• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Guild Aristocrat P90 VSB – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 6, 2021
Aristocrat P90 VSB, fot. guildguitars.com
Udostępnij

Guild Aristocrat P90 miał premierę podczas letnich targów NAMM w 2019 roku. Jak widać, okazał się kolejnym instrumentem wartym grzechu, bo w dwa lata po pojawieniu się na rynku dalej jest mocnym punktem w ofercie Guilda.

Spis treści
SzczegółyElektronikaKomfort i brzmienie

 

Najważniejszym punktem programu, jeśli chodzi o budowę Guild Aristocrat P90 jest jego drążony, komorowy korpus, wykonany z mahoniu. To dla ciała, a dla oka producent postanowił zwieńczyć go przyciągającym wzrok pięknym arch-topem ze świerku. Dzięki temu korpus Aristocrat P90 charakteryzuje się niską wagą, jednocześnie zyskując dodatkowy rezonans. Jak twierdzą znawcy tematu, mahoń zawsze tętni życiem i ciepłem w czasie gry, podczas gdy świerk dodaje żywiołowości, przejrzystości i artykulacyjnej czytelności.

Co to są te komory? Dokładnie to, co myślicie – w skrzydłach korpusu wyjęto całkiem sporo drewna, co można łatwo zobaczyć, jeśli zajrzymy do jednej z tylnych, zamkniętych wnęk. Tak zwany chambering sprawia, że Aristocrat jest konstrukcją przypominającą M-75, czyli klasyka Guilda z linii Newark St Bluesbird Collection. Zachowuje głębokość M-75: 50 mm na obrzeżu i około 60 mm grubości pośrodku „deski”.

Co to są te komory? Dokładnie to, co myślicie – w skrzydłach korpusu wyjęto całkiem sporo drewna, co można łatwo zobaczyć, jeśli zajrzymy do wnęki, w której tradycyjnie znajduje się cała „elektryka” gitary.

Aristocrat P90 VSB, fot. guildguitars.com

Szczegóły

Co jeszcze wiemy o szczegółach specyfikacji tego lespaulopodobnego wiosełka? Jak zostało wspomniane, korpusu to lity, ale drążony mahoń komorowany, szyjka to przekładaniec (dla lepszej sztywności ergo: lepszego podtrzymywania rezonansu) mahoń/klon/mahoń, podstrunnicę wykonano z egzotyka pau ferro, a markery w niej to bloczki perloidu. Na podstrunnicy umieszczono 22 doskonale spasowane progi. Połączenie mostka Guild tune-o-matic (wzorowanego oczywiście na gibsonowskim klasyku) i strunociągu w stylu harfy wygląda niesamowicie – na początku może kojarzyć się z jakimiś zakurzonymi oldschoolami, ale jeśli tylko weźmiemy w łapki ten instrument, okaże się, że jest on na wskroś nowoczesny w obsłudze i pracy. Ten – wydawać by się mogło archaiczny strunociąg – oferuje naprawdę pewną intonację, a gitara bardzo solidnie trzyma strój. Osprzęt gitary dopełniają klucze Grover Sta-Tite (z otwartymi zębatkami), siodełko przy główce wykonane z imitacji kości i struny D’Addario EXL110 (10-46).

Ten – wydawać by się mogło archaiczny strunociąg – oferuje naprawdę pewną intonację, a gitara bardzo solidnie trzyma strój

Aristocrat P90 VSB, fot. guildguitars.com

Elektronika

Elektronika Guilda to także nie byle co, bo stanowią ją dwa pasywne, jednocewkowe przetworniki Guild Franz P90 Soapbar Cream/Gold (bridge i neck), a także potencjometry neck Volume & Tone, bridge Volume & Tone oraz typowy 3-pozycyjny przełącznik pracy pickupów. Guild’s Franz Soapbar P90s są produkowane w Booheung w Korei i podobnie jak w przypadku przetworników, które widzieliśmy w innych wiosłach z linii Newark St Guilds, są pełne archetypicznego charakteru P90. Ogólnie P90 w pozycji bridge to ostra góra i gorące wybrzmiewanie. W pozycji środkowej P90 są bardziej tonalnme, grubsze, a pozycja pickup neck ładnie dopełnia ton i zapewnia jeszcze większą objętość soundu. Po szczegóły zapraszam do akapitu poniżej.

