• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Arrow Louisiana 4 – test gitary basowej

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano maj 29, 2022
Arrow JB-4, fot. Maciej Warda
Udostępnij

Arrow to nie jest jakiś wielki, światowy brand, ale produkt skierowany na polski rynek, charakteryzujący się wszakże wysoką jakością i uczciwym stosunkiem jakości wykonania do ceny. Dzisiaj mamy coś dla basistów, ale w kolejce do testu czekają już dwie piękności dla gitarzystów.

 

Spis treści
Opis, budowa, specyfikacja…SpecyfikacjaW praktyceBrzmienie

Na początek wypada zaznaczyć, że prezentowana gitara basowa leży w segmencie entry level. Nie jest zatem przeznaczona dla zawodowców, którzy oczekują od instrumentu, że będzie inwestycją kapitału.

Nasza basówka natomiast na pewno nie sprawi kłopotu początkującym basistom, ponieważ po pierwsze posiada wszystko, co potrzeba, by można ją było efektywnie wykorzystać na próbie i na scenie, a po drugie jest wygodna i dość komfortowa w obsłudze, jeśli tylko wykonamy jedną czynność, opisaną w przedostatnim akapicie. Jest też bonus w postaci atrakcyjnego wyglądu i fajnego brzmienia, ale o tym za chwilę.

Na wątpliwości, co do jakości wykonania Arrow Louisiana 4, które mogą pojawić się z powodu zaskakująco niskiej ceny, odpowiedź jest prosta – skoro pojawia się tutaj, w serwisie TopGuitar (a kiedyś marka ta bywała już na łamach naszego magazynu), to jest warta Waszego zainteresowania. Wypada zatem ten temat rozwinąć, co też ochoczo czynimy.

Arrow JB-4, fot. Maciej Warda

Opis, budowa, specyfikacja…

Nazwa Arrow Louisiana 4 dobrze brzmi i ładnie koresponduje ze stylowym wyglądem, jaki prezentuje instrument. Jego estetyka jest wynikiem starannego doboru materiałów, pieczołowitego wykonania większości elementów i naturalnego koloru wykończonego z połyskiem. Jeśli szukasz basówki na start, możesz przestać – to wiosełko powinno spełnić oczekiwania.

Jeśli szukasz basówki na start, możesz przestać – to wiosełko powinno spełnić oczekiwania

Gitara Arrow Louisiana 4 posiada topolowy korpus, a szyjkę i podstrunnicę z kanadyjskiego klonu. Konstrukcja jest odpowiednio sztywna, dzięki czemu użyte drewno wyczuwalnie rezonuje, wspomagając niektóre składowe harmoniczne generowane przez struny. Dzięki temu nie trzeba się martwić o jakość dźwięku – na pewno nie brzmi to biednie. Producent pisze, że JB-4 ‘jest w stanie zaoferować brzmienie, które zawstydzi niejednego konkurenta z tego progu cenowego’. Sprawdzimy.

Louisiana ma na wyposażeniu układ dwóch przetworników single-coil i trzy łatwo dostępne potencjometry – dwa Volume dla miksowania sygnału z pickupów i Tone nadający dodatkowe barwy dźwiękom. Osprzęt stanowi mostek w typie Fender Jazz Bass Vintage oraz otwarte klucze. Prostota, prostota i jeszcze raz klasyka…

Prostota, prostota i jeszcze raz klasyka

Specyfikacja

Kształt: JB
Korpus: topola
Gryf: klon kanadyjski
Podstrunnica: klon kanadyjski
Przetworniki: 2 single-coil
Kontrola: 3 potencjometry
Inkrustacje na podstrunnicy: kropki

- Advertisement -
Arrow JB-4, fot. Maciej Warda

W praktyce

Zacznijmy od tego, że ten basik musi się uleżeć. Przy pierwszym kontakcie, gdy wyciągamy go z kartonu, jest on praktycznie prosto z fabryki i to po prostu czuć. Wspominałem na początku o „jednej czynności”. No właśnie. Przede wszystkim warto spiłować papierem ściernym, lub małym pilnikiem końcówki progów wyższych pozycji, które minimalnie wystają poza profil (obrys) gryfu. Jest to zabieg, który możemy wykonać w 15 minut, a który sprawi, że wielogodzinne śmiganie po gryfie nie będzie się wiązało z żadnymi niedogodnościami.

Co do uleżenia basu, to po prostu ograjmy go kilka dni, kilka godzin, by progi, struny i pozostałe elementy „uleżały się” bardziej, a instrument ułożył się pod naprężeniem prawidłowo nastrojonych strun.

Gdy to się już stanie, okaże się, że jest on bardzo wygodny, łatwy, lekki i przyjemny w użytkowaniu. Wąska szyjka w niskich pozycjach pozwala na niczym nieskrępowaną grę nawet młodym adeptom sztuki basowej, bez obaw o nadwyrężenie nadgarstka, dłoni, czy palców. W końcu mamy do czynienia z instrumentem dla początkujących i (w sensie pozytywnym!) czuć to na każdym kroku.

- Advertisement -
Arrow JB-4, fot. Maciej Warda

Brzmienie

Teraz najważniejsze, a jednocześnie najciekawsze. Choć Arrow Louisiana 4 wygląda stylowo, to na szczęście nie musi on niczego „dowyglądać”. Sygnał z gitary jest czysty i w miarę głośny, nic nie szumi, nic nie sprzęga, słychać tylko „pure sound”.

Przy podstawowym ustawieniu, czyli obydwu grających przetwornikach, ich maksymalnym sygnale i potencjometrze Tone w mniej więcej połowie skali, dosłownie i w przenośni słychać, że nie ma ściemy. Ton jest jasny, trochę „szorstki”, z naciskiem na metaliczną górkę, ale bez przesady – posiada basową, niską podbudowę, która pozwala mu dać radę w większości „rozrywkowych” gatunków muzycznych. Jest on dostatecznie mocny na grunge’owe granie, jednocześnie zachowując otwartą furtkę dla funku, rocka, jazzu czy popu.

Przy regulatorze Tone skręconym prawie do oporu w lewo (wyciszenie wysokich tonów) gitara zabrzmiała ciemniej, bardziej miękko i z cieplejszą barwą, nawiązującą trochę do basów typu Precision. Może to być rozwiązanie dla miłośników brzmienia spiżowych, klasycznych wykonawców w rodzaju Jamesa Jamersona, czy Paula McCartney’a.

Pozostało mi jeszcze wspomnieć o ustawieniu „pota” Tone w pozycji zbliżonej do max w prawo i najbardziej „kozackiej” barwie, jaką na tym „wieśle” uzyskałem. To po prostu „niezła jazda” dla wszystkich lubujących się w indie-rocku bądź pop-punkowych klimatach. Metaliczne, lecz nieco zmatowione „górnym środkiem”, delikatnie szorstkie brzmienie to bardzo mocny punkt programu.

Dystrybutor: https://www.lauda-audio.pl/

 

Arrow JB-4, fot. Maciej Warda
TAGI: Arrow - testy i aktualności, Arrow Louisiana 4, gitara basowa, Jazz Bass
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Arrow Guitars (fot. Lauda Central Europe)
NewsyNewsy sprzętowe

Gitara Arrow do zdobycia na Gitarowym Rekordzie Guinnessa

Redakcja | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?