• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

      Stu Hamm przepytany przez firmę Markbass

      Stu Hamm przepytany przez firmę Markbass

    • Newsy sprzętowe
      Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

      Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

      Limitowana gitara Chris Stapleton Frontier firmy Epiphone

      Limitowana gitara Chris Stapleton Frontier firmy Epiphone

    • TopVideo
      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

  • Artyści
    • Wywiady
      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

      Gitarzysta Dezertera Robert ”Robal” Matera - wywiad

      Gitarzysta Dezertera Robert ”Robal” Matera - wywiad

    • Artykuły
      Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością"

      Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością"

      Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

      Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

      Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

      Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

      Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

      Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"   

      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"  

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

      Markowe Zaduszki Jazzowe - Marek Stryszowski i Przyjaciele w Wielickim Centrum Kultury - fotorelacja

      Markowe Zaduszki Jazzowe - Marek Stryszowski i Przyjaciele w Wielickim Centrum Kultury - fotorelacja

    • Patronat TopGuitar
      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

    • TopSpecial-Zestawienia
      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

3 lipca 2015 Maciej Warda | TopGuitar 1615

Przeczytaj również

Tech 21 Geddy Lee YYZ Shape-shifter Signature SansAmp
Tech 21 Geddy Lee YYZ Shape-shifter Signature SansAmp
Tech 21 SansAmp Character Plus - prezentacja i test wyjątkowych preampów
Tech 21 SansAmp Character Plus - prezentacja i test wyjątkowych preampów

W lipcowym numerze Magazynu Muzyków TopGuitar ukazał się test wzmacniacza basowego Tech 21 VT Bass 500 z kolumną B112 VT, który otrzymał redakcyjne wyróżnienie „Sprzęt na Topie”. Sprzęt do testów dostarczył dystrybutor marki Tech 21 na terenie Polski, firma Sound Service.

Nie dziwi mnie, że head w klasie D pojawił się również w ofercie Tech 21. W końcu światowej klasy pokerzysta, jakim jest Andrew Barta, nie będzie bał się ryzykować i grać va banque. Z drugiej strony nie jest to ruch obarczony jakąkolwiek niepewnością – do tej pory wszystko, co wychodziło spod ręki Andrew, było skazane na sukces.

Niedługo przekonamy się, czy w przypadku VT Bass 500 stanie się podobnie. Konkurencja jest spora, ale skoro setnej firmie opłaca się produkować te same efekty modulacyjne, którymi – wydawać by się mogło – rynek jest zapchany po gardło, to dlaczego nie dołączyć do dziesiątki, może dwudziestki producentów oferujących basowe wzmacniacze klasy D? Zwłaszcza mając taką pozycję i siłę marki?

SansAmp

Jak już kiedyś pisałem, po kilku konstrukcjach prototypowych Andrew wpadł na właściwe tory, które zaprowadziły go do idei SansAmp – wynalazku, który każdy współczesny basista powinien znać. Przypomnę w skrócie, o co chodzi. Jak twierdzi sam pan Barta, technologia SansAmp kryje w sobie temperaturę, bogactwo i naturalne brzmienie najbardziej poszukiwanych wzmacniaczy wszech czasów. SansAmp sam w sobie to w pełni analogowy układ emulujący wzmacniacz i omikrofonowaną paczkę, przez który można wpinać gitarę elektryczną w linię – czy to podczas koncertu, czy nagrania.

Nasz head Tech 21 VT Bass 500 też ma taką możliwość dzięki wyjściu DI out – w studiu możemy połączyć się bezpośrednio z kartą dźwiękową, a program DAW zarejestruje żywą, naturalną i pełną ścieżkę, jakby zebraną mikrofonem znajdującym się obok kolumny. To jednak nie wszystko – układ emulujący nie jest kompromisem pomiędzy studyjnym klasycznym brzmieniem a bezczelnym wybuchem brudnej punkowej rewolucji. Wszystko to, a w rzeczywistości dużo, dużo więcej, jest obecne na pokładzie każdego urządzenia z układem SansAmp.

Zestaw

Do redakcji przybył niewielki zestaw składający się z jednokanałowego wzmacniacza Tech 21 VT Bass 500 o maksymalnej mocy 500 W, realizującego ostatni stopień mocy w klasie D, oraz kolumny B112 VT o mocy 300 W i impedancji wejściowej 8 Ohm. Obniża to realną moc wzmacniacza, ponieważ pełne 500 W osiąga on wyłącznie z kolumną albo układem głośników o łącznej oporności 4 Ohm. Na ośmiu omach mamy 300 W, co też nie jest wynikiem słabym, bo w mojej sali prób nie udało mi się rozkręcić go maksymalnie – w okolicach trzech czwartych skali level i na jednej trzeciej drive było już aż nadto basowo! Dwunastocalowy głośnik generuje zachwycającej jakości basowy dźwięk, który przy aktywnej korekcji wzmacniacza wręcz obezwładnia. Całość jest zachwycająco lekka, zatem nie będzie nam zależało na technicznym, którego trzeba dodatkowo opłacać – wzmacniacz waży 2,7 kg, a paczka tylko 14,5 kg.