Aristocrat P90 VSB, fot. guildguitars.com

Komfort i brzmienie

Skoro już wiemy o tych wszystkich konstrukcyjnych fajerwerkach, o udogodnieniach i atrakcjach, sprawdźmy jak instrument spisuje się w praktyce. Na tym arystokracie (albo arystokratce) gra się lekko, łatwo i przyjemnie. Jest ona bardzo przyjaźnie ustawiona, akcja strun idealna, progi spiłowane perfekcyjnie (nie czujemy praktycznie nic przy bendingu), wygoda chwytni wzorcowa, a ciężar i gabaryty pozwalają na długą zabawę z instrumentem.

Na tym arystokracie (albo arystokratce) gra się lekko, łatwo i przyjemnie. Jest ona bardzo przyjaźnie ustawiona, akcja strun idealna, progi spiłowane perfekcyjnie (nie czujemy praktycznie nic przy bendingu), wygoda chwytni wzorcowa, a ciężar i gabaryty pozwalają na długą zabawę z instrumentem

Dostrzegam w tej gitarze pewien paradoks, bo z jednej strony jest ona uniwersalna tonalnie, potrafi zabrzmieć w dowolnym gatunku, a z drugiej strony jest wprost stworzona do blues rocka i jego pochodnych, sprawiając, że nawet gdy gramy od niechcenia, bez wczuwania się, brzmimy tak, jakbyśmy urodzili się w Nashville albo Kansas City. Przy dłuższej zabawie potencjometrami Tone i Volume oraz przy przełączaniu pickupów możemy wykreować dowolne niemal brzmienie, począwszy od łudząco podobnych do konstrukcji hollow-body, „druciano – drewnianych” dźwięków, przez stratowskie twangi na pickupie neck, zbliżone do telecasterowych jasne barwy na przetworniku neck, czy typowo lespaulowskie mięcho zabarwione dowolnym sosem z przesteru naszego wzmacniacza.

Jest wprost stworzona do blues rocka i jego pochodnych, sprawiając, że nawet gdy gramy od niechcenia, bez wczuwania się, brzmimy tak, jakbyśmy urodzili się w Nashville albo Kansas City

Pięknie się przesterowuje to wiosło, szczególnie na różnych nasyceniach crunchu brzmi ono wprost fenomenalnie. Jest bardzo czułe na niuanse artykulacyjne i ze wszystkich naszych poczynań na gryfie potrafi wyczarować cudowne zagrywki, właśnie dzięki tej palecie delikatnych, ale wszechobecnych overdrive’ów. Nawet przypadkowe zgrzyty zaczynają brzmieć intencjonalnie, jak byśmy grali ze z rozmysłem – iście arystokratyczna cecha. Bo, że na hi-gainach też da radę, to rzecz oczywista, ale wówczas znika gdzieś podstawowy atut tej gitary – sprężysty, tonalny, dźwięczny dół, którego pozazdrościć jej może większość gitar solid body. Ujawnia się on w pełnej okazałości na kanałach czystych, ale i na wspomnianych crunchach też zachwyca.

- Advertisement -

Ogólnie rzecz biorąc ta gitara gra przepięknie i żadna pisanina nie zastąpi wrażeń, jakie Guild Aristocrat P90 daje podczas użytkowania. Rewelacyjny, inspirujący i uniwersalny instrument!

Aristocrat P90 VSB, fot. guildguitars.com

Dystrybucja: https://www.gama.gda.pl

Strona producenta: https://guildguitars.com/

- Advertisement -
TAGI: Guild - testy sprzętu i newsy, Guild Aristocrat P90 VSB
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?