do Krakowa!

    • Patronat TopGuitar
      Gruziński countrowiec Shota Adamashvili zagra w Mechelinkach koło Gdyni

      Gruziński countrowiec Shota Adamashvili zagra w Mechelinkach koło Gdyni

      Warsztaty muzyczne i wiele innych atrakcji - zapraszamy na Soundela Festival

      Warsztaty muzyczne i wiele innych atrakcji - zapraszamy na Soundela Festival

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek

      Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek

      Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

      Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

      Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

      Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

      Markbass Nano Mark II - test

      Markbass Nano Mark II - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • TopSpecial
    • Felietony
      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

    • TopSpecial-Zestawienia
      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”
Home
Sprzęt
Sprzęt na Topie

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

3 lipca 2015 Maciej Warda | TopGuitar 1502

Przeczytaj również

Jak brzmią preampy Tech21 SansAmp Character Plus – cz. 2
Jak brzmią preampy Tech21 SansAmp Character Plus – cz. 2
Jak brzmią preampy Tech21 SansAmp Character Plus – cz. 1
Jak brzmią preampy Tech21 SansAmp Character Plus – cz. 1

W lipcowym numerze Magazynu Muzyków TopGuitar ukazał się test wzmacniacza basowego Tech 21 VT Bass 500 z kolumną B112 VT, który otrzymał redakcyjne wyróżnienie „Sprzęt na Topie”. Sprzęt do testów dostarczył dystrybutor marki Tech 21 na terenie Polski, firma Sound Service.

Nie dziwi mnie, że head w klasie D pojawił się również w ofercie Tech 21. W końcu światowej klasy pokerzysta, jakim jest Andrew Barta, nie będzie bał się ryzykować i grać va banque. Z drugiej strony nie jest to ruch obarczony jakąkolwiek niepewnością – do tej pory wszystko, co wychodziło spod ręki Andrew, było skazane na sukces.

Niedługo przekonamy się, czy w przypadku VT Bass 500 stanie się podobnie. Konkurencja jest spora, ale skoro setnej firmie opłaca się produkować te same efekty modulacyjne, którymi – wydawać by się mogło – rynek jest zapchany po gardło, to dlaczego nie dołączyć do dziesiątki, może dwudziestki producentów oferujących basowe wzmacniacze klasy D? Zwłaszcza mając taką pozycję i siłę marki?

SansAmp

Jak już kiedyś pisałem, po kilku konstrukcjach prototypowych Andrew wpadł na właściwe tory, które zaprowadziły go do idei SansAmp – wynalazku, który każdy współczesny basista powinien znać. Przypomnę w skrócie, o co chodzi. Jak twierdzi sam pan Barta, technologia SansAmp kryje w sobie temperaturę, bogactwo i naturalne brzmienie najbardziej poszukiwanych wzmacniaczy wszech czasów. SansAmp sam w sobie to w pełni analogowy układ emulujący wzmacniacz i omikrofonowaną paczkę, przez który można wpinać gitarę elektryczną w linię – czy to podczas koncertu, czy nagrania.

Nasz head Tech 21 VT Bass 500 też ma taką możliwość dzięki wyjściu DI out – w studiu możemy połączyć się bezpośrednio z kartą dźwiękową, a program DAW zarejestruje żywą, naturalną i pełną ścieżkę, jakby zebraną mikrofonem znajdującym się obok kolumny. To jednak nie wszystko – układ emulujący nie jest kompromisem pomiędzy studyjnym klasycznym brzmieniem a bezczelnym wybuchem brudnej punkowej rewolucji. Wszystko to, a w rzeczywistości dużo, dużo więcej, jest obecne na pokładzie każdego urządzenia z układem SansAmp.

Zestaw

Do redakcji przybył niewielki zestaw składający się z jednokanałowego wzmacniacza Tech 21 VT Bass 500 o maksymalnej mocy 500 W, realizującego ostatni stopień mocy w klasie D, oraz kolumny B112 VT o mocy 300 W i impedancji wejściowej 8 Ohm. Obniża to realną moc wzmacniacza, ponieważ pełne 500 W osiąga on wyłącznie z kolumną albo układem głośników o łącznej oporności 4 Ohm. Na ośmiu omach mamy 300 W, co też nie jest wynikiem słabym, bo w mojej sali prób nie udało mi się rozkręcić go maksymalnie – w okolicach trzech czwartych skali level i na jednej trzeciej drive było już aż nadto basowo! Dwunastocalowy głośnik generuje zachwycającej jakości basowy dźwięk, który przy aktywnej korekcji wzmacniacza wręcz obezwładnia. Całość jest zachwycająco lekka, zatem nie będzie nam zależało na technicznym, którego trzeba dodatkowo opłacać – wzmacniacz waży 2,7 kg, a paczka tylko 14,5 kg.

