Mniejsza wersja efektu, który czaruje swoim stylowym przesterem, wprowadzając użytkowników w najlepsze czasy dla muzyki rockowej.
Na początek małe poszukiwania – zapraszamy do lektury miditestu Amptweaker Bass TightFuzz Jr. w części tego wydania „TopBassu”), gdzie rozpoczynam historię Jamesa Browna. Warto przy tej okazji wspomnieć, iż gitarzyści doceniają wkład tego projektanta w stworzenie takich klasyków Peaveya jak Classic 50, Classic 30, DeltaBlues, Triple XXX oraz technologii TransTube tudzież pierwszych projektów efektów podłogowych serii Delta Stomp. Kilka lat później James Browne stworzył Peaveya JSX dla Joe Satrianiego, by – skracając już tę historię maksymalnie – po kilku latach zostać głównym inżynierem w Kustom Amplification i zaprojektować słynne ’36 Coupe, ’72 Coupe, a także hi-gainowy head Kustom Double Cross. Po dwóch latach w Kustomie, w 2011 roku postanowił założyć swój własny biznes, powołując na świat markę Amptweeker. Póki co rezultatem są efekty gitarowe, ale… wszyscy i tak czekają na pierwszy wzmacniacz tej marki!
Marka Amptweaker wyszła naprzeciw wymaganiom rynku, wprowadzając mniejsze wersje swoich przesterów. TightRock Jr. ma większość możliwości kreowania brzmienia obecnych u większych odpowiedników i używa tych samych obwodów, a niektóre funkcje nieprzydatne dla wielu zostały zredukowane w celu zmniejszenia rozmiaru i wagi efektu. Efekt ten może być wpięty przed czysty kanał, użyty jako przedwzmacniacz w pętli efektów lub podpięty do końcówki mocy. Wywodzące się z serii Pro (wyższej, większej, z bardziej zaawansowaną kontrolą brzmienia) potencjometr tight i przełącznik fat zostały zmienione na trójpozycyjny przełącznik fat/normal/tight, który pozwala zmieniać atak sygnału od gęstego i ciężkiego po agresywny i masywny. Wrażenia są naprawdę niesamowite – to totalny brzmieniowy blitzkrieg z maksymalną dawką surowego, srogiego przesteru. Delikatniejszy crunch jest tu także imponujący, ponieważ efekt świetnie reaguje na artykulację – im słabiej atakujemy struny, tym przesterowanie jest bardziej intuicyjne, subtelniejsze, ale wyjątkowo charakterne. Pod tym względem TightRock Jr. jest wzorem uniwersalności i podatności na nasz styl gry. Z równym powodzeniem zagramy na nim metalowe frazy, klimaty southern rock, jak i jazzrockowe. Pozwala na to m.in. przełącznik EQ, którym ustawiamy tony w trzech opcjach plexi (metal), normal (rock) i smooth (cała reszta), co pomaga m.in. w osiągnięciu efektu większych odpowiedników. Poza tym znajduje się tu bramka szumów (!), którą można regulować w celu utrzymania szybkiego czasu reakcji i ucięcia dźwięków. Co więcej, wbudowana bramka szumów nie działa przy wyłączonym efekcie, co sprawia, że czysty sygnał pozostaje nienaruszony. Po ograniu kilku modeli Amptweakera odważę się scharakteryzować ich rys brzmieniowy, z którego nie wyłamuje się również TightRock Jr. – to przede wszystkim czerpanie z klasyki, brzmienia, które znamy z najlepszych płyt i koncertów. Poza tym bardzo szerokie możliwości korekcji brzmienia w ramach jego określonego wzorca (fuzz, distortion, overdrive).
Autor: Maciej Warda
Strona dystrybutora: www.warwick-distribution.de
Strona producenta: www.amptweaker.com