• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Gitara Fernandes Ravelle Shin Demon Standard – test

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lut 9, 2013
Fernandes Ravelle Shin Demon Standard
Fernandes Ravelle Shin Demon Standard
Udostępnij

     Co powstanie, jeśli połączyć jednego z wiodących światowych producentów gitar z elementami japońskiej tradycji? Miecz samurajski z melodyjką? Nie, coś znacznie lepszego… Gitara Fernandes Ravelle Shin Demon Standard.

Spis treści
Wygląd gitary Fernandes Ravelle Shin Demon StandardBrzmienie gitary Fernandes Ravelle Shin Demon StandardOgólna ocena testu gitary Fernandes Ravelle Shin Demon Standard
Fernandes Ravelle Shin Demon Standard
Zabójczy wygląd, zabójcze brzmienie, świetna wygoda gry – oto miecz dla rockowego wojownika.

     Parę lat temu japoński mistrz aerografu, znany jako Shin, zadzierzgnął współpracę z firmą Fernandes. Zaczęło się od jednego instrumentu nazwanego Dragon, który artysta z pomocą wykwalifikowanych lutników stworzył wyłącznie dla siebie. Shin swoje zainteresowanie sztuką zaczynał bowiem właśnie od muzyki, kiedy w latach 90. z rodzinnej Kanazawy wyjechał na studia do Los Angeles. Ostatecznie, zamiast zostać muzykiem, dał się pochłonąć magii street artu, a w konsekwencji sam do perfekcji opanował technikę airbrush, której nowatorskim wykorzystaniem zwrócił na siebie uwagę świata sztuki. Po jakimś czasie wystawiał już swoje prace w Londynie, a po powrocie do Japonii zaczął umieszczać je nie tylko na powierzchniach płaskich, ale również na przedmiotach użytkowych – samochodach, skórzanych kurtkach czy gitarach. Były to oczywiście pojedyncze egzemplarze projektowane i malowane przez niego, ale udany kontakt z Fernandesem zaowocował w końcu całą serią instrumentów pod nazwą Shin. W jej skład weszły modele Ravelle i Vertigo, każdy w trzech wersjach malowania. Korpus każdej gitary zdobi inna grafika, wykonana w oryginale techniką aerografu, a przedstawiająca motywy typowe dla kultury Japonii, takie jak smoki czy samuraje.

Wygląd gitary Fernandes Ravelle Shin Demon Standard

Fernandes Ravelle Shin Demon Standard
Fernandes Ravelle Shin Demon Standard

     Do redakcji trafił model Fernandes Ravelle Shin Demon Standard w wersji Demon. Korpus i wklejana weń szyjka wykonane zostały z mahoniu. Na hebanowej podstrunnicy (skala 24,75”, radius 14”) znajdziemy 22 progi jumbo oraz przepiękne abalonowe markery w kształcie typowym dla gitar Fernandes. Osprzęt to: stały mostek Tune-O-Matic, czarne kołki do paska, siodełko Graph-Tech oraz blokowane klucze – strzał w dziesiątkę, zwłaszcza jeśli bierzemy pod uwagę występy sceniczne (bezkonkurencyjna stabilność stroju oraz szybkość zmiany strun). Na układ elektryczny składają się dwa humbuckery Hi-Output o osobnej regulacji głośności i wspólnym potencjometrze barwy. Wyboru przetwornika dokonujemy 3-pozycyjnym przełącznikiem, który umieszczono w miejscu dobrze znanym i lubianym przez gitarzystów.

     Wizualnie gitara robi piorunujące wrażenie: grafika przypominająca tatuaże Yakuzy od razu rzuca się w oczy i u każdego wywołuje pozytywne reakcje. Jeśli dodamy do tego oryginalny kształt samego instrumentu, efektowny image koncertowy murowany. Kolejny „tatuaż” – logo Shin – znajdziemy w bardziej intymnym miejscu, bo z tyłu główki. Całości dopełnia czarny binding.

Brzmienie gitary Fernandes Ravelle Shin Demon Standard

Fernandes Ravelle Shin Demon Standard
Fernandes Ravelle Shin Demon Standard

     W użyciu gitara Fernandes Ravelle Shin Demon jest bardzo przyjazna. Gruba deska waży swoje, ale instrument bardzo dobrze i stabilnie wisi na pasku, co w warunkach koncertowych jest nie do przecenienia. Solidny gryf dobrze leży w dłoni, a dzięki śliskiemu lakierowi jest całkiem szybki. Podstrunnica i nienagannie wykończone progi sprzyjają lekkiej i łatwej grze. Humbuckery dają pełny, mocny dźwięk, bardzo dobry jakościowo i nie wywołujący potrzeby ich wymiany na bardziej markowe (ale dla zainteresowanych – jest również wersja z przetwornikami Seymour Duncan). Oferowane brzmienia doskonale sprawdzają się w grze rockowej i metalowej, a zakładam, że do takich gitarzystów właśnie trafić powinien testowany model.

Ogólna ocena testu gitary Fernandes Ravelle Shin Demon Standard

Fernandes Ravelle Shin Demon Standard
Markery z masy perłowej ładnie współgrają z customową grafiką na korpusie.

     Bardzo dobra i godna polecenia gitara, do tego opatrzona oryginalną grafiką, która nie pozwala przejść obok niej obojętnym. Jeśli szukasz uniwersalnej i skutecznej scenicznej broni, bierz w ciemno!

testował: Mikołaj Służewski
cena: 3 410 PLN
strona producenta: www.fernandesguitars.com

TAGI: fernandes, gitara elektryczna
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Tygodnik

Tygodnik 29/2024 (309)

Redakcja | TopGuitar lip 23, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?