Panel sterowania Tech 21 VT Bass 500

Jedyne wejście instrumentalne zaprojektowano głównie dla pasywnych wioseł, oferuje bowiem dużą czułość, ale z przyciskiem pad można obciąć z niego 10 dB i podpiąć basówkę z wielką elektrownią na pokładzie. Całą dynamikę i temperaturę brzmienia ustawiamy potami drive i character. O ich działaniu w praktyce piszę w akapicie o brzmieniu. Do towarzystwa dodano tu jeszcze przycisk bite, który skokowo rozjaśnia dźwięki i dodaje im siły przebicia. Na szczęście nie dzieje się to tylko kosztem wycinania niskich rejestrów, filtr kształtuje całe spektrum częstotliwości.
Trójpasmowa korekcja w postaci pokręteł low (nastrojony do 55 Hz), mid (500 Hz lub 1 kHz, w zależności od położenia przełącznika shift) oraz high (3 kHz), działa plastycznie i kulturalnie, a ponieważ jest to korekcja aktywna, każdy z nich operuje w zakresie ±18 dB. Blend, jak to blend, płynnie miksuje sygnał dry z wet w proporcjach od 100% dry, przez 50 na 50 po 100% wet. Osobiście nie widzę jednak sensu w kupowaniu wzmacniacza z sansampem i ustawianiu blend tak, by go nie było słychać… Z przodu, oprócz wejścia instrumentalnego, znajdują się jeszcze gniazda pętli efektów, słuchawkowe wyjście jack 0,25 cala oraz ważne DI out, zbalansowane wyjście XLR dla kart dźwiękowych, mikserów i wzmacniaczy PA. Z tyłu mamy przełącznik napięcia, który musi być ustawiony w pozycji 230 V.

Brzmienie Tech 21 VT Bass 500 plus B112 VT

Zacznijmy od łyżki dziegciu i praktycznego spostrzeżenia. Zestaw VT Bass 500 plus B112 VT to z pewnego powodu trochę ni pies, ni wydra. Wiadomo, że tony niskie wprawiają w drżenie duże powierzchnie i dlatego z reguły paczki z głośnikami większymi niż 10 cali stawiamy bezpośrednio na deskach sceny. Wówczas nie tylko słyszymy grane dźwięki, ale też odczuwamy je całym ciałem, ponieważ drgania przenoszone są w linii prostej z podłogi do naszych trzewi. To jest właśnie cała przyjemność bycia basistą – nikt poza nami na scenie nie ma takiej broni i nie generuje takich doznań.

W przypadku naszego zestawu ustawionego na podłodze więcej będziemy czuli niskich częstotliwości, niż słyszeli wysokich, bo głośnik znajduje się gdzieś na wysokości goleni… Jeśli z kolei ustawimy go na jakimś pudle czy kejsie, stracimy te dobre wibracje od spodu. Dlatego zawsze byłem zdania, że podczas porządnego koncertu na scenie trzeba pionizować, co się da, i składać backline z co najmniej dwóch paczek, by jedna działała – nazwijmy to – psychofizycznie, a druga, ta wyższa, typowo akustycznie. Oczywiście można posiłkować się monitorami scenicznymi, ale ich brzmienie w przypadku gitary basowej zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia, zatem własne nagłośnienie wydaje się być jeszcze na wiele lat rzeczą niezbędną.

Teraz o pozytywach. W zasadzie mógłbym tu napisać wyłącznie o jednym potencjometrze. Character to urządzenie do przenoszenia w czasie i przestrzeni – jedyny taki układ, jaki znam. Nawet ciekawe filtry VLE i VPF Markbassa nie dają takiej jazdy i szybkiej teleportacji w zupełnie inne rejony brzmieniowe, odległe od siebie o całe muzyczne dekady. Najpierw, w położeniu na minimum, przenosimy się w klimaty skrajnie oldschoolowe. Nie jest to jednak stricte brzmienie Motown, ponieważ pojawia się wrażenie niezwykłej grubości, głębokości i delikatności nieosiągalne w latach sześćdziesiątych.

Mam wrażenie, że w tę ścianę miękkiego dźwięku można wskoczyć jak w mleko albo że otacza jak gęsta mgła… Jest to wrażenie nadzwyczaj przyjemne. To grzeczniejsze oblicze VT Bass 500. Pośrodku skali potencjometru character natykamy się na tłuściutkie, nasycone harmonicznymi brzmienie, które faktycznie może przywodzić na myśl nieźle rozkręconego Ampera SVT. Jest już konkretniej, trochę jaśniej, ostrzej i bardziej charakternie. Czyste, studyjne barwy kończą się jednak wcześniej (tak po jednej trzeciej skali), ustępując miejsca delikatnemu przesterowaniu.

Idźmy dalej. Na stół wjeżdża danie główne à la Andrew Barta – zapominamy o jakichś odwzorowaniach Ampega, o emulacjach lampowych headów, a wchodzimy na terytorium Komanczów, należące tylko do nich, niebezpieczne i owiane legendami. Niezła stonerowa jazda to dziecinna zabawa przy brzmieniu, które generuje Tech 21 VT Bass 500 – jeśli odkręcimy potencjometr character maksymalnie i jednocześnie w tej samej pozycji ustawimy główkę drive, urwane cztery litery mamy jak w banku, a pamiętajmy, że można dodać jeszcze określonych alikwotów equalizacją.