Panel sterowania Tech 21 VT Bass 500

Jedyne wejście instrumentalne zaprojektowano głównie dla pasywnych wioseł, oferuje bowiem dużą czułość, ale z przyciskiem pad można obciąć z niego 10 dB i podpiąć basówkę z wielką elektrownią na pokładzie. Całą dynamikę i temperaturę brzmienia ustawiamy potami drive i character. O ich działaniu w praktyce piszę w akapicie o brzmieniu. Do towarzystwa dodano tu jeszcze przycisk bite, który skokowo rozjaśnia dźwięki i dodaje im siły przebicia. Na szczęście nie dzieje się to tylko kosztem wycinania niskich rejestrów, filtr kształtuje całe spektrum częstotliwości.
Trójpasmowa korekcja w postaci pokręteł low (nastrojony do 55 Hz), mid (500 Hz lub 1 kHz, w zależności od położenia przełącznika shift) oraz high (3 kHz), działa plastycznie i kulturalnie, a ponieważ jest to korekcja aktywna, każdy z nich operuje w zakresie ±18 dB. Blend, jak to blend, płynnie miksuje sygnał dry z wet w proporcjach od 100% dry, przez 50 na 50 po 100% wet. Osobiście nie widzę jednak sensu w kupowaniu wzmacniacza z sansampem i ustawianiu blend tak, by go nie było słychać… Z przodu, oprócz wejścia instrumentalnego, znajdują się jeszcze gniazda pętli efektów, słuchawkowe wyjście jack 0,25 cala oraz ważne DI out, zbalansowane wyjście XLR dla kart dźwiękowych, mikserów i wzmacniaczy PA. Z tyłu mamy przełącznik napięcia, który musi być ustawiony w pozycji 230 V.

Brzmienie Tech 21 VT Bass 500 plus B112 VT

Zacznijmy od łyżki dziegciu i praktycznego spostrzeżenia. Zestaw VT Bass 500 plus B112 VT to z pewnego powodu trochę ni pies, ni wydra. Wiadomo, że tony niskie wprawiają w drżenie duże powierzchnie i dlatego z reguły paczki z głośnikami większymi niż 10 cali stawiamy bezpośrednio na deskach sceny. Wówczas nie tylko słyszymy grane dźwięki, ale też odczuwamy je całym ciałem, ponieważ drgania przenoszone są w linii prostej z podłogi do naszych trzewi. To jest właśnie cała przyjemność bycia basistą – nikt poza nami na scenie nie ma takiej broni i nie generuje takich doznań.

W przypadku naszego zestawu ustawionego na podłodze więcej będziemy czuli niskich częstotliwości, niż słyszeli wysokich, bo głośnik znajduje się gdzieś na wysokości goleni… Jeśli z kolei ustawimy go na jakimś pudle czy kejsie, stracimy te dobre wibracje od spodu. Dlatego zawsze byłem zdania, że podczas porządnego koncertu na scenie trzeba pionizować, co się da, i składać backline z co najmniej dwóch paczek, by jedna działała – nazwijmy to – psychofizycznie, a druga, ta wyższa, typowo akustycznie. Oczywiście można posiłkować się monitorami scenicznymi, ale ich brzmienie w przypadku gitary basowej zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia, zatem własne nagłośnienie wydaje się być jeszcze na wiele lat rzeczą niezbędną.

Teraz o pozytywach. W zasadzie mógłbym tu napisać wyłącznie o jednym potencjometrze. Character to urządzenie do przenoszenia w czasie i przestrzeni – jedyny taki układ, jaki znam. Nawet ciekawe filtry VLE i VPF Markbassa nie dają takiej jazdy i szybkiej teleportacji w zupełnie inne rejony brzmieniowe, odległe od siebie o całe muzyczne dekady. Najpierw, w położeniu na minimum, przenosimy się w klimaty skrajnie oldschoolowe. Nie jest to jednak stricte brzmienie Motown, ponieważ pojawia się wrażenie niezwykłej grubości, głębokości i delikatności nieosiągalne w latach sześćdziesiątych.

