• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

EHX Grand Canyon Delay & Looper

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 29, 2019
EHX Grand Canyon
Udostępnij

Wielki Kanion jest najbardziej zaawansowanym, multifunkcyjnym delayem firmy Electro-Harmonix. Oczywiście z funkcją loopera.

 

Poprzednik Wielkiego Kanionu, czyli po prostu Canyon, oferował dziesięć różnych trybów delay wraz z modulacjami nakładanymi na powtórzenia. Do tego dochodził tryb loopera jako jedna z pozycji na przełączniku trybów delaya. Oznaczało to oczywiście, że nie można było używać modulacji i loopera jednocześnie. Grand Canyon Delay & Looper oferuje minimalnie więcej typów modulacji powtórzeń – dwanaście plus looper zdolny do nagrywania i overdubbingu. Co istotne, dodano tutaj osobny footswitch do obsługi loopera – nie muszę chyba tłumaczyć, jak ułatwia to korzystanie z tej funkcji. Grand Canyon oferuje także czas opóźnień do 3 sekund, tap tempo z dziewięcioma oddzielnymi ustawieniami rytmicznymi (patternami), wyjście stereo, analogowy bypass najwyższej jakości, a także przełącznik tails, który pozwala użytkownikowi zdecydować, czy odbicia delaya mają być słyszalne po wyłączeniu efektu, czy mają zaniknąć od razu. Jedną z ważniejszych cech jest możliwość zapamiętania trzynastu presetów, które mogą być zachowane lub usuwane. Looper oferuje do 16 minut nagrania, które przechowywane jest w pamięci urządzenia dopiero do chwili usunięcia, nawet gdy wcześniej efekt zostanie wyłączony.

 

Ciekawe odkrycie może nastąpić, gdy ograniczymy do zera liczbę powtórzeń i tak samo czas, ale pozostawimy tor wet aktywowany. Wówczas okaże się, że słyszymy sygnał po modulacjach, ale nałożony na synał dry – bez powtórzeń. Mamy zatem modulacje od początku każdego dźwięku bez słyszalnej latencji – tym samym nasz delay zamienia się w jakiegoś chorusa, flangera, reverb, synth, harmonicznie dopasowany, polifoniczny pitch i kilka innych efektów. Nasz delay stał się multiefektem i to rewelacyjnie brzmiącym! Niektórych z tych modulacji pozazdrościć by mogła niejedna kostka zaprojektowana jako flanger albo phaser.

 

Zobaczmy na koniec, jak wyglądają szczegóły dostępnych modulacji. Echo to podstawowy tryb echa cyfrowego, mod to ciepło brzmiąca modulacja przypominająca chorus, multi – każde powtórzenie z dokładnie tą samą głośnością, reverse – powtórzenia odtwarzane od tyłu, dmm – Deluxe Memory Man, tape – symulacja analogowego echa taśmowego z efektem kołysania dźwięku (wow/flutter) i delikatnego przesterowania, reverb – echo i pogłos, pitch – polifoniczny pitch shifter plus cyfrowe echo, shim – dodaje pogłosu, efekt dodaje w tle wyższe oktawy (brzmi rewelacyjnie, jak klawisz), sample/hold – tryb generuje echo do momentu kolejnego uderzenia, drum – emulacja brzmienia klasycznego delaya Binson Echorec (w którym taśma magnetyczna została zastąpiona wirującym bębnem magnetycznym), double – zagęszcza sygnał mono albo tworzy przestrzeń stereo, wykorzystując funkcję detune przydatną do dublowania.

 

EHX Grand Canyon

- Advertisement -
TAGI: EHX Grand Canyon, EHX Grand Canyon delay, EHX Grand Canyon looper, Electro Harmonix Canyon
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?