• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Sprzęt na TopieTesty

DigiTech Bass Whammy

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 22, 2015
Udostępnij

DigiTech_Bass_Whammy_01DigiTech Bass Whammy: Brzmienia i możliwości

Nawigacja po efekcie jest tak banalna, że nie można sobie wyobrazić prostszej obsługi – do zmiany presetów służy jeden obrotowy przełącznik i nic poza tym. Oczywiście jest jeszcze pedał (bez sprężyny – nie wraca na miejsce po zdjęciu z niego nogi), ale to chyba nie zmienia faktu prostoty obsługi? Najciekawszą rzeczą związaną z muzycznymi możliwościami tego efektu jest dla mnie to, że dźwięk podstawowy jest słyszalny i nie podlega modulacji. Gdy zatem wysokość akordów i dźwięków modulowanych się zmienia, pryma pozostaje bez zmian, co skutkuje cudownymi wręcz efektami. Wystarczy posiedzieć i poeksperymentować, by po jakimś czasie dojść do zupełnie zaskakujących i ciekawych rezultatów.

Spis treści
DigiTech Bass Whammy: Brzmienia i możliwościDigiTech Bass Whammy: Podsumowanie

[quote_box_right]Mniej więcej w połowie swej dwudziestopięcioletniej drogi inżynierowie i programiści DigiTecha unowocześnili pierwotne urządzenie, dodając mu możliwość polifonicznego przetwarzania dźwięków. Oznacza to, iż modulacji mogą być poddawane nie tylko pojedyncze dźwięki podczas solówek, ale także dwudźwięki i akordy. Podczas gry daje to niesamowite efekty quasi-glissowej zmiany wysokości składowych akordów.[/quote_box_right]

DigiTech Bass Whammy używa wejść i wyjść 0,25” oraz wejścia MIDI, pozwalającego kontrolować pedał z zewnętrznego urządzenia MIDI (klawiatura sterująca). Do urządzenia dołączony jest dziewięciowoltowy zasilacz.

Wysokiej jakości konwertery cyfrowo analogowe (D/A i A/D) o jakości 24 bit o próbkowaniu 44,1 kHz, zapewniają czyste brzmienie. Co prawda takie przetwarzanie w czasie rzeczywistym wymaga bardzo dużej mocy obliczeniowej i sprawności układów elektronicznych, ale nie słychać tu jakiejś latencji, która mogłaby popsuć cały efekt – wszystko dzieje się z minimalnymi, niesłyszalnymi opóźnieniami.

DigiTech Bass Whammy: Podsumowanie

Efekt DigiTech Bass Whammy nie ma słabych punktów, zresztą nawet gdyby ktoś chciał na siłę coś znaleźć, to rzeczy, jakie oferuje efekt Bass Whammy, przygniatają każdą argumentację malkontentów.

Muszę przyznać, że zapaliłem się do tego efektu i przy najbliższej reorganizacji mojej podłogi na pewno będzie on brany pod uwagę. Tego whammy nie da się niczym zastąpić – jest jedyny w swoim rodzaju i tym jego siła.

 

Poprzednia strona123
TAGI: Bass Whammy, DigiTech Bass Whammy, DIGITECH – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?