Trójpasmowa korekcja spisuje się na medal i nawet w skrajnych maksymalnych ustawieniach brzmienie zestawu ma sens. Każdy z tych potów, dzięki odpowiednio dobranym centrom obsługiwanych pasm, pozwala na wiele w temacie barwy i, co najważniejsze, efektywnie działa również w minusowej części skali, ergo: przy odpowiednim poziomie głośności można ciekawie kształtować brzmienie, nie wychodząc nimi poza godzinę 12. Nie tracimy przy tym jakoś dramatycznie poczucia, że to cały czas brzmienie basu elektrycznego, następuje za to odczuwalne ściszenie sygnału, co będziemy musieli zrekompensować potencjometrami level lub drive.

Ten ostatni działa w ciekawy sposób: do połowy skali wyraźnie wzrasta i głośność, i delikatnie poziom przesterowania sygnału, jednak za połową jest odwrotnie: głośność wzrasta minimalnie, za to odczuwalnie zwiększa się overdrive, do – jak pisałem – wręcz nieprzyzwoitych wymiarów.

Podsumowanie

Można powiedzieć, że Andrew Barta po raz kolejny przedobrzył – w najlepszym tego słowa znaczeniu. Uzyskał efekt jeszcze większej feerii tonów i barw, ponownie tworząc bezbłędną i niezawodną maszynkę do sterowania dźwiękiem dla wszystkich rockmanów świata.

Cena Tech 21 VT Bass 500 B112 VT.

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

  • Tags
  • B112 VT
  • Tech 21 - testy sprzętu i newsy
  • Tech 21 B112 VT
  • Tech 21 VT Bass 500
  • VT Bass 500

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Tanglewood TUJ5 – test ukulele
Previous article RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

Maciej Warda | TopGuitar

basista, gitarzysta, redaktor, dziennikarz. Współpracował z kultowym magazynem "Gitara i Bas". Członek zespołów "Farba" i "The Q". Od 15 lat w magazynie TopGuitar.

INNE

Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek Testy
30 czerwca 2022

Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test Testy
31 maja 2022

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej Testy
29 maja 2022

Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

Markbass Nano Mark II - test Testy
31 marca 2022

Markbass Nano Mark II - test

Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test Testy
28 lutego 2022

Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych Testy
31 stycznia 2022

Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test Testy
29 stycznia 2022

MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

Electro Harmonix 15Watt Howitzer - test Testy
26 stycznia 2022

Electro Harmonix 15Watt Howitzer - test

Universal Audio Astra - test niezwykłego efektu Testy
10 grudnia 2021

Universal Audio Astra - test niezwykłego efektu

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
12 sierpnia 13:54
Newsy

Orange Amplification prezentuje nowy O Bass

12 sierpnia 10:02
Artyści

Ogień na scenie – pomiędzy show a katastrofą

11 sierpnia 13:13
Newsy

Muzycy zespołu Crown the Empire endorserami ESP Guitars

11 sierpnia 9:00
Artyści

Jak Guns N’ Roses dzielili kasę z tantiem autorskich po wydaniu „Apetite For Destruction”

10 sierpnia 20:08
Newsy

Julian Lage szykuje dla nas gitarowa ucztę w postaci nowej płyty „View With A Room”

10 sierpnia 13:04
Newsy

Striker Collection – nowe linia gitar firmy Kramer

10 sierpnia 10:17
Newsy

Robert Cichy gra polskie lata 70. Tym razem opracował utwór „Kwiaty niczyje” zespołu Kram

10 sierpnia 9:13
Artyści

Phil Collen z Def Leppard: „Wciąż czekam na kogoś takiego jak Prince, albo Led Zeppelin”

9 sierpnia 18:49
Artyści

Steve Vai podczas koncertu wręczył swoją gitarę młodemu fanowi, który kontynuował „For the Love of God”!

9 sierpnia 16:03
Newsy

Pierwsze zestawy głośnikowe Markbass MB58R dostępne we wrześniu

9 sierpnia 11:20
Newsy

Ozzy Osbourne i Tony Iommi ponownie razem na scenie! To dobrze wróży

9 sierpnia 10:31
Newsy

Płyta Lari Basilio „Your Love” już dostępna, a na niej gwiazdorska obsada!

8 sierpnia 19:12
TopVideo

Przypominamy sytuację, gdy Slash został zaatakowany przez szalonego fana – ochroniarz dopadł go w ostatniej chwili

8 sierpnia 12:37
Newsy

Szykuje się solidna porcja reedycji nagrań prekursorów death i black metalu – zespołu Venom

8 sierpnia 11:39
Artyści

Zanim wyruszycie w trasę, nagrajcie się na żywo – tak, z korzyścią dla siebie i fanów, zrobił zespół Tosteer

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press