• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Death By Audio Echo Dream 2 – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 4, 2018
Echo Dream
Udostępnij

Idziemy za ciosem i prezentujemy jeszcze bardziej interesujące urządzenie od Death By Audio. Tym razem jest to delay, ale jak pewnie się domyślacie, nie jest on kolejnym zwyczajnym generatorem odbić.

 

Jako taki, nie miałby nic do powiedzenia w tłumie podobnych zabawek od innych producentów. Oliver Ackermann od początku swojej działalności (po jej ogólny zarys odsyłam do testu Death By Audio Reverberation w tym numerze TopGuitar) stawiał na oryginalny design, stylizowany na latach 80. oraz na równie oryginalne brzmienia, które odróżniałyby go i zyskiwały zainteresowanie muzyków. Przy Echo Dream 2, taki Reverbation Machine, z całą złożonością swoich brzmień, jest milusią zabawką.

Echo Dream

Echo Dream 2 to prawdziwy kombajn, z dziesiatkami możliwości zmiany charakteru odbić i niezliczonymi wariantami ich modulacji oraz kombinacji z sygnałem dry. Najprościej rzecz ujmując jest to efekt echa połączony z fuzzem i modulacją powtórzeń. Takie połączenia są dla Olivera Ackermanna codziennością, a dla każdego muzyka nie lada rarytasem. Dlatego też nie zawacham się określić tytułowego Echo Dream 2 jako potężnego delaya z szalonymi możliwościami. Tym razem na pokładzie zainstalowano bardzo bogatą i różnorodną kontrolę brzmienia, choć nie zabrakło także tych podstawowych potencjometrów. Mamy zatem master (głośność na wyjściu), fuzz (tak, tak, delay można sobie tu przesterować), delay (głośność sygnału wet), D time (interwały pomiędzy odbiciami, od 20 ms do 1,2 s) a także Fback ustalający ilość powtórzeń, co także może skutkować zupełnie dzikim brzmieniem z innego wymiaru… Speed z kolei określa jak szybko przez sygnał wet przemiatają się modulacje, a depth określa jak są one głąbokie czyli intensywne. Lewy przełacznik (góra/dół) odpowiada za ustawienie toru wet/dry lub tylko wet. Prawy przełącznik określa typ mudulacji przy pomocy zmiany kształtu fali (sine/square). Okej, czas teraz jeszcze na słowo o brzmieniu i możliwościach. Całkiem interesujące jest przesterowanie powtórzeń przy czystym sygnale podstawowym. Fuzz zapisany w tym urządzeniu jest klasycznym brudasem, ale o to chodziło, żeby te powtórzenia były niegrzeczne, żeby mama zakazała ich używania w domu… Modulacje z kolei polegają na filtrze LFO, który mąci i gmatwa proporcje częstotliwości akustycznych w torze delaya. Oczywiście jeśli w czasie rzeczywistym zaczniemy się bawić czasem powtórzeń to powtarzane dźwięki zostaną totalnie odstrojone dając tym samym cały kosmos freakowych dźwięków nie z tego świata. Ale to tylko odprysk z funkcji tego urządzenia, rzecz przyjemna acz poboczna.
Generalnie druga wersja Echo Dream pasuje do Reverberation, jest podobnie intrygująca i cudownie nieokrzesana.

Echo Dream

TAGI: Death By Audio - testy sprzętu i aktualności, Echo Dream 2
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?