Mam wrażenie, że w tę ścianę miękkiego dźwięku można wskoczyć jak w mleko albo że otacza jak gęsta mgła… Jest to wrażenie nadzwyczaj przyjemne. To grzeczniejsze oblicze VT Bass 500. Pośrodku skali potencjometru character natykamy się na tłuściutkie, nasycone harmonicznymi brzmienie, które faktycznie może przywodzić na myśl nieźle rozkręconego Ampera SVT. Jest już konkretniej, trochę jaśniej, ostrzej i bardziej charakternie. Czyste, studyjne barwy kończą się jednak wcześniej (tak po jednej trzeciej skali), ustępując miejsca delikatnemu przesterowaniu.

Idźmy dalej. Na stół wjeżdża danie główne à la Andrew Barta – zapominamy o jakichś odwzorowaniach Ampega, o emulacjach lampowych headów, a wchodzimy na terytorium Komanczów, należące tylko do nich, niebezpieczne i owiane legendami. Niezła stonerowa jazda to dziecinna zabawa przy brzmieniu, które generuje Tech 21 VT Bass 500 – jeśli odkręcimy potencjometr character maksymalnie i jednocześnie w tej samej pozycji ustawimy główkę drive, urwane cztery litery mamy jak w banku, a pamiętajmy, że można dodać jeszcze określonych alikwotów equalizacją.

Trójpasmowa korekcja spisuje się na medal i nawet w skrajnych maksymalnych ustawieniach brzmienie zestawu ma sens. Każdy z tych potów, dzięki odpowiednio dobranym centrom obsługiwanych pasm, pozwala na wiele w temacie barwy i, co najważniejsze, efektywnie działa również w minusowej części skali, ergo: przy odpowiednim poziomie głośności można ciekawie kształtować brzmienie, nie wychodząc nimi poza godzinę 12. Nie tracimy przy tym jakoś dramatycznie poczucia, że to cały czas brzmienie basu elektrycznego, następuje za to odczuwalne ściszenie sygnału, co będziemy musieli zrekompensować potencjometrami level lub drive.

Ten ostatni działa w ciekawy sposób: do połowy skali wyraźnie wzrasta i głośność, i delikatnie poziom przesterowania sygnału, jednak za połową jest odwrotnie: głośność wzrasta minimalnie, za to odczuwalnie zwiększa się overdrive, do – jak pisałem – wręcz nieprzyzwoitych wymiarów.

Podsumowanie

Można powiedzieć, że Andrew Barta po raz kolejny przedobrzył – w najlepszym tego słowa znaczeniu. Uzyskał efekt jeszcze większej feerii tonów i barw, ponownie tworząc bezbłędną i niezawodną maszynkę do sterowania dźwiękiem dla wszystkich rockmanów świata.

Cena Tech 21 VT Bass 500 B112 VT.

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

Tech 21 VT Bass 500 B112 VT

  • Tags
  • B112 VT
  • Tech 21 - testy sprzętu i newsy
  • Tech 21 B112 VT
  • Tech 21 VT Bass 500
  • VT Bass 500

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Tanglewood TUJ5 – test ukulele
Previous article RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie Sprzęt
22 marca 2023

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja Testy
28 lutego 2023

Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej Testy
17 lutego 2023

Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy Testy
21 stycznia 2023

Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P Testy
15 grudnia 2022

Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

Blackstar Dept. 10 Amped 1 - prezentacja i test Testy
30 listopada 2022

Blackstar Dept. 10 Amped 1 - prezentacja i test

Tech 21 SansAmp Character Plus - prezentacja i test wyjątkowych preampów Testy
31 października 2022

Tech 21 SansAmp Character Plus - prezentacja i test wyjątkowych preampów

Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek Testy
30 czerwca 2022

Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test Testy
31 maja 2022

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
24 marca 15:05
Artyści

Steve Vai o grze Zakka Wylde’a: „Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością”

23 marca 11:39
Newsy

Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

23 marca 8:40
Po godzinach

John Frusciante w mgnieniu oka poradził sobie z problemem podczas solówki

22 marca 16:11
TopSpecial

45 lat przetwornika Palathetic firmy Takamine

22 marca 14:07
Artyści

Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

22 marca 10:30
Newsy

17-minutowy utwór „Abnormal Road” zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

22 marca 9:11
Sprzęt

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

22 marca 8:09
Artyści

Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: „Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów”

22 marca 7:59
Imprezy

Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

21 marca 11:41
Newsy

Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

21 marca 10:40
Artyści

Joe Bonamassa w obronie Jimmy’ego Page’a: „Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

20 marca 13:29
Newsy

JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

20 marca 10:10
Tygodnik

Tygodnik 11/2023 (243)

20 marca 9:21
Artyści

Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah”

19 marca 21:00
Newsy

T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję „War Pigs” z repertuaru Black Sabbath